AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Jeg skal søke høyere utdanning nå i april og er veldig i tvil om hva jeg skal velge. Ønsker å jobbe innen psykiatrien, gjerne så direkte som mulig. Tenker meg en bachelor, kanskje med videreutdanning senere. Det står mellom sykepleier, vernepleier, barnevern og sosialt arbeid (sosionom). Er det noen som har erfaring og vet hva typiske arbeidsoppgaver for disse yrkene er innen psykiatrien? Og kan hjelpe meg å velge.. Som sagt vil jeg jobbe så "direkte" som mulig. Papirarbeid og sånn er også greit, men ikke bare det. Jobber gjerne med barn og unge.Vil føle at jeg kan gjøre en forskjell. (Har bekgrunn fra psykiatrien selv) Anonymkode: df7f2...7a5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 psykiatrisk sykepleier gir best kompetanse "på gulvet" Anonymkode: 14942...2e3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: psykiatrisk sykepleier gir best kompetanse "på gulvet" Anonymkode: 14942...2e3 Ja, de er som yrkesgruppe på "bunnivå". Anonymkode: 5fa05...29d
Virilja Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de er som yrkesgruppe på "bunnivå". Anonymkode: 5fa05...29d 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 Jeg ville valgt sykepleie eller sosionom. Kanskje helst sykepleier da fordi du får så mange muligheter. Videreutdanning innen psykiatri er jo en god mulighet. Arbeidsoppgaver kommer jo an på hvilken stilling man har og det finnes mange måter å jobbe innen psykiatrien på/mange forskjellige arbeidsplasser = mange forskjellige type arbeidsoppgaver. Anonymkode: faa89...abc
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 50 minutter siden, Virilja skrev: Anonymkode: 5fa05...29d
bekka79 Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 Hvis du vil jobbe på psykiatrisk avdeling på et sykehus, er det best å velge sykepleier eller vernepleier.. Og ta videreutdanning innen psykiatri i etterkant... Har jobbet mange år på psyk.avd. Og vernepleier/sykepleier er ganske så sidestilte der nå.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #8 Skrevet 14. februar 2017 13 timer siden, bekka79 skrev: Hvis du vil jobbe på psykiatrisk avdeling på et sykehus, er det best å velge sykepleier eller vernepleier.. Og ta videreutdanning innen psykiatri i etterkant... Har jobbet mange år på psyk.avd. Og vernepleier/sykepleier er ganske så sidestilte der nå.. Takk for svar ts Anonymkode: df7f2...7a5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #9 Skrevet 14. februar 2017 Jeg hadde valgt vernepleier eller sykepleier. Men tar du sykepleier bør du ta videreutdanning. Anonymkode: ba4cb...589 1
fresia Skrevet 14. februar 2017 #10 Skrevet 14. februar 2017 vernepleier eller sykepleier har lyst til å jobbe "på gulvet" selv - gjerne med psykisk syke. studerer vernepleie
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #11 Skrevet 14. februar 2017 1 time siden, fresia skrev: vernepleier eller sykepleier har lyst til å jobbe "på gulvet" selv - gjerne med psykisk syke. studerer vernepleie Kan jeg spørre hvorfor du valgte vernepleier og ikke sykepleier? ts Anonymkode: df7f2...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå