Sola-90 Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Hei Jeg har en gutt på snart 2 år med astma. Vi har akkurat økt dosene med Ventoline og Flutide, 2 pump × 20 innpust på begge morgen og kveld. Og Ventoline med samme dosering ved soving på formiddagen. De siste dagene nå hoster han ekstremt mye, han hoster til han brekker seg, kaster opp, lite/usammenhengene/urolig søvn. Så det jeg lurer på: Kan jeg holde han hjemme fra barnehage? Som mamma vil jeg det, men som arbeidstaker så er samvittighet dårlig. Andre tips til lindre hoste? Lunken drikke er bra vet jeg Jeg vet kulda nå kan være en trigger, så vi har begrenset ute tiden hans :-(
Minlillelykke Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Ville holdt han i ro til hosten roet seg. Vi har også en som sannsynligvis har astma. Ved slike hosteanfall har vi holdt han hjemme
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 Hold ham hjemme du. Ved kronisk syke barn kan du også søke nav om å få ti ekstra dager til omsorgspermisjon. (Utover de du uansett har rett på.) Astma er en av diagnosene som kan utløse denne rettigheten. God bedring:) Anonymkode: b49c6...419 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 Hold han hjemme! Jeg har to som hadde astma, og hjemmedager gjorde underverker når de var i begynnende infeksjon. Anonymkode: d64a2...111
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 Har du to tråder på samme sak? Anonymkode: 1a2f5...fd3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #6 Skrevet 14. februar 2017 Kanskje dere kan få forstøverapparat? Det hjelper mye bedre. Vår på snart 5 må fortsatt bruke det, da det røret ikke hjelper. Bruker kortison tabl i de verste periodene, følges opp av spesialist, selvfølgelig. Lurt å holde han hjemme, min har mye sykedager pga astma, selvom han ikke har feber. Kjedelug, men lurt i lengden. God bedring! Anonymkode: e1afe...41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå