lakk Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Hei! Er det noen hjelpepleier eller helsefagarbeidere som har tatt videre utdanning med stipend fra fagforbundet? Hvilken videreutdanning? Og hvor lang tid tok det? Takk får svar på forhånd😁
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 Jeg er vernepleier selv, men mange av mine hjelpepleiervenner har tatt videreutdanning i psykisk helsearbeid. Virker som en spennende retning for de som har jobbet noen år og trenger litt påfyll. Anvendelig også, da du kan jobbe med mennesker med funksjonshemming/utviklingshemming og rus i tillegg til psykiatri. Nøyaktig hvor lang tid det tok husker jeg ikke. Arbeidsplassene har tilrettelagt for dem da. Anonymkode: b2f56...7e1
lakk Skrevet 13. februar 2017 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vernepleier selv, men mange av mine hjelpepleiervenner har tatt videreutdanning i psykisk helsearbeid. Virker som en spennende retning for de som har jobbet noen år og trenger litt påfyll. Anvendelig også, da du kan jobbe med mennesker med funksjonshemming/utviklingshemming og rus i tillegg til psykiatri. Nøyaktig hvor lang tid det tok husker jeg ikke. Arbeidsplassene har tilrettelagt for dem da. Anonymkode: b2f56...7e1 ok, tenker også den retning psykisk helsearbeid, men vet du hvordan lønningen er på den yrken ? Har jobbet i snart 9 år som hjelpepleier, føler jeg vil videre på noe annet.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 De gikk opp i lønn, men hvor mye husker jeg ikke og det kan jo ha endret seg noen år etterpå nå. Det mest positive var nok kanskje økt kompetanse, anseelse og ikke minst økt ansvar. Mer primærkontaktansvar, mer å si i ansvarsgruppemøter, lettere å samhandle med andre aktører og så videre. Dette gjør det også lettere å få mer lønn i lokale lønnsforhandlinger. Og ikke minst muligheten til å søke seg videre til andre steder om de ønsket det. Viktig å passe på at videreutdanninga går på en nokutgodkjent skole, det sier noe om kvaliteten på det du lærer. Fagskolepoeng er et viktig stikkord her. Anonymkode: b2f56...7e1
lakk Skrevet 13. februar 2017 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: De gikk opp i lønn, men hvor mye husker jeg ikke og det kan jo ha endret seg noen år etterpå nå. Det mest positive var nok kanskje økt kompetanse, anseelse og ikke minst økt ansvar. Mer primærkontaktansvar, mer å si i ansvarsgruppemøter, lettere å samhandle med andre aktører og så videre. Dette gjør det også lettere å få mer lønn i lokale lønnsforhandlinger. Og ikke minst muligheten til å søke seg videre til andre steder om de ønsket det. Viktig å passe på at videreutdanninga går på en nokutgodkjent skole, det sier noe om kvaliteten på det du lærer. Fagskolepoeng er et viktig stikkord her. Anonymkode: b2f56...7e1 kan utdannningen finanseres gjennom stipend fra fagforbundet+
lakk Skrevet 5. juni 2017 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2017 kan utdannningen finanseres gjennom stipend fra fagforbundet?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, lakk skrev: kan utdannningen finanseres gjennom stipend fra fagforbundet? Det må du nesten sjekke opp med Fagforbundet Anonymkode: bcc2a...bda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå