AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Min eks og jeg har etter bruddet for et par år siden hatt et vennskap som har vært viktig for oss begge. Da vi var sammen støttet han meg gjennom en veldig vanskelig periode, og vi har vært en del av hverandres liv etter brudd. Har ingen romantiske følelser for han nå, men vi elsket hverandre tross alt en gang og da er det jo et bånd der. De siste mnd har han distansert seg veldig, tar lite kontakt/svarer treigt på meldinger, tar ikke initiativ til å møtes eller finner på unnskyldninger. Han har en ny kjæreste og mitt inntrykk er at hun er mye av grunnen til at vennskapet nå er på vei til å skli helt ut. Hun har ikke vært spesielt åpen mot meg og jeg har følelsen av at hun ikke liker at min eks er såpass god venn med meg. Det kan jeg på en måte forstå, men samtidig syns jeg det er ganske drøyt å sette stopper for et vennskap som verken handler om romantiske/seksuelle følelser og som har eksistert lenge før hennes tid. Har vurdert å skrive en melding til henne og forklare at hun ikke har noe hun trenger å være redd for, men har blitt med tanken så langt. Det er vel lite jeg kan gjøre, men følte for å lufte tankene litt. Savner det gode vennskapet og samtalene vi hadde. Noen som har erfaringer/råd? Anonymkode: 3f2e2...7aa
Kada Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Skjønner at det føles sårt for deg, men du må bare respektere at eksen har ny dame og at det da kanskje ikke føles like naturlig å være "bestevenn" med eksdama. Han har nå en ny som støtter ham og som han betror seg til, og en ny som han støtter og som han stiller opp for. Jeg ville ikke sendt melding til den nye dama hans. Du kan eventuelt snakke med han når anledningen byr seg, fortelle at du synes det er trist at dere ser ut til å miste det gode vennskapet. Men da må du samtidig være sikker på at du tåler det du evt av tilbakemelding. 10
Meadow Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 Livet går videre, og eksen din går videre uten deg. Nå er det din tur. 9
UkjentN Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Min eks og jeg har etter bruddet for et par år siden hatt et vennskap som har vært viktig for oss begge. Da vi var sammen støttet han meg gjennom en veldig vanskelig periode, og vi har vært en del av hverandres liv etter brudd. Har ingen romantiske følelser for han nå, men vi elsket hverandre tross alt en gang og da er det jo et bånd der. De siste mnd har han distansert seg veldig, tar lite kontakt/svarer treigt på meldinger, tar ikke initiativ til å møtes eller finner på unnskyldninger. Han har en ny kjæreste og mitt inntrykk er at hun er mye av grunnen til at vennskapet nå er på vei til å skli helt ut. Hun har ikke vært spesielt åpen mot meg og jeg har følelsen av at hun ikke liker at min eks er såpass god venn med meg. Det kan jeg på en måte forstå, men samtidig syns jeg det er ganske drøyt å sette stopper for et vennskap som verken handler om romantiske/seksuelle følelser og som har eksistert lenge før hennes tid. Har vurdert å skrive en melding til henne og forklare at hun ikke har noe hun trenger å være redd for, men har blitt med tanken så langt. Det er vel lite jeg kan gjøre, men følte for å lufte tankene litt. Savner det gode vennskapet og samtalene vi hadde. Noen som har erfaringer/råd? Anonymkode: 3f2e2...7aa Jeg vil tro at hun ikke tror på at dere ikke har noen romantiske følelser for hverandre. Jeg vil tro at hun ikke liker at dere har kontakt med hverandre, pga at hun er redd for at følelser skal starte å blomstre mellom dere igjen. Og det kan man jo forstå.. Jeg tror på at dere har hatt et nært og vennskapelig forhold, og at du først og fremst vil ha et forhold med ham pga det! Jeg er bare redd for at hun ikke ser det slik. Jeg er sikker på at deres kontakt og relasjon ikke vil ta skade på langsikt, da dere har hatt et nært bånd tidligere. Gode venner er like gode venner om de møtes 2 ganger på 10år, som om de møtes 2 ganger i uka! Jeg anbefaler deg å kanskje se om det er noen mulighet for dere å finne på noe sammen alle 3, eventuelt i en større gruppe. Dette kan være en fin måte for deg og henne å bli bedre kjent, og for henne å se at du og eksen din sitt forhold ikke er romantisk. Jeg tror også at det vil gjøre en STOR forskjell om du får en kjæreste også, og at det KANSKJE kan hende at hun vil akseptere dobbeldates, og tettere kontakt mellom deg og eksen din. Jeg tror veldig få kjærester av noen, setter pris på om eksen til kjæresten dems snakker med kjæresten. Det sier seg liksom selv, samtidig som det ikke er UMULIG at dere kan skape et forhold hvor dette er greit. Jeg tror det kommer ann på hvor trygg hun føler seg på at dere ikke har noen romantiske følelser for hverandre, og det er derfor jeg tror at det at du får en kjæreste, eller noen du "driver med" som også de vet om, vil gjøre en stor forskjell! 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 Det er ikke så mye du kan gjøre. Om han har valgt å prioritere henne over deg så har han det. Må nesten bare godta det, det er hans valg Anonymkode: 344e1...3a2 5
Djungelvrål Skrevet 14. februar 2017 #6 Skrevet 14. februar 2017 Det er helt naturlig. Er ofte ikke godtatt å være venn med eksen i nytt forhold. Jeg hadde ikke funnet meg i det ihvertfall. 5
Calleia Skrevet 14. februar 2017 #7 Skrevet 14. februar 2017 Skjønner han godt.. Ikke sikkert at den nye dama har noe særlig med det å gjøre heller. Kanskje de sammen har snakket om ekser og tidligere forhold, og blitt enige om at det er fortid. Vennskap med ekser er ofte komplisert , og jeg tror også du forstår at det ikke alltid er mulig å få til. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #8 Skrevet 14. februar 2017 Hvis du trenger deg på nå risikerer du å ødelegge forholdet hans. Han lar vennskapet fade ut, og du må bare respektere det. Ikke alle synes det er så stas at kjæresten har nært vennskap og lange samtaler med eksen. Hvis den nye damen hans har sagt noe om at du må ut av bildet og han lar det skje, vel, da har han valgt henne fremfor deg. Med mindre du vil stå igjen og se ut som en idiot så trekker du deg tilbake du også, og lar mannen være i fred. Anonymkode: 633b3...3fc 5
lillehavfruen Skrevet 14. februar 2017 #9 Skrevet 14. februar 2017 (endret) Dere har vært sammen og har et forhold bak dere, ergo så er det umulig å basere relasjonen deres bare på "vennskapelige følelser", og om eksen din ikke vil være vennen din lenger, så er det nok ikke dama hans som er drivkraften bak det hele, men et valg han selv tar. Du gjør det best i å holde deg unna og å finne deg noen andre selv. Aksepter og respekter forholdet hans, og så lenge det ikke er han som tar kontakt med deg, så burde ikke du ta kontakt med han i det hele tatt. Endret 14. februar 2017 av lillehavfruen 4
fuglekvitter__ Skrevet 15. februar 2017 #10 Skrevet 15. februar 2017 På 13.2.2017 den 18.46, AnonymBruker skrev: Min eks og jeg har etter bruddet for et par år siden hatt et vennskap som har vært viktig for oss begge. Da vi var sammen støttet han meg gjennom en veldig vanskelig periode, og vi har vært en del av hverandres liv etter brudd. Har ingen romantiske følelser for han nå, men vi elsket hverandre tross alt en gang og da er det jo et bånd der. De siste mnd har han distansert seg veldig, tar lite kontakt/svarer treigt på meldinger, tar ikke initiativ til å møtes eller finner på unnskyldninger. Han har en ny kjæreste og mitt inntrykk er at hun er mye av grunnen til at vennskapet nå er på vei til å skli helt ut. Hun har ikke vært spesielt åpen mot meg og jeg har følelsen av at hun ikke liker at min eks er såpass god venn med meg. Det kan jeg på en måte forstå, men samtidig syns jeg det er ganske drøyt å sette stopper for et vennskap som verken handler om romantiske/seksuelle følelser og som har eksistert lenge før hennes tid. Har vurdert å skrive en melding til henne og forklare at hun ikke har noe hun trenger å være redd for, men har blitt med tanken så langt. Det er vel lite jeg kan gjøre, men følte for å lufte tankene litt. Savner det gode vennskapet og samtalene vi hadde. Noen som har erfaringer/råd? Anonymkode: 3f2e2...7aa Da hadde jeg kuttet ut å tenke på henne, og gått min egen vei.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 Opplevde akkurat det samme! Vi var veldig gode venner, kunne snakke om alt. Og kan med hånden på hjertet si at ingen av oss hadde noen følelser for hverandre mer, utenom rent vennskapelig. Var mange år siden det ble slutt da han fant the love of his life. Jeg hadde også det. Den nye kjæresten regelrett forbød han å ha kontakt med meg. Hun tålte ikke at han hadde nær kontakt med andre jenter enn henne, både ekser og venninner i det hele tatt. Dessverre var han så forelsket at han lot henne bestemme. Så vi er ikke venner mer! Hvis det noen gang blir slutt mellom dem så kommer vi uansett ikke til å bli venner igjen. For selv om det er hun som ikke liker det, så er det han som droppet vennskapet. Anonymkode: 89f34...72e
Gjest O.G. Skrevet 16. februar 2017 #12 Skrevet 16. februar 2017 Det er like greit å ikke ha sterke vennskap med eksen, sånt har mye godt med å være i veiene for nye forhold og partnere.
Tahini Skrevet 16. februar 2017 #13 Skrevet 16. februar 2017 La ham i fred. Kanskje dere kan ha et vennskap når/hvis det blir slutt med eksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå