AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Jeg var på helsestasjonen i sted og testet meg for klamydia. Jeg fikk antibiotikakuren med en gang siden jeg skal ut å reise. Jeg fant nå ut at jeg testet meg alt for tidlig siden det kan ta opp til to uker før positivt resultat vises, og han jeg lå med (som har klamydia) lå jeg med for tre dager siden. Dersom jeg begynner på kuren nå, vil det hindre at jeg får det? Eller burde jeg vente to uker med å begynne på kuren? Anonymkode: 2703e...2bc
boblevann Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Antibiotika vil ikke hindre at du får det. Får du det så får du det. Det er slett ikke bra og begynne på antibiotika nå. Det kan føre til at du tar antibiotika uten sykdom, og det kan føre til at kuren blir for kort hvis du får klamydia. Hvis kuren blir for kort, vil ikke bakteriene dø skikkelig = de kan blusse opp og bli resistente. Man skal aldri ta antibiotika "for sikkerhets skyld", bare ved påvist infeksjon. Du bør vente, teste deg igjen etter 2 uker, og så eventuelt ta medisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå