Gå til innhold

Turnusjobb og hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to hunder og har hatt de nå i et år. Jeg jobber turnus og har et stykke reisevei til jobb. Derfor har jeg til nå hatt en koselig nabo som har gått tur med de og holdt de med selskap et par timer når jeg er på jobb. Innimellom har de vært alene hele arbeidsdagen dersom naboen har hatt plager (slitt med ryggen). Men nå skal jeg flytte tilbake til hjembyen min og jeg vil helst være mest mulig uavhengig av andre ifht hundene. I hjembyen min har jeg familie og jeg vet de gjerne vil passe hundene innimellom, men ikke på fast basis hver dag. 

Og siden jeg flytter så må jeg søke ny jobb. Jeg tenker derfor å finne en jobb som passer mer slik at hundene har det best mulig. Jeg kommer også kun til å søke jobber som ikke er så langt unna så jeg bruker minimalt med tid på kjøring.

Alternativ 1: Tredelt turnus. Vaktene varierer fra 7,5t-rundt 9t (natt). Hundene mine er vant til at jeg er vekke ulike tider på døgnet, men nabodamen har jo passet de litt på dagtid. 

Alternativ 2: Todelt turnus: dag/kveld, ca 7-8t hver dag

Alternativ 3: Natt. Jobber da ca 9-10t. Jobber jeg natt vil jeg gå litt ned i stillingsprosent. 

Jeg tenker spesielt at natt kan være noe for meg siden hundene likevel sover på et eget rom om natten og ikke "er" med meg fysisk. Jeg vil også da få litt mer fritid siden jeg må gå ned i stillingsprosent og da får jeg jo flere fridager hvor jeg kan være med hundene hele døgnet. 

Ønsker derfor innspill fra dere :) Gjerne dere andre som jobber turnus. Jeg bor alene, slik det er sagt. Jeg kan også prøve å finne noen som kan lufte de på dagtid, men jeg ønsker å slippe å være avhengig, men det er jo greit å ha noen i bakhånd. 

Anonymkode: dc04c...476

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...