Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørsmålet jeg sitter igjen med er om AB virkelig tror at blomstene kommer fra en hemmelig beundrer...

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg antar jo at de fleste blogglesere som lar seg friste av dette er kvinner, og med fare for å være litt på kanten likestillingsmessig, så antar jeg at disse kvinnene ønsker at deres respektive partner skal gå til innkjøp av en slik bøtte. 

Det er å håpe at en del av disse mennene som får ønsket presentert åpner latterdøra på vidt gap. For vel er en del blogglesere fullstendig innlullet i illusjonene, men menn uten disse rosabrillene på, vil vel kunne se hva slags overpriset produkt dette er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idéen til Pretty Flowerbox er jo ikke ny. Cartel flowers gjør allerede dette, og damene bak Pretty Flowerbox kjenner til dem - de brukte nemlig et bilde fra Cartel flowers da de søkte etter noen til å fotografere blomsterboksene for dem før jul. Finnannonse/imgur/imgur. Selv nettsidene til Pretty flowerbox ligner på Cartel Flowers. Det er jo veldig tilfeldig, når eierne av Pretty flowerbox skriver at de kom på idéen da de planla bryllupene sine. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Oz- skrev:

Idéen til Pretty Flowerbox er jo ikke ny. Cartel flowers gjør allerede dette, og damene bak Pretty Flowerbox kjenner til dem - de brukte nemlig et bilde fra Cartel flowers da de søkte etter noen til å fotografere blomsterboksene for dem før jul. Finnannonse/imgur/imgur. Selv nettsidene til Pretty flowerbox ligner på Cartel Flowers. Det er jo veldig tilfeldig, når eierne av Pretty flowerbox skriver at de kom på idéen da de planla bryllupene sine. 

Er det virkelig lov til å stjele en ide på den måten der?

En ting er å bli inspirert av noe, og ta elementer fra den inspirasjonen inn i noe nytt, men dette er jo blåkopi. Eneste som er endret er navnet. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i alt dere skrivere, men tenk hvor mye markedsføring de får fra denne tården. 6500 visninger på 18 timer. Er garantert flere  som leser denne tråden som synes blomstene er fine. Folk har dårlig smak 😝

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Oz- skrev:

Originalen var jo litt stiligere da, med mer synlige blomster... Hos kopien faller liksom blomstene mer ned i bøtta.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

Normalt sett er jeg den første til å heie på kvinnelige gründere. Men hele dette opplegget lukter vondt og skulle ønske de hadde vært mer transparente på bindingene. Det er selvfølgelig bloggerne som er ansvarlige for rett merking når de viser fram produktene, men når ingen av dem har merket begynner man å lure på hva slags opplegg dette er.

Bloggerne som har vist fram disse blomsterbøttene har for vane å selge annonseplass for de fleste anledninger i livet, hvorfor skulle de gjøre det gratis i dette tilfellet?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory
1 time siden, jentefranorge skrev:

Jeg er enig i alt dere skrivere, men tenk hvor mye markedsføring de får fra denne tården. 6500 visninger på 18 timer. Er garantert flere  som leser denne tråden som synes blomstene er fine. Folk har dårlig smak 😝

På den annen side er det vel ganske mange som har plukket opp tipset om å kjøpe en lekker blomstervase + minst like fine blomster eller rett og slett en nydelig bukett, hvis man først skal gi en oppmerksomhet til en verdi av 1250 kroner + evt frakt. 

Satser de på større events samt bedriftsmarkedet er jo utfordringen akkurat den samme; folk kjøper ikke uten videre dyre svarte bokser ("bøtter") med roser hvis de kan få mer estetiske løsninger og "value for money" andre steder.

Endret av Mallory
Fjernet og lagt til tekst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kollontaj skrev:

Håper hele bedriften går på trynet oppi den "eksklusive" pappbøtta, men verden vil jo bedras. "Eksklusive" bøtter i papp, skulle fankern meg ha vært i kobber for at jeg ville kjøpt noe sånt. Og jeg unner folk suksess, altså, men shady markedsføring og pappræl fra Kina gjør ikke 25 roser til en eksklusiv vare. Det gjør det til bløff. 

Hadde de i det minste kommet med slik tennbrikettskjuler som "alle" strikket for noen år tilbake, så hadde det nesten vært verdt det. Slik som denne, med to elger som koser seg i skogen: http://www.pictastar.com/view/1366956117858663852 :ler:  
Men seriøst, de enkle glassvasene mine fra Ikea og Plantasjen har mer luksus over seg enn disse pappboksene. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt AB tok til fornuft og ettermerket innlegget med "gave", da: http://imgur.com/a/h7a7j :fnise:

Uansett, så er det alt for tilfeldig at en mann somler seg direkte inn på en helt nyoppstartet webside/shop og bestiller roser til en dame han ikke kjenner for 1250kr. Søker man på google på noe sånt som "bestille blomster", "bestille blomster på nett", "send blomster", "hjemlevering blomster", "blomster på døren", "bestille roser", "eksklusive roser", "bestille eksklusive roser" etc, så kommer ikke Pretty Flowerbox opp på de første seks til syv sidene (gadd ikke å bla lengre).

Pretty Flowerbox må i såfall jobbe litt bedre med markedsføringen sin på google hvis det skal være troverdig nok at disse bloggdamene skal ha fått disse eksklusive rosene i gave fra mannen sin.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Noe så kleint.. Jeg har ikke ord :flau:

Kan ikke alle skrive en mail til Forbrukerrådet, med link til denne tråden feks..?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 1500kr kan du få 20pakker med roser fra Rema1000, eller 3 buketter med fairtraderoser fra Mestergrønn.....  

Du kan kjøpe 1 stor Kæhler vase og en mellomstor, OG ha råd til en bukett eller to med roser, alt etter hvor du kjøper den..

Eller kjøpe overprisede roser stappet i en pappboks.. (Tåler pappboksen vann?)

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ricecrispies skrev:

Beklager, men jeg har mistet helt troen på FO. De har fått tips i flere år nå uten å gjøre noe nevneverdig ut av det annet enn å sende rundskriv/påminnelse og bloggerne ler dem i trynet. Kanskje noen andre gidder å gi de en sjanse til.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må være noe av det merkeligste og mest overprisede produktet jeg har sett. Hadde mannen brukt penger på dette hadde det ikke blitt godt mottatt for å si det slik!

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...