Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

55 minutter siden, Milio skrev:

Fra Hjemmesiden:

  • You are welcome to use the beautiful hat box to whatever storage you prefer when the roses are not fresh anymore.

Liker at de må presisere at du får bruke boksen til andre ting etterpå. Som om forbrukeren forventet å måtte levere den fra seg eller noe. For 1250kr skal man faenmeg få bruke den pappeska til hva man vil.

Ellers MÅ du følge deres rutiner for vanning av blomster. Da skal de holde en uke. Kanskje til og med TO uker om du flytter blomstene til et kaldt sted HVER kveld. Blomstene må for GUDS SKYLD ikke stå i vinduet, eller ved peisen eller noe sted de kan få varme eller sollys. Og du må vanne de i PAPPESKEN.  

:fnise:

Ikke søren om jeg hadde latt de stå i den fæle pappesken!


Jeg kjøpte roser for litt siden og de grønne bladene tørket og falt av etter to dager. Jeg fikk ny bukett, men jeg burde kanskje satt de i en pappeske istedet. :rolleyes::laugh: 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig overrasket da jeg leste at disse boksene faktisk er i papp. Er det ikke meningen at disse blomstene skal være litt fancy da? En ting er at boksene dekker det meste av blomstene, og ser litt voldsom ut, men det at de i tillegg er i papp gjør at jeg skjønner enda mindre hvorfor disse damene får seg til å ta over 1000 kr for dem. :sprettoy: 

Endret av Hjarte
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://imgur.com/a/vfq1A

På gründernes hjemmeside står det at de jobbet med Voss vann og lærte å selge noe enkelt (billig) som eksklusivt. Ja, men da så. Å betale flere hundre kroner for pappesker fra Kina som egentlig koster 2,50, det høres ut som en god ide'. Not. (Men folk lar seg nok lure.)

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory

Personlig ville jeg heller hatt en flott blomsterbukett for hele beløpet, enn en mindre bukett roser, stappet ned i en papp(?)sylinder av typen som brukes som emballasje til opptenningsbriketter, som @visningsnamn sier. Den blogger som påstår at hun foretrekker en tacky "bøtte" fremfor en større mengde vakre blomster i en fin vase, tror jeg ikke mye på.

Endret av Mallory
Rettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 røde Fairtraderoser får du for 450 kr, dvs eska til 2,50 betaler du 800 for, for hele fjaset koster 1250?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først latterlig dyrt Voss vann, og nå verdens dyreste pappbøtte... hva blir det neste? Eksklusiv luft på flaske?
 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kollontaj skrev:

https://imgur.com/a/vfq1A

På gründernes hjemmeside står det at de jobbet med Voss vann og lærte å selge noe enkelt (billig) som eksklusivt. Ja, men da så. Å betale flere hundre kroner for pappesker fra Kina som egentlig koster 2,50, det høres ut som en god ide'. Not. (Men folk lar seg nok lure.)

Hvis folk ikke hadde vært våkne nok, hadde de såkalte gründerne sikkert solgt som hakka møkk hvis de ikke hadde sugd spiker på storytelling.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at de eneste som faller for dette er de fjottene som allerede dekorerer stue og soverom med brukte LV-poser og store Chanel logoer. 

De tror sikkert også at de tomme pappbøttene vil fungere som ytterligere bevis på hvor god råd de har, mens vi som ser dem tenker at de er lettlurte fjols, og pappbøtta til 1300,- er beviset. :fnise: 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hele bedriften går på trynet oppi den "eksklusive" pappbøtta, men verden vil jo bedras. "Eksklusive" bøtter i papp, skulle fankern meg ha vært i kobber for at jeg ville kjøpt noe sånt. Og jeg unner folk suksess, altså, men shady markedsføring og pappræl fra Kina gjør ikke 25 roser til en eksklusiv vare. Det gjør det til bløff. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kollontaj skrev:

30 røde Fairtraderoser får du for 450 kr, dvs eska til 2,50 betaler du 800 for, for hele fjaset koster 1250?

Apropos fairtrade. Jeg leste om produktene deres, og jeg vet ikke om det er jeg som er kresen og kravstor, men til den prisen, med en "profilering" hvor de liksom skal være så kvalitetsbevisste, hvorfor skriver de ingenting om etiske forholdene rosene, eller pappen, produseres under? Jeg mener dette i høyeste grad er en ting som hører med om man skal tilby noe "high end". Det står mye om hvordan kvaliteten på blomstene sikres, og noe om at de dyrkes av han som dyrket roser til nobelutdelingen i 2015, navnet på gården i Afrika osv. Nå kan man vel søke seg frem til, og gjøre undersøkelser rundt denne gården og produsenten selv sikkert, men å si "Afrika" og nobelarrangement sier meg som forbruker ingenting om etiske forhold.

En bevisst aktør som tilbyr kvalitetsprodukter som de sier de gjør,  til en målgruppe som faktisk bryr seg om sånt noe, burde vel være interessert i å skrive to setninger om dette temaet?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppgitt. Gården er i Afrika. 

Meet the flower farm in Africa. We have dedicatedly chosen to collaborate with Red Lands Roses farm in Africa to deliver the high quality roses with Pretty Flower Box. This is the farmer who personally chose and carefully picked the flowers to the Nobel Peace Price Event of 2015 in Oslo, and happily witnessed the event at his own television from his living room in Kenya.

(Moderator: business-side, ikke blogg, si fra om jeg må lage imgur.)

For det første; gården er i Kenya, i Nairobi. Å skrive Afrika er like upresist som å skrive Asia. De får det til å høres ut som se har noe med selve utvelgelsen av rosene, men de kjøper fra en norsk importør. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvorfor skriver de alt på engelsk og har engelsk navn, når det er et norsk firma som sikter seg inn på det norske markedet? :huh: 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan umulig nå et større marked enn Østlandet når de bare snikpromoterer  seg der borte... Tror ikke dette firmaet kommer til å overleve stort lenge. 

Endret av Phaedra
Fjernet sitert innlegg som er ryddet. Phaedra,adm
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies

Etter å ha lest på hjemmesiden deres,sitter jeg og håper på at dette bare er et stunt som snart blir avslørt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...