kriztine Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Jeg er nå i utlandet (spania)og skal være der i et halvt år, jeg har skaffet meg en hund på en adopsjonsklinikk og valgte da en amstaff mix. Jeg har hatt den i noen måneder nå og blitt veldig glad i den. Plutselig fikk jeg vite av em venn at denne rsen er ulovlig i norge, det blir jo helt umulig å få fraktet den hjem til norge når den tid blir. Den skal snart bli shippet og få pass og der står d jo rasen og alt. Må nok finne ham en nytt hjem men huff .. vet ikke helt hva jeg skal gjøre...By the way.. fikk ingen info om rasen og først etter tredje besøket hos veterinæren fikk vi vite at vi måtte ha forsikring på oss og hunden fordi dette ble sett på som en "farlig" rase. Fikk også høre i ettertid av noen andre at det var påbudt å ha munnkurv på hunden når den ble større. Jeg føler meg litt lurt da de ikke har gitt meg noen informasjon om dette. men samtidig kan jo ikke de vite på klinikken at denne rasen var ulovlig i norge, det burde jeg ha visst selv. Men som sagt jeg har aldrig hatt hund. så hva ville du ha gjort?
ArtyFarty Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Finn et nytt hjem til hunden selvfølgelig. Tar du den inn til Norge så bryter du loven i det øyeblikket du passerer grensen. Man kan gjerne mene at raseforbudet er idiotisk, men resultatet for deg kan bli bot og hunden avlives. 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Ville funnet et nytt hjem til hunden så snart som mulig, før du blir enda mer tilknyttet til den. Anonymkode: 27f75...92b 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 Rimelig fjern som ikke sjekket dette på forhånd. De er etter hva jeg tror lovlig I Sverige, så om du elsker den så flytt dit . Anonymkode: 4dfae...bd0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå