AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Hei. Jeg er en jente på 17 år, har et nært og komplisert forhold til mamma da faren min drikker en del, og føler meg ikke hjemme der. Men mamma og jeg vi krangler veldig mye, og hun tar seg ikke tid til å høre på meg. Hun driver alltid med telefonen og bryr seg bare om lillesøstrene mine, og jeg blir faktisk utrolig lei meg og frustrert over det. Hun driter i hvordan det går på skolen og spør aldri om jeg har hatt en fin dag, istedenfor kjefter hun på meg med engang jeg kommer inn døren. Nå gadd henne ikke å høre på meg når jeg gikk til henne å sa jeg har kastet opp i gymmen i stad, hun sa heller "du trenger ikke å banne" fordi jeg sa "jeg vet a faen" og når du er vandt til å bli ignorert og oversett hele forbanna tiden du forteller om noe eller om hvordan du har det, topper det seg en vakker dag så jeg klikket og kastet derfor ostepakken og smørpakken(smurte matpakken til skolen i morgen) ned på gulvet, hun kom å slo til meg i armen og holdt meg fast å kløyp, så nå har jeg merker over hele armen. Så kom lillesøstrene mine inn, og de vet ikke bedre så de sa at jeg er slem og at jeg bare kan flytte til pappa, for den setningen der har de hørt en del fra mamma skjønner dere. Så sa jeg "du slår ikke meg" og da sa henne at hun ikke slo meg siden dem hørte på og ville ikke innrømme det. Men hun slo meg så hardt at jeg begynte å gråte og er helt rød nedover armen. Barnevernet er ikke noe jeg tar kontakt med, men hva fader skal jeg gjøre. Misforstå meg rett, det er meg som tydeligvis er problemet her, hun elsker lillesøstrene mine og har tidligere sagt at hun ikke engang føler at hun elsker meg. Anonymkode: d0b01...798
Minlillesky Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er en jente på 17 år, har et nært og komplisert forhold til mamma da faren min drikker en del, og føler meg ikke hjemme der. Men mamma og jeg vi krangler veldig mye, og hun tar seg ikke tid til å høre på meg. Hun driver alltid med telefonen og bryr seg bare om lillesøstrene mine, og jeg blir faktisk utrolig lei meg og frustrert over det. Hun driter i hvordan det går på skolen og spør aldri om jeg har hatt en fin dag, istedenfor kjefter hun på meg med engang jeg kommer inn døren. Nå gadd henne ikke å høre på meg når jeg gikk til henne å sa jeg har kastet opp i gymmen i stad, hun sa heller "du trenger ikke å banne" fordi jeg sa "jeg vet a faen" og når du er vandt til å bli ignorert og oversett hele forbanna tiden du forteller om noe eller om hvordan du har det, topper det seg en vakker dag så jeg klikket og kastet derfor ostepakken og smørpakken(smurte matpakken til skolen i morgen) ned på gulvet, hun kom å slo til meg i armen og holdt meg fast å kløyp, så nå har jeg merker over hele armen. Så kom lillesøstrene mine inn, og de vet ikke bedre så de sa at jeg er slem og at jeg bare kan flytte til pappa, for den setningen der har de hørt en del fra mamma skjønner dere. Så sa jeg "du slår ikke meg" og da sa henne at hun ikke slo meg siden dem hørte på og ville ikke innrømme det. Men hun slo meg så hardt at jeg begynte å gråte og er helt rød nedover armen. Barnevernet er ikke noe jeg tar kontakt med, men hva fader skal jeg gjøre. Misforstå meg rett, det er meg som tydeligvis er problemet her, hun elsker lillesøstrene mine og har tidligere sagt at hun ikke engang føler at hun elsker meg. Anonymkode: d0b01...798 Det er moren din som er problemet her, ikke du! Ingen har rett til å slå, INGEN! Ta kontakt med barnevernet. Et råd du muligens kommer til å overse, men det er rådet mitt. Ta kontakt med barnevernet og la de hjelpe deg og resten av din familie. De er ikke monstre.. 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 Jeg tenker det er på høy tid at du kontakter helsesøster på skolen. Det som kommer til å skje om du kontakter barnevernet er at de tar en samtale med familien, og setter inn tiltak som kan hjelpe foreldrene dine. Søstrene dine og du vokser opp i et ganske dysfunksjonelt hjem - selv om foreldrene dine er glade i deg. Det at faren er alkoholiker er grunn nok til å involvere noen. Du og søsknene dine bør få kontakt med noen å snakke med. Grunnen til at du får gjennomgå mest, er fordi du nå er eldst og har begynt å få mer selvstendige oppfatninger av hva du mener er normalt og ikke. I tillegg er du jo som tenåringer flest, som kan være utfordrende for endel foreldre(mye følelser i sving, mye som skjer på skolen osv). Søsknene dine kommer til å få nøyaktig samme behandling når de blir litt eldre. Dette har nok ikke å gjøre med at din mor egentlig ikke bryr seg - hun er trolig "bare" for utslitt til å skjerpe seg. Så når du trykker på knappene med et banneord så eksploderer hun. Og det er ikke greit, og jeg skjønner godt du oppfatter det som hun ikke bryr seg. Men poenget er at de trenger støtte utenfra, og du er den som må si ifra om dette. Dette med at hun har klypt deg en gang i armen er ikke vold i den forstand at hun jevnlig bruker vold mot deg, men det er jo overhodet ikke greit. Og det kan ikke gjenta seg. Men samtidig er det forskjell på å klype en gang i armen i rent sinne, og faktisk slå deg. Ingen av delene er greit, men det er nok noe som skjedde uten at hun planla det dersom det ikke har skjedd før og dere kranglet noe voldsomt. Jeg synes du skal snakke med noen på skolen, som kanskje kan komme inn hos dere og veilede til at dere kan snakke bedre sammen. Anonymkode: f13e6...f90 3
Gjest gjestvest Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 Når ord ikke lenger strekker til. Det er da vi tyr til desperate midler for å bli hørt/sett. Noen personer er dyktige til å plukke opp disse signalene, og lytte til ropene om hjelp. Her har din mor sviktet, og heller gått til angrep. Det later til at din mor trenger veiledning. Det finnes hjelp å få. Du kan henvende deg til skolens helsesøster. Her kan du få opplysninger om ordninger som finnes både for deg, og din mor. Jeg håper du føler deg bedre etter dagens påkjenninger og smerter.
Minlillesky Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 Hvordan går det med deg TS? Har du fått gjort noe med hendelsen? Pratet med noen?
Outlander Skrevet 14. februar 2017 #6 Skrevet 14. februar 2017 Uff- vil bare gi deg en klem. Har du mulighet å flytte til en hybel eller har du noe andre nær slektninger du kunne bo hos?
Spiteful Skrevet 14. februar 2017 #7 Skrevet 14. februar 2017 Dette var fælt å lese! Ts, hvis du ikke vil ta kontakt med barnevern for din egen skyld, så gjør det lillesøstrene dine, slik at de ikke brått en dag opplever det samme som deg! Ellers syns jeg du skal kontakte helsesøster på skolen din! Lykke til, og aldri glem at det ikke er deg det er noe galt med, men din mor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå