Gå til innhold

Vasking av babytøy

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Når man vasker babytøy, kan man da vaske tøyet sammen med tøyet til resten av familien, og kan man bruke skyllemiddel?

Da jeg fikk 1.mann for 11 år siden, fikk jeg streng beskjed fra helsesøster om at det skulle vaskes alene og uten skyllemiddel... Synes og erindre at det var litt tungvindt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker også at min mor sa jeg måtte vaske tøyet til sønnen min for seg... for 15 år siden...

Men, det er vel litt tåpelig egentlig? Jeg mener, man holder ungen inntil sitt eget klær hele tiden, og det hender man har barnet sitt oppi senga hos seg. Hele dagen går vi sammen i det samme mht til klær og slikt, hvorfor skal det da vaskes for seg?

Det er ikke mer bakterier og tull på våre klær enn det er på barnets klær, vil jeg tro...

Jeg har aldri vasket klærne for seg - de går sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør i allfall ikke jeg, da hadde jeg vel ikke fått gjort annet enn å stå på vaskerommet.

Nei, her vaskes alt tøy sammen med skyllemiddel. Hadde sønnen min vist noen tegn til irritert hud ville jeg nok byttet til sensitiv skyllemiddel, eller droppet det helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør i allfall ikke jeg, da hadde jeg vel ikke fått gjort annet enn å stå på vaskerommet.

Nei, her vaskes alt tøy sammen med skyllemiddel. Hadde sønnen min vist noen tegn til irritert hud ville jeg nok byttet til sensitiv skyllemiddel, eller droppet det helt.

Samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid vasket tøyet sammen. Men vær litt forsiktig med skyllemiddel, babyer har veldig sensitiv hud. Jenta vår fikk noen tørre, røde flekker på kroppen. Etter at vi droppa skyllemiddel ble de helt borte. Nå bruker vi eventuelt bare Comfort parfymerfri som er anbefalt av Norges astma og allergiforbund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vasker hele familiens tøy sammen, men passer på å bruke parfymefritt vaskemiddel og skyllemiddel. Har aldri hørt at en må vaske tøyet hver for seg (fikk første barn for 1 1/2 år siden), så det er kanskje noe de har gått bort fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare Neutral vaske- og skyllemiddel uansett, så jeg har aldri tenkt på at klærne burde vaskes hver for seg.

Men jeg kommer selvsagt ikke til å vaske dem sammen med arbeidstøy og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også vasket babyklær sammen med vanlige klær. Men jeg har aldri brukt skyllemiddel. Har aldri skjønt poenget... Pluss at datteren min har dårlig hud med masse eksem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker alt tøyet sammen og det har jeg gjort nesten hele tiden, vi alle bruker samme vaskemiddel og skyllemiddel som begge deler er sensitivt/uparfymert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare Neutral vaske- og skyllemiddel uansett, så jeg har aldri tenkt på at klærne burde vaskes hver for seg.

Men jeg kommer selvsagt ikke til å vaske dem sammen med arbeidstøy og slikt...

Samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket babyklær for seg selv - iflg. min mor så skulle slikt tøy vaskes separat :wink:

Skyllemiddel har jeg aldri brukt - hva er egentlig vitsen med å bruke det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker også babytøy sammen med det andre her i huset.Og jeg bruker skyllemiddel,bruker senetiv pga at jeg selv reagerer på enkelte skyllemidler.

koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man vasker babytøy, kan man da vaske tøyet sammen med tøyet til resten av familien, og kan man bruke skyllemiddel?

Da jeg fikk 1.mann for 11 år siden, fikk jeg streng beskjed fra helsesøster om at det skulle vaskes alene og uten skyllemiddel... Synes og erindre at det var litt tungvindt..

Her har babytøyet blitt vasket sammen med tøyet til resten av oss. Hadde aldri orket å vaske det separert fra resten. Det hadde blitt veldig tungvint og ekstra arbeid på en måte.

Har også brukt skyllemiddel.

Det har gått bra så langt. Jeg fikk ikke noen sånn beskjed fra helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noe som henger igjen fra gammelt av, at babyklær skal vaskes for seg, for både mamma og svigermor har sagt det til meg.

Jeg vasket babuklærne alene de føste ukene, men fant fort ut at det var bare tull.

Men som andre her sier, jeg vasker ikke sammen med mannen arbeidstøy o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...