BlendaSensitive Skrevet 13. februar 2017 #21 Del Skrevet 13. februar 2017 Hvorfor er Prettybox på engelsk, er det ikke norsk butikk? Noen som har imgur på blomsterbuketten til bloggdamene? Den på framsiden av Prettyboks ser jo ut som en söppelbötte med blomster i. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Natta Skrevet 13. februar 2017 #22 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Lene orvik har filmet blomsterbøtta på "mystory" på instagram sammen med resten av gavene hun har fått til bursdagen sin. Latterlig. Men er jo ingen problem for bloggere, de kan bare bryte regler, for så å unnskylde seg, uten at det får større konsekvenser. Endret 13. februar 2017 av Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 13. februar 2017 #23 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Så ingen hadde tatt high-end-markedet for blomster før nå? Synes ikke det ser high-end ut. Ser jo ut som blomstene står i en stygg papirkurv. Jeg hadde tatt dem ut av den fæle boksen og brukt den til søppel. Vil jo se de grønne bladene på blomstene også! Overpriset lureri! Endret 13. februar 2017 av loffen 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 13. februar 2017 #24 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) - Endret 11. juni 2018 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 13. februar 2017 #25 Del Skrevet 13. februar 2017 5 minutter siden, visningsnamn skrev: Det ser ut som en bøtte til å ha opptenningsbriketter i, så har de bare slengt på et klistremerke det står "pretty" på. Opptenningsbrikketter ja! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Basilen Skrevet 13. februar 2017 Populært innlegg #26 Del Skrevet 13. februar 2017 2 timer siden, pøbelsara skrev: Mange bloggere har den siste tiden fått overraskende blomster fra sine kjære - eller de som ikke har noen kjær (Anne Brith), har fått fra en hemmelig beundrer. Felles for alle bloggerne, er at innleggene ikke er merket som spons. Fotballfrue fikk en slik blomstebøtte i bursdagspresang da hun fylte tretti - sammen med en kake fra Hancock. her er litt om de to damene som driver blomsterbøttefirmaet: http://www.prettyflowerbox.com/our-story (Lenken forteller om de to som har startet firmaet.) I kommentarfeltet til fotballfrue er en av eierne av firmaet flink til å svare på alle spørsmål i kommentarfeltet om hvor blomster og kake kommer fra. Kaken bærer samme navn som den andre eieren i firmaet. Boksene er lekre. Kaken til fortballfrua var også lekker. Men det er jo slik at bloggere skal merke det de mottar av sponsede produkter. Og firmaene selv har også et ansvar for å sørge for at deres markedsføringsstunts skal være tydelig merket. Når en haug med bloggere mottar samme blomsterbøtte flere dager FØR de samme blomsterbøttene er tilgjengelige for salg, så må man ikke være rakettforsker for å skjønne at dette er spons og salgsfremstøt. Jeg blir sur av folk som unngår å forholde seg til regelverket som er laget for at forbrukere skal beskyttes mot skjult markedsføring. SÅ sur at jeg ikke engang vurderer å kjøpe en slik bøtte - selv om jeg 1) er i målgruppa og 2) har råd til å kjøpe dem. Hvis det er slik at eierne av firmaet av sitt gode hjerte og utfra tanker om at det er lurt å synes i blogger, har gitt bort disse tingene uten noen bindinger, skal dette uansett merkes. Det er ikke gråsone - eller gaver fra snille folk. Det er gaver fra et firma som ser at det er lurt og synes hos disse bloggerne - og da har bloggerne fått dette fordi de driver bloggbusiness - og da skal det merkes. Skivebom. Dessuten er brevet fra den hemmelige beundreren til Anne Brith Davidsen skikkelig creepy. Jeg får mer assosiasjoner om stalker enn beundrer, egentlig. Vet du når de kom for salg? I og med at AB mener hun har fått de i gave syntes jeg det er interessant hvordan hennes hemmelige beundrer har klart å kjøpe den før den evnt er i salg.. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. februar 2017 Forfatter #27 Del Skrevet 13. februar 2017 Altså: adet er jo en helt ærlig sak å bruke sosiale medier til markedsføring. Men reklame skal merkes. Det er ikke rakettforskning! Jeg skjønner at man trenger PR. Men ikke prøv å lure folk. Det er ikke kult. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Populært innlegg #28 Del Skrevet 13. februar 2017 Akkurat nå, Basilen skrev: Vet du når de kom for salg? I og med at AB mener hun har fått de i gave syntes jeg det er interessant hvordan hennes hemmelige beundrer har klart å kjøpe den før den evnt er i salg.. Den kom for salg 01.02. Så det kan jo være at denne hemmelige beundreren bare helt tilfeldig kom over dette firmaet og tenkte "la meg sende en slik til en blogger jeg ikke kjenner!" Og det kan jo hende at månen er en gul ost. 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 13. februar 2017 #29 Del Skrevet 13. februar 2017 31 minutter siden, visningsnamn skrev: Det ser ut som en bøtte til å ha opptenningsbriketter i, så har de bare slengt på et klistremerke det står "pretty" på. Ja, det gjør faktisk det 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basilen Skrevet 13. februar 2017 #30 Del Skrevet 13. februar 2017 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Den kom for salg 01.02. Så det kan jo være at denne hemmelige beundreren bare helt tilfeldig kom over dette firmaet og tenkte "la meg sende en slik til en blogger jeg ikke kjenner!" Og det kan jo hende at månen er en gul ost. månen er en gul ost, matbudsjett til 1000, hemmelige beundrere osv.. er jo en blanding av pinlig og trist! 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. februar 2017 #31 Del Skrevet 13. februar 2017 😂 takk @visningsnamn! Kreative både i markedsføring og emballasje, det firmaet der. Og for å være alvorlig: manglende merking er bare så 2015. Helt dust, faktisk, men da vet man jo hvor man ikke kjøper blomster. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 13. februar 2017 #32 Del Skrevet 13. februar 2017 Jeg så boksen/buketten på IG til pilotfruen og tenkte at hun kanskje var blitt økonomisk av seg som kombinerte blomster og søppelbøtte. Men så dukket disse overalt på IG. Jeg vil heller fortsette å kjøpe fairtrade blomster. Jeg tenker at disse fort vil få harry-stempel like raskt som de stripete vasene som alle bloggerne også hadde for en stund siden. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onbothsides Skrevet 13. februar 2017 #33 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Kan jo være at prettybox faktisk har gitt disse blomstene/eskene til kjærestene til bloggerne? At de da gir de til kjæresten sin skal vel strengt talt da ikke merkes? Smart av bedriften i tilfelle. For det er vel litt vel merkelig at alle disse bloggerne skulle "glemt" å merke akkurat dette innlegget? Endret 13. februar 2017 av Onbothsides Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. februar 2017 #34 Del Skrevet 13. februar 2017 1 minutt siden, Onbothsides skrev: Kan jo være at prettybox faktisk har gitt disse blomstene/eskene til kjærestene til bloggerne? At de da gir de til kjæresten sin skal vel strengt talt da ikke merkes? Smart av bedriften i tilfelle. For det er vel litt vel merkelig at alle disse bloggerne skulle "glemt" å merke akkurat dette innlegget? Et firma gir ikke bort verdier for tusenvis av kroner bare for å være snill. Isåfall vil nok Skatteetaten gni seg i hendene. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Louiah Skrevet 13. februar 2017 #35 Del Skrevet 13. februar 2017 Dette lukter. De fleste av de bloggerne som er ramset opp tar sinnsyke priser for å reklamere for produkter på bloggen. Og nå viser de det bare uoppfordret og pakker det inn som en gave de har fått?! De må virkelig tro vi lever i samme la la-land som dem selv. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onbothsides Skrevet 13. februar 2017 #36 Del Skrevet 13. februar 2017 Akkurat nå, Milio skrev: Et firma gir ikke bort verdier for tusenvis av kroner bare for å være snill. Isåfall vil nok Skatteetaten gni seg i hendene. De får jo reklame? Så det er jo ikke bare for å være snill. Mennene til disse har jo ikke blogg så de kan jo ikke merke dette med reklame noe sted så da er det vel kanskje innenfor regelverk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummel34 Skrevet 13. februar 2017 #37 Del Skrevet 13. februar 2017 58 minutter siden, Basilen skrev: Vet du når de kom for salg? I og med at AB mener hun har fått de i gave syntes jeg det er interessant hvordan hennes hemmelige beundrer har klart å kjøpe den før den evnt er i salg.. Ser inne på fb siden til pretty box at Anne birth har likt flere innlegg de har lagt ut i januar, så heldig hun var at drømmen hennes ble oppfylt av mr X da ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. februar 2017 #38 Del Skrevet 13. februar 2017 2 minutter siden, Onbothsides skrev: De får jo reklame? Så det er jo ikke bare for å være snill. Mennene til disse har jo ikke blogg så de kan jo ikke merke dette med reklame noe sted så da er det vel kanskje innenfor regelverk? Gave fra privatpersoner til privatpersoner er ikke lenger skattepliktig. Men fra bedrift til privatperson på verdier over 1000kr er det det. Mennene er ofte ansatt i firmaet (bloggen), og da kan man spørre seg om det er fra ansatt til ansatt eller fra privatperson til privatperson. Uansett blir det reklame på blogg, så jeg mener det bør merkes. Hvis ikke er det kompistjenester, og deeet.. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. februar 2017 Forfatter #39 Del Skrevet 13. februar 2017 27 minutter siden, Onbothsides skrev: Kan jo være at prettybox faktisk har gitt disse blomstene/eskene til kjærestene til bloggerne? At de da gir de til kjæresten sin skal vel strengt talt da ikke merkes? Smart av bedriften i tilfelle. For det er vel litt vel merkelig at alle disse bloggerne skulle "glemt" å merke akkurat dette innlegget? Tilfeldig gave til alle bloggermennene? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. februar 2017 #40 Del Skrevet 13. februar 2017 19 minutter siden, Hummel34 skrev: Ser inne på fb siden til pretty box at Anne birth har likt flere innlegg de har lagt ut i januar, så heldig hun var at drømmen hennes ble oppfylt av mr X da ❤️ Trist at Mr.X har gitt flere toppbloggere samme gave. Det må være surt ass. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg