Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor vanlig det er å feire bursdagen sin? Selv har jeg ikke hatt selskap siden barneskolen. Fram til jeg var 20 år spiste jeg middag og kake sammen med mamma og pappa. De siste 4 årene har bursdagen min ikke blitt markert i det hele tatt, det er kun som en vanlig dag.
Jeg er alltid litt ekstra trist på bursdagen min, mye fordi da kjenner jeg ekstra på at jeg egentlig er veldig ensom, jeg har egentlig ingen som det ville vært naturlig å feire dagen sammen med, og jeg kjenner at jeg føler meg altfor verdiløs til å feire meg selv.

Jeg blir snart 25 år, og jeg gruer meg allerede. Det blir liksom så synlig at jeg er alene. Og jeg skammer meg over å være alene.

Nyttårsaften og bursdagen min er de to dagene i året jeg kjenner meg aller mest ensom.

Anonymkode: b6831...522

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg feirer aldri bursdagen min. Trenger det ikke. Har ikke behov for det. 

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei aldri. Har ikke behov for det.

Skrevet (endret)

Ikke hvert år, feiret ikke i fjor. I år tror jeg jeg skal ha en fest, litt usikker. Er uansett i utlandet på dagen, så får se om jeg gidder når jeg er hjemme igjen

Har dog alltid feiret med familie, dvs god middag og dessert :)

Endret av gobbledigook
Skrevet

Feirer litt med familie, dvs foreldre og søsken kommer på kaffe og kake. Har ingen venner å feire med. Vet hvordan følelsen er..

Anonymkode: 04a51...a60

Skrevet

Nei

• Liker 1
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nyttårsaften og bursdagen min er de to dagene i året jeg kjenner meg aller mest ensom.

Ønsker ikke å være ufølsom, men kan du ikke få deg venner? 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 2
Skrevet

Har alltid familieselskap. Feirer med venner noen ganger, men ikke hvert år. Kommer litt an på hva jeg føler for + at jeg heller ikke har veldig mange venner, og de jeg har bor et stykke unna, så det skal litt til for at det skal klaffe for nok folk samtidig til at jeg gidder å dra igang noe. 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Ønsker ikke å være ufølsom, men kan du ikke få deg venner? 

Nei, av en eller annen grunn er jeg ikke i stand til å etablere eller utvikle vennskap. Det er egentlig ingen som kjenner meg, verken venner eller familie.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, av en eller annen grunn er jeg ikke i stand til å etablere eller utvikle vennskap. Det er egentlig ingen som kjenner meg, verken venner eller familie.

Hva mener du med at du ikke er i stand til å utvikle vennskap?

• Liker 2
Gjest Aegon Targaryen
Skrevet

Nei det har jeg aldri gjort.

Skrevet

Ja, feirer med familien, kaffe og kaker. Sjelden jeg orker lage til vennebursdag, for familieselskaper teller 15-20 stk. 

Feirer på jobb også ved å ta med ei kake i løpet av den uka bursdagen min er. Har feiret bursdagen hvert år (ikke alltid det har vært praktisk mulig å ha feiringa akkurat på riktig dag da) Er 43 år, kvinne. 

Anonymkode: 9a569...833

Skrevet

På en måte ja. Må ta med kake på jobb. Akkurat der er det ikke noe valg :ler:

Så besøker jeg gjerne familien for litt kake og kaffe. 

De gangene det ikke har passet å reise på besøk fordi det har vært altfor langt, så har katten min og jeg feiret litt en helgedag som var nærmest. 

Anonymkode: f2c59...32a

Skrevet

Ja, feiret hvert år i 28 år :) 

Enten blir det kake med familien, ellers er det ut på god middag og drinker med samboeren. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor vanlig det er å feire bursdagen sin? Selv har jeg ikke hatt selskap siden barneskolen. Fram til jeg var 20 år spiste jeg middag og kake sammen med mamma og pappa. De siste 4 årene har bursdagen min ikke blitt markert i det hele tatt, det er kun som en vanlig dag.
Jeg er alltid litt ekstra trist på bursdagen min, mye fordi da kjenner jeg ekstra på at jeg egentlig er veldig ensom, jeg har egentlig ingen som det ville vært naturlig å feire dagen sammen med, og jeg kjenner at jeg føler meg altfor verdiløs til å feire meg selv.

Jeg blir snart 25 år, og jeg gruer meg allerede. Det blir liksom så synlig at jeg er alene. Og jeg skammer meg over å være alene.

Jeg er 26, blir 27, og har ikke feiret bursdagen min siden barneskolen. Og for meg er det helt greit! Får gratulasjoner, men ønsker ikke feire. Jeg er en introvert person og trives kjempegodt i mitt eget selskap. Men når jeg fyller 30 år, skal jeg ha feiring :) Ut å spise og kose oss litt ekstra :)

Ikke nå til jula, men neste igjen, da skal barnet mitt til far sin i jula, og jeg gleder meg veldig til å være alene på julaften. Har mange jeg kan feire hos, men ønsker å være alene, og gleder meg vilt :) 

Du er voksen, inviter til fest eller gå ut alene for å spise, på kino eller spa! :) Mye du kan gjøre for å markere dagen din alene. Og man føler seg alltid bedre når man skjemmer seg bort litt :):)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette tenkte jeg på akkurat. Blir 25 år mot slutten av året, og jeg gruer meg ekstremt! Har ingen venner, tror jeg, noen få bekjente men ingen som står nær nok til at de kommer til å feire meg. Jeg har ikke behov for noe stort selskap, men det er vondt å ha nok en "stor" dag og være helt alene. Hadde ingen venner å feire sammen med da jeg ble 16, 18 og 20, og det er sårt å ikke en gang vite hvordan det er å kunne feire og feste med noen på slike dager.

Så vi er flere i samme båt, hvis det kan være en trøst!

Anonymkode: 0b148...2be

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts.

Jeg har ikke feiret bursdagen min på årevis. Grunnen til det er at jeg ikke har hatt venner som jeg har kunnet feire med. Har heller ikke hatt noe nært forhold til familie, så ikke blitt noe feiring med dem heller.

Jeg skjønner deg når du sier at du føler deg ensom på bursdager og nyttår. Jeg vet hvordan det er :( 

Anonymkode: 515fd...2b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...