AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Denne tar jeg som anonym. Jeg trener sammen med en venninne som er i førtiårene. Hun er singel og uten barn og er overvektig i fedmekategorien. Jeg fikk henne til å begynne å trene sammen med med meg og hun har derfor trent ett par ganger i uka siden januar. Eller det har ikke blitt så mye trening der da for hun har vært mest opptatt av å klenge seg på en trener der. (Han er ikke hennes personlige trener) Dette er en ung pen mann i midten av tjueåra. Vel... for noen uker siden så kom denne treneren bort til henne med noen vennlige råd fordi hun feiltrente på ett av apparatene der. Hun trodde derfor at han flørtet med henne, men jeg har sett at trenerne kommer med råd til veldig mange som trener der , både til kvinner og til menn enten de er tjue, førti eller sytti. Min venninne tok helt av. Farget håret, fikk ny frisyre og brukte full partysminke på trening pluss at hun kjøpte seg en trang topp enda hun fortsatt sliter med tung fedme. Hun har gått ned en halv kilo siden vi begynte. Dette i seg selv er ikke så ille, men hun begynte etter dette å klenge på denne treneren. Følger etter han i trenginstudioet og maser om at han må vise henne øvelser, gjerne mens han veileder andre. Hun har også fulgt etter han til pauserommet som bare er for de ansatte. Han sitter noen ganger i resepsjonen og sist han satt der ba hun han ut på en kopp kaffe(med andre ord en date) hun fikk ett vennlig avslag, men nå tør hun ikke å gå dit lenger ( hun er låst til abbonementet i ett helt år) Nå sitter hun hjemme og spiser potetgull og smågodt og hiver i seg svære burgere med pommes frites og masse dressing. Synes så innmari synd på henne, for dette er en veldig ålreit og koselig dame. Har ordentelig vondt av henne. Anonymkode: 0c45c...c69 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 uff da. kan hun ikke trene på et annet senter innenfor samme merke? Anonymkode: bde71...fcb 12
KillerKitty Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 Uff, fikk faktisk vondt av henne jeg og 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: uff da. kan hun ikke trene på et annet senter innenfor samme merke? Anonymkode: bde71...fcb Da må hun dra til en annen by for det er kun ett treningsenter som tilhører denne kjeden her vi bor. Det blir for langt.Hun har ikke bil og ikke jeg heller. Anonymkode: 0c45c...c69 1
Nøste~ Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 Startet å trene i januar og bare gått ned en halv kilo? Trodde tykke folk hadde lettere for å miste vekt enn tynne, jeg. Med mindre hun premierte seg selv med usunne ting når hun kom hjem 12
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 Det er vel ikke så mye du kan gjøre akkurat? Om det er det du er ute etter med denne tråden? Damen tar sin egne valg og må dermed også ta konsekvensene. Synes hele greia er trist, det er bare hun som kan stoppe den trøstespisingen. Anonymkode: 964ff...b22 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 Akkurat nå, Nøste~ skrev: Startet å trene i januar og bare gått ned en halv kilo? Trodde tykke folk hadde lettere for å miste vekt enn tynne, jeg. Med mindre hun premierte seg selv med usunne ting når hun kom hjem Hun fortsatte å spise veldig mye og usunt selv om hun trente ja. Hun kuttet litt ned på maten men det var ikke mye. Anonymkode: 0c45c...c69
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #8 Skrevet 13. februar 2017 Hun må ta seg sammen. Rett og slett. Anonymkode: 97da6...433 4
RoH Skrevet 13. februar 2017 #9 Skrevet 13. februar 2017 Han er sikkert voksen nok til å si fra om det plager han 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke så mye du kan gjøre akkurat? Om det er det du er ute etter med denne tråden? Damen tar sin egne valg og må dermed også ta konsekvensene. Synes hele greia er trist, det er bare hun som kan stoppe den trøstespisingen. Anonymkode: 964ff...b22 Har jo innmari vondt av henne. Hun er ett veldig snilt menneske, men hun er så naiv og feiltolker andre veldig ofte. Sånn som i dette tilfellet. Er kjempegla i henne og hun er en av mine beste venninner. Anonymkode: 0c45c...c69 3
Gjest noe tilfeldig Skrevet 13. februar 2017 #11 Skrevet 13. februar 2017 Det har vært flust av tråder her inne om folk som har forelsket seg i både leger, terapeuter og PT'er, så tror ikke venninna di er noe uvanlig fenomen. Det er kjipt å føle at man har dummet seg ut men dette er ikke verdens undergang. Problemet her er egentlig ikke hva denne PT'en måtte tenke eller at det blir pinlig å forsøke å komme tilbake, men at hun åpenlyst har en alvorlig og veldg destruktiv måte å takle motgang på. Uansett om du klarer å motivere venninna di til å komme seg tilbake på trening hjelper ikke det om hun takler neste motbakke i livet med å isolere seg og trøstespise. Jeg tenker at hun trenger en psykolog, ikke bare treningstimer..
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #12 Skrevet 13. februar 2017 Hun høres ut som et skikkelig trainwreck (mentalt). Hun trenger psykolog Anonymkode: 48c6a...d11 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #13 Skrevet 13. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jo innmari vondt av henne. Hun er ett veldig snilt menneske, men hun er så naiv og feiltolker andre veldig ofte. Sånn som i dette tilfellet. Er kjempegla i henne og hun er en av mine beste venninner. Anonymkode: 0c45c...c69 Jeg ser den, vi har alle gått på trynet en gang eller to og dummet oss ut. Sånt skjer dessverre. Kanskje ikke treningssenteret er det rette stedet for venninnen din akkurat nå, men hos en kostholdsveileder eller terapeut? Anonymkode: 964ff...b22 1
Gjest Coolaid Skrevet 13. februar 2017 #14 Skrevet 13. februar 2017 Hva handler denne tråden om egentlig? At hun er overvektig (noe som ts har gjort et poeng ut av) og at hun har lagt seg etter en pt på en flau måte? At hun har lagt seg etter en pt på en flau måte? At hun er overvektig og trøstespiser? Har det noe som helt å si for tråden at hun er overvektig?
Gjest chisandra Skrevet 13. februar 2017 #15 Skrevet 13. februar 2017 Ts, hva har vekta hennes med saken du tar opp å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #16 Skrevet 13. februar 2017 1 minutt siden, chisandra skrev: Ts, hva har vekta hennes med saken du tar opp å gjøre? Det har vel med at damen trøstespiser, og dette er gjerne et symptom på at noe ikke er bra psykisk.. eller fysisk om det går for langt... Anonymkode: 964ff...b22 3
Torden Skrevet 13. februar 2017 #17 Skrevet 13. februar 2017 Trenerne er nok vel vant med oppmerksomhet så du får trøste veninna di med at han ikke tenker på at hun dro det litt langt. Skjønner hun er sårbar, men hun får bare tøffe seg opp litt, og gi faen. Lykke til med treninga 😘 7
Gjest Coolaid Skrevet 13. februar 2017 #18 Skrevet 13. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vel med at damen trøstespiser, og dette er gjerne et symptom på at noe ikke er bra psykisk.. eller fysisk om det går for langt... Anonymkode: 964ff...b22 Vel, det er ikke bare overvektige som trøstespiser. Det gjør mennesker i alle fasonger, vektklasser med alle slags kropper. Poenget mitt og sikkert hos andre også, er at det er så lett å plukke på overvektige- hvorfor? Fordi man kan se på kroppen dems at "de ikke er sånn som det er akseptert å se ut"..... derfor er det av en eller annen grunn ok å poengtere at noen er overvektige.
Gjest Else-Britt Skrevet 13. februar 2017 #19 Skrevet 13. februar 2017 Å så farlig. Å nei å nei. Tenk å være kvinne og ha prøvd seg på noen da gitt. Ingen som har gjort det før, liksom! Venninnen din må skjerpe seg å slutte å ta seg selv så høytidelig, tenker jeg. Hun prøvde seg på en yngre kjekkas og ble avvist. Big deal. Han tok det garantert som et kompliment. Så lenge hun ikke fortsetter å mase på ham, har hun absolutt ingen grunn til å være flau. Og hvis hun eier det, så blir det ikke flaut heller.
FrøkenC Skrevet 13. februar 2017 #20 Skrevet 13. februar 2017 Du har jo sittet på sidelinja hele denne dansen uten å sagt noe? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå