AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Mistet iphonen min i helga, regner med den er stjålet ettersom ingen av av de plassene jeg befant meg iløpet av den kvelden den forsvant har sett den. I tillegg var den avslått da jeg prøvde å ringe den rett etter at jeg innså at den var borte (hadde tilnærmet full strøm). Telefonen var helt ny, så hadde ikke slått på findmyiphone (eller tror iallefall ikke det, den står som frakoblet når jeg prøver å sjekke, men kan være fordi den er slått av??). Har sperret bankkort ettersom jeg har vipps o.l. på telefonen. Nå ser jeg på icloud at jeg kan velge å slette alt innhold på telefonen når den blir slått på, men er redd for at hvis det mot formodning skulle være en ærlig person som har funnet telefonen min, så vil ikke denne personen klare å finne ut at den er min, og hvordan kontakte meg... Mistet den natt til søndag, så må vel regne med at det er tyver Burde jeg slette innholdet? Er det noe vits å anmelde (har ikke forsikring..)? Anonymkode: 0371c...ad4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Du bør anmelde selv om du ikke har forsikring. Det er lett og kan gjøres på nett. To grunner: I tilfellet noen leverer den inn til politiets hittegods. Å sperre imei-nummeret gjør at telefonen ikke kan brukes i Norge. I alle fall i teorien. Det ligger litt tilfredstillelse i å gjøre det så vanskelig for tyvene som mulig. Anonymkode: d880b...ba9
prt90 Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Telefonen var helt ny, så hadde ikke slått på findmyiphone (eller tror iallefall ikke det, den står som frakoblet når jeg prøver å sjekke, men kan være fordi den er slått av??). Anonymkode: 0371c...ad4 Er ikke det slått på som default? Logg inn på https://www.icloud.com/ og lås den. Der kan du også sette en melding på låseskjermen som sier hvem sin telefon det er. Den eneste grunnen til at noen gidder å stjele en iphone er nemlig at de håper noen ikke gidder å låse den (i det øyeblikket den blir låst blir den helt verdiløst uten ditt passord)
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 13 minutter siden, prt90 skrev: Er ikke det slått på som default? Logg inn på https://www.icloud.com/ og lås den. Der kan du også sette en melding på låseskjermen som sier hvem sin telefon det er. Den eneste grunnen til at noen gidder å stjele en iphone er nemlig at de håper noen ikke gidder å låse den (i det øyeblikket den blir låst blir den helt verdiløst uten ditt passord) Den står som frakoblet, men har trykt på "mistet-modus", er det det du mener? Da skrev jeg kontaktinfo som skal komme opp på skjermen. Andre valg er slett iphone eller fjern fra konto. Nå har jeg også anmeldt, selv om det neppe fører til noe. Burde jeg være redd for at tyver kan komme seg inn på mobilbanken eller vipps-brukeren min? Har jo sperra kortene mine, men når jeg får meg ny telefon og legger inn kortinfoen i vipps, får vel tyvene tilgang til dette hvis de klarer å hacke seg inn på telefonen? Anonymkode: 0371c...ad4
prt90 Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den står som frakoblet, men har trykt på "mistet-modus", er det det du mener? Da skrev jeg kontaktinfo som skal komme opp på skjermen. Andre valg er slett iphone eller fjern fra konto. Nå har jeg også anmeldt, selv om det neppe fører til noe. Burde jeg være redd for at tyver kan komme seg inn på mobilbanken eller vipps-brukeren min? Har jo sperra kortene mine, men når jeg får meg ny telefon og legger inn kortinfoen i vipps, får vel tyvene tilgang til dette hvis de klarer å hacke seg inn på telefonen? Anonymkode: 0371c...ad4 Det flotte med Iphone er at hele greia er kryptert Ikke en gang politiet får tak i innholdet på telefonen uten passordet ditt.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 Mister du telefonen, så er det noe annet enn om noen stjeler telefonen din. Les ellers den tråden om hun som mistet telefonen og fant den igjen, etter å ha anmeldt den stjålet hos polit og forsikringsselskapet. Anonymkode: 3e0b1...c49
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mister du telefonen, så er det noe annet enn om noen stjeler telefonen din. Les ellers den tråden om hun som mistet telefonen og fant den igjen, etter å ha anmeldt den stjålet hos polit og forsikringsselskapet. Anonymkode: 3e0b1...c49 Finner ikke tråden, har du link? Anonymkode: 0371c...ad4
prt90 Skrevet 13. februar 2017 #8 Skrevet 13. februar 2017 Du har jo all grunn til å tro at mobiltelefonen er stjålet. Skulle det vise seg at den ikke var stjålet likevel er det bare å varsle politiet og forsikringsselskapet om det. Finner du derimot igjen mobiltelefonen og tar den i bruk igjen uten å varsle forsikringsselskapet kan du selvfølgelig havne i en svært alvorlig knipe, men det er forsikringssvindel og en helt annen sak.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #9 Skrevet 13. februar 2017 Telefonen er ikke forsikret. Anonymkode: 0371c...ad4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå