Gå til innhold

Gradert sykemelding, tilkallingsvakt,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilke muligheter og rettigheter jeg som tilkallingsvakt har til en gradert sykemelding? Er ikke istand til å jobbe fulle vakter som servitør lenger (7-9 timer+event overtid). De siste månedene har jeg unngått sykemelding ved å unngå de lengste vaktene og bare ta de korte vaktene som går bedre overens med helsen min. Har pga økonomi prøvd å komme tilbake i den arbeidsmengden jeg hadde, men ender da opp med sykemelding. 

Det ideele for meg, sånn jeg ser det selv er å ligge på samme antal vakter som tidligere ( i gjennomsnitt 2,5 i uken, 10 i måneden) men å gå hjem etter maks 5 timer. 

Finnes det muligheter til å se på gjennomsnittslønnen min de siste 6 månedene og f.eks la meg jobbe det jeg er komfortabel med av det (opp til 67%) og få det resterende utbetalt som sykepenger? Eller at jeg f.eks er 50% sykemeldt, jobber det jeg klarer og får utbetalt sykepenger for like mange timer som jeg har jobbet?

Jeg har en stilling som tilkallingsvakt (ingen fast prosent), men jobber etter vaktlister som kommer ut 2-3 uker i forveien + at jeg tar ledige vakter som blir lagt ut fortløpende. Har jobbet der i 17 måneder nå, med 2 måneders sommerferie. Hvor mye jeg har arbeidet har variert med sesong, mine fritidsaktiviteter og hvor mye skolearbeid jeg har hatt. Er 100% student 

Anonymkode: 944ac...76b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...