Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et søsken som jeg rett og slett er lei av..

Vedkommende er helt ulik meg på alle områder, og jeg har ikke noe til felles med han. Det virker som han har fått alle evnene, mens jeg har ingen. Han har høy utdannelse, ressurssterk, og er brennende engasjert i mange saker. Jeg er likegyldig og brenner ikke for noe, egentlig. Kanskje er jeg bitter?

Jeg liker heller ikke arrogansen og tilbøyelighetene til å snakke stygt om andre. Hele tiden, og jeg blir så lei av det.. Jeg har ofte også følt at han trykker meg ned bevisst, og kommer med nedlatende kommentarer om mitt utdanningsnivå blant annet.

Forferdelig å si, men jeg kunne fint latt være å ha kontakt med han i det hele tatt. Bør jeg ha dårlig samvittighet for å si det? Er det noen som kan kjenne seg igjen i dette her?

Anonymkode: 765db...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Kansje du skal ta litt avstand? Si at du synes det er kvalm at han snakker sånn om deg. Og så lar du være å ha kontakt. Forholdet kommer seg sikkert med årene.. men jeg har ikke kontakt med alle mine søsken for å si det sånn..

Anonymkode: f5e92...568

Skrevet

Kanskje du bare er deppa og ikke tar ansvar i eget liv og trenger noen å la det gå utover på?

Anonymkode: b5c68...e37

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Selv om man er i familie må man ikke ha kontakt med hverandre.

Det sies at blod er tykkere enn vann, men det stemmer ikke alltid, det kan være mye dritt i det blodet og vannet kan være krystallklart. 

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Du kan kutte kontakten, eller minimere den. 

Anonymkode: 39605...83c

Skrevet

Enhver er ansvarlig for sin egen skjebne, så jeg vil anbefale deg å ta grep om ditt eget liv og ikke rakke ned på broren din fordi han har suksess.

Du snakker om arrogansen hans, men du er jo minst like arrogant og overfladisk når du uttaler deg på den måten.

Anonymkode: 588b9...55b

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enhver er ansvarlig for sin egen skjebne, så jeg vil anbefale deg å ta grep om ditt eget liv og ikke rakke ned på broren din fordi han har suksess.

Du snakker om arrogansen hans, men du er jo minst like arrogant og overfladisk når du uttaler deg på den måten.

Anonymkode: 588b9...55b

Jeg rakker ikke ned på noen. Jeg har simpelthen påpekt forskjeller.

Jeg så klart ikke arrogant, det har jeg ingen grunn til heller.

Anonymkode: 765db...286

Skrevet

Kuttet nettopp ut kontakt med søsteren min selv .. Hun dro meg bare nedover med vilje.Oppmerksomhetsyk heile jenta. Enkelte er det lettere å ikke ha i livet, selv om det er søsken 

Anonymkode: 93242...8c5

Skrevet

Har selv fått et mye bedre liv etter at jeg kuttet ut den ene broren min. Han var nedlatende og spydig mot alle, stort sett, og spesielt mot kvinner og barn. Det føles som om jeg har fått en ny frihet i livet.

Anonymkode: 73fe4...1bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...