Gå til innhold

Macbook - må jeg ha iphone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har alltid vært naturlig for meg å gå for Iphone mtp at jeg bruker Mac. Skal kjøpe ny telefon nå, og lurer på om det er slik at jeg absolutt bør holde meg til Iphone, eller om det går greit å f.eks ha Samsung? Går jeg for Iphone blir det Iphone 7, velger jeg Samsung tenkte jeg s6 var et godt alternativ. 

Jeg er litt "grønn" på dette, er det noen som kan hjelpe meg? Det som er viktig for meg er batterikapasitet (har skjønt det har blitt forbedringer på 7´eren) og godt kamera. Og selvsagt brukervennlighet.

Anonymkode: 1db03...e30

Videoannonse
Annonse
Gjest Athleisure
Skrevet

Jeg har MacBook og iPhone selv, til tross for at jeg hater apple :( Synes det er så mye problemer med apple sine produkter, at det blir dyrt i lengden. iPhonen jeg har nå kjøpte jeg for mindre enn ett år siden, og batterikapasiteten er elendig. Ikke tåler den å være ute av lommen om vinteren heller. Vurderer selv å gå over til et annet merke når denne streiker, men problemet er hvor avanserte andre telefoner er, spesielt Samsung. Hadde jeg funnet en telefon med like enkelt design/system som iPhone, hadde jeg byttet

Skrevet
9 minutter siden, marengsi skrev:

Jeg har MacBook og iPhone selv, til tross for at jeg hater apple :( Synes det er så mye problemer med apple sine produkter, at det blir dyrt i lengden. iPhonen jeg har nå kjøpte jeg for mindre enn ett år siden, og batterikapasiteten er elendig. Ikke tåler den å være ute av lommen om vinteren heller. Vurderer selv å gå over til et annet merke når denne streiker, men problemet er hvor avanserte andre telefoner er, spesielt Samsung. Hadde jeg funnet en telefon med like enkelt design/system som iPhone, hadde jeg byttet

Ei venninne har samme problem med Samsung, at den tåler ikke kulde. Batterikapasiteten på iphone 6 er ikke helt topp, men kommer an på om jeg har på bluetooth o.l. 7´eren skal visst være betydelig bedre, sies det. 

Skrevet

Jeg har Macbook og Samsung Galaxy S7 :) Hadde iPhone før, men etter denne telefonen kommer jeg aldri til å gå tilbake til iPhone! Mac'en derimot er jeg veldig fornøyd med :)

Skrevet (endret)

Apple har slått sammen sin software avdelingen, og sakte gi slipp på Mac. Det hele har å gjøre med markedet. Forbrukeren får ikke en ny laptop hvert år, men de får nye telefoner. Apple kan selge iPhone for 8000 kroner og deretter Samsung, men Apple kan ikke konkurrere i latop markedet lenger. Ingen ønsker å kjøpe en bærbar PC som er utdatert maskinvare for 15.000 kroner når de kan kjøpe en billig Acer for 5000 kroner.

Det er egentlig alt avhenger av hva du ønsker. Du kan velge iPhone som har færre funksjoner deretter Samsung S7, men du kan også gå med Moto Moto Z. Z er halve prisen av en Samsung S7, men det har den samme maskinvaren , det er ikke det samme kameraet.

Hvis spørsmålet ditt er vil en Samsung virke med en Mac, ja, men du vil sannsynligvis trenger en annen dongle.

Endret av DeliciouslyMalicio
Skrevet

Selvsagt må du ikke ha iPhone selv om du har mac. Så lenge du ikke har noe spesielt behov for iCloudtjenestene så er det helt uavhengige enheter. 

Skrevet

Så klart trenger du ikke å ha iPhone. Jeg har både Mac og iPhone og er storfornøyd med det, men hadde Samsung en periode og det fungerte fint det også.

Ang iPhone 7 så vil jeg bare virkelig anbefale telefonen! Batteriet er knallbra kontra de eldre modellene og det er virkelig en komplett telefon. Aldri vært så fornøyd før noensinne!

Skrevet

Jeg har hatt MacBook og HTC, nå har jeg PC og iPhone. Nemo Problemo. 

Skrevet
16 timer siden, Sirah skrev:

Så klart trenger du ikke å ha iPhone. Jeg har både Mac og iPhone og er storfornøyd med det, men hadde Samsung en periode og det fungerte fint det også.

Ang iPhone 7 så vil jeg bare virkelig anbefale telefonen! Batteriet er knallbra kontra de eldre modellene og det er virkelig en komplett telefon. Aldri vært så fornøyd før noensinne!

Så det er en stor forskjell på Iphone 6s og 7? Jeg har nemlig ikke vært veldig fornøyd med 6s, men mulig jeg har fått et mandagseksemplar? 

Skrevet

Jeg har macbook og Nexus 5X mobil -altså, Apple sitt og Google sitt. Fungerer helt fint. Grunnen til at jeg valgte mac, var fordi alle andre PCér kommer med så mye bloatware. Hadde det vært en virkelig god Chromebook på markedet, så hadde jeg nok gått for det. Uansett - går helt fint å kombinere disse to systemene så lenge jeg bruker Google sine apper, f eks mail, disk osv. Er litt usikker hvis du f eks bruker mye av Apple sitt, f eks Numbers, Pages osv. Tror ikke det finnes noen android apper som gjør at du kan holde disse samkjørt/oppdatert mot hverandre (mellom Mac og android mobil). Så spørsmålet blir hvor avhengig du er av synkronisering, og hvilket programmer du bruker til f eks mail, dokumenter, bilder osv. 

Skrevet

Facetime & IMessage integrasjonen mellom OSx og IOS er svært  god. Utover det mister du nok ikke så mye. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er en stor forskjell på Iphone 6s og 7? Jeg har nemlig ikke vært veldig fornøyd med 6s, men mulig jeg har fått et mandagseksemplar? 

Jeg syntes iallefall at de to modellene knapt kan sammenlignes. Jeg hadde 6s og syntes at den var helt ok. Min fungerte dog som den skulle :) Jeg ødela 6sen og vurderte bare å kjøpe samme for å spare litt penger siden jeg egentlig var fornøyd med den, men bestemte meg i siste øyeblikk for å gå for 7. Jeg er altså så utrolig fornøyd med den! Kan ikke helt sette fingeren på hvorfor, men den er bare knallgod!

Batteriet holder fint en hel dag + litt til ved det som for meg er normalt bruk. Ofte har jeg 40-60% strøm igjen på kvelden, og jeg bruker telefon mye. Mye nettaviser, facebook, snapchat, spotify osv osv. Men for all del, bruker jeg telefon MYE så er det heller ikke noe problem å tømme den for strøm for å si det sånn. Pokemon Go og Candy Crush trekker strøm på 7eren også 😂 

Jeg har brukt min utendørs ned til -12 uten problemer. Det har ikke vært kaldere her i år så ved lavere temperaturer kan jeg ikke gi noen tilbakemelding. Jeg har dog aldri hatt problemer med iphone og kulde. Min gamle brukte jeg ned i -25 uten problemer, mulig jeg har hatt flaks.

Husk at dette bare er min personlige mening, av noen andre vil du kanskje få et helt annet svar :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...