AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Dette er kanskje et skudd i blinde, men jeg prøver likevel. Den siste tiden har jeg begynt å ha hyppige mareritt og våkne midt på natten, selv de nettene jeg ikke har mareritt. Drømmene varier, men fellesnevneren for de alle er at jeg på en eller annen måte føler meg fanget i en eller annen form og at det å komme seg ut av situasjonene er tilnærmet umulig. Blant annet har jeg drømt om en sint, liten, møkkete gutt som satt i hjørnet på terrassen min slik at jeg ikke kom meg ut, at jeg har gått på tur i ødemarken og plutselig havnet midt i et slagebol fylt med giftslanger som slår både forlengs og sidelengs slik at jeg ikke har noen flukt rute, at jeg har fått med meg store kvelerslanger hjem i bagasjen på vei hjem fra ferie og at jeg er i krigsherjede området, og ikke klarer å flykte og når jeg først tror jeg har funnet en trygg rute er feks sjåføren like truende som soldatene. Min typiske "løsning" på "problemene" i drømmene har vært å fryse helt og forholde meg passiv eller spille på godhet og følelser. Videre våkner jeg nesten hver natt, i hovedsak mellom klokken 3 og 4. Dette uavhengig av når jeg legger meg. Videre har jeg opplevd ovner som skrur seg på og skap dører som står åpne. Etter de første drømmene og første gangene jeg våknet var jeg virkelig livredd, men etter de siste drømmene nå er jeg mer irritert og oppgitt når jeg våkner og frykten er så og si borte. Jeg sitter igjen med en følelse av at det er meningen at jeg skal få noe ut av disse drømmene og at det er noe/noen som prøver å fortelle meg noe, men jeg klarer ikke helt å forstå hva. Er det noen som har noen tanker? Anonymkode: 6b51e...dca
Gjest Sitronmelisse Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Hadde det vært min drøm ville jeg tenkt over om jeg føler meg bundet eller låst fast i en situasjon i det virkelig liv? Noe du ikke har kontroll over? Noe du sliter med? Noe du er redd for? Drømmen vil forsvinne så snart du skjønner hvilke følelser hos deg den egentlig handler om. I mellomtiden bør du ikke forholde deg passiv i drømmene; ta opp kampen, vær aktiv. Ikke frys, ikke flykt. Underbevisstheten din sender deg denne drømmen om og om igjen fordi den vil at du skal gjøre noe med følelsene dine og situasjonen. Slanger som drømmesymbol: http://www.dreamdictionarynow.com/what-does-it-mean-when-you-dream-about-snakes/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå