Populært innlegg pøbelsara Skrevet 13. februar 2017 Populært innlegg #1 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Mange bloggere har den siste tiden fått overraskende blomster fra sine kjære - eller de som ikke har noen kjær (Anne Brith), har fått fra en hemmelig beundrer. Felles for alle bloggerne, er at innleggene ikke er merket som spons. Fotballfrue fikk en slik blomstebøtte i bursdagspresang da hun fylte tretti - sammen med en kake fra Hancock. her er litt om de to damene som driver blomsterbøttefirmaet: http://www.prettyflowerbox.com/our-story (Lenken forteller om de to som har startet firmaet.) I kommentarfeltet til fotballfrue er en av eierne av firmaet flink til å svare på alle spørsmål i kommentarfeltet om hvor blomster og kake kommer fra. Kaken bærer samme navn som den andre eieren i firmaet. Boksene er lekre. Kaken til fortballfrua var også lekker. Men det er jo slik at bloggere skal merke det de mottar av sponsede produkter. Og firmaene selv har også et ansvar for å sørge for at deres markedsføringsstunts skal være tydelig merket. Når en haug med bloggere mottar samme blomsterbøtte flere dager FØR de samme blomsterbøttene er tilgjengelige for salg, så må man ikke være rakettforsker for å skjønne at dette er spons og salgsfremstøt. Jeg blir sur av folk som unngår å forholde seg til regelverket som er laget for at forbrukere skal beskyttes mot skjult markedsføring. SÅ sur at jeg ikke engang vurderer å kjøpe en slik bøtte - selv om jeg 1) er i målgruppa og 2) har råd til å kjøpe dem. Hvis det er slik at eierne av firmaet av sitt gode hjerte og utfra tanker om at det er lurt å synes i blogger, har gitt bort disse tingene uten noen bindinger, skal dette uansett merkes. Det er ikke gråsone - eller gaver fra snille folk. Det er gaver fra et firma som ser at det er lurt å synes hos disse bloggerne - og da har bloggerne fått dette fordi de driver bloggbusiness - og da skal det merkes. Skivebom. Dessuten er brevet fra den hemmelige beundreren til Anne Brith Davidsen skikkelig creepy. Jeg får mer assosiasjoner om stalker enn beundrer, egentlig. Endret 14. februar 2017 av pøbelsara korrigert skrivefeil 89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Søgni Skrevet 13. februar 2017 Populært innlegg #2 Del Skrevet 13. februar 2017 Nå er jeg ikke markedsføringsekspert akkurat, men på nettsiden til firmaet er det jo tydelig at de forsøker å fremstå som et luksusmerke innen blomster, rett og slett. Dette syns jeg står i skarp kontrast til å bruke bloggere som bryter regler for å fremme produktene deres. Hvem er det forresten som har skrevet det brevet på bloggen til Anne Brith Davidsen, er det hun sjøl eller dette firmaet? Uansett stiller det begge parter i et dårlig lys, for et pinligere og mer forstyrra "beundrerbrev" har jeg aldri lest. Slike firmaer, som man må gå ut fra at enten skjønner disse regelbruddene eller mangler kompetansen til det, får jeg automatisk et dårlig inntrykk av. Hadde jeg hatt et produkt som jeg forsøkte å fremme som et "high-end" kvalitetsprodukt, så hadde jeg aldri i verden brukt denne fremgangsmåten. Syns i tillegg at den sikreste veien til å harryfisere et produkt eller en merkevare, er å sirkelrunke med bloggere på sosiale medier, og sponse "alle" toppbloggere. 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 13. februar 2017 #3 Del Skrevet 13. februar 2017 Jeg får så avsmak av produkter som blir promotert slik. Driter i loven og gjør sitt beste for å lure naive kjøpere. Nei, slik strategi ønsker jeg ikke å støtte og kjøper av prinsipp ikke produkter som markedsføres slik. Jeg er fullstendig klar over at slik "venninnene"-markedsføring ved hjelp av bloggere og kjendiser er in, men at noe er hipt og (kanskje) fungerer er ikke det samme som at man bør benytte seg av det. Spesielt ikke når det man gjør er ulovlig og veldig veldig uredelig. Ikke bare er det sleipt og frekt, men de nedverdiger meg som potensiell kunde når de gjør det. Hvor dum tror de jeg er? Dum nok til å falle for trikset dems? Jeg kjøper ofte blomster men Prettyflowerbox er svartelistet hos meg nå og det kommer til å ta mange år med redelig og lovlydig markedsføring før jeg har glemt det igjen og kan overveie å "ta dem inn i varmen". 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Mme Blavatsky Skrevet 13. februar 2017 Populært innlegg #4 Del Skrevet 13. februar 2017 Er det noe jeg ikke forstår med de blomstene, eller er det faktisk en bukett roser i en pen pappboks til over tusen kroner?! At den markedsføres på uredelig vis av de mest etisk tvilsomme bloggere bidrar til at hvertfall jeg får en følelse av "Keiserens Nye Klær" her. - Uavhengig av om den ene av eierne er "born half French" eller ei! 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. februar 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 13. februar 2017 Jamen, boksen er jo så pen! Roser for 250,- - boks for 1000,-. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 13. februar 2017 #6 Del Skrevet 13. februar 2017 9 minutter siden, Søgni skrev: Nå er jeg ikke markedsføringsekspert akkurat, men på nettsiden til firmaet er det jo tydelig at de forsøker å fremstå som et luksusmerke innen blomster, rett og slett. Dette syns jeg står i skarp kontrast til å bruke bloggere som bryter regler for å fremme produktene deres. Hvem er det forresten som har skrevet det brevet på bloggen til Anne Brith Davidsen, er det hun sjøl eller dette firmaet? Uansett stiller det begge parter i et dårlig lys, for et pinligere og mer forstyrra "beundrerbrev" har jeg aldri lest. Slike firmaer, som man må gå ut fra at enten skjønner disse regelbruddene eller mangler kompetansen til det, får jeg automatisk et dårlig inntrykk av. Hadde jeg hatt et produkt som jeg forsøkte å fremme som et "high-end" kvalitetsprodukt, så hadde jeg aldri i verden brukt denne fremgangsmåten. Syns i tillegg at den sikreste veien til å harryfisere et produkt eller en merkevare, er å sirkelrunke med bloggere på sosiale medier, og sponse "alle" toppbloggere. Det blir jo så gjennomskuelig også, når Caroline Berg Eriksen, Julianne Nygaard og Anne Brit Davidsen (og sikkert flere?) på samme tid presenterer denne bøtta med blomster, og prestererer å påstå at den er fra ektemannen/en beundrer med tilhørende frierbrev osv. Da er det to ting som er åpenbart: 1) Bloggeren lyver for å skreddersy produktet inn i sin private hverdag 2) Blomsterbøtta er sponset fra topp til tå, hva er sannsynligheten for at alle bloggerne tilfeldigvis fant nøyaktig samme produkt på samme dag? 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 13. februar 2017 #7 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) - Endret 11. juni 2018 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 13. februar 2017 #8 Del Skrevet 13. februar 2017 Akkurat nå, Ultiva skrev: Det blir jo så gjennomskuelig også, når Caroline Berg Eriksen, Julianne Nygaard og Anne Brit Davidsen (og sikkert flere?) på samme tid presenterer denne bøtta med blomster, og prestererer å påstå at den er fra ektemannen/en beundrer med tilhørende frierbrev osv. Da er det to ting som er åpenbart: 1) Bloggeren lyver for å skreddersy produktet inn i sin private hverdag 2) Blomsterbøtta er sponset fra topp til tå, hva er sannsynligheten for at alle bloggerne tilfeldigvis fant nøyaktig samme produkt på samme dag? Ja, dette minner litt om den famøse og flaue Lindex-historien, om jeg ikke husker feil, hvor mange bloggere, blant annet CBE, tilfeldigvis hadde kjøpt en kimono (?) før den kom i salg. Nå hører det jo til den historien at Lindex ikke akkurat opptrådte ydmykt i etterkant, men andre firmaer har mye å lære her, syns jeg. Når man tilbyr en vare som dette, til en voksen målgruppe med kjøpekraft, så er det særlig idiotisk å gå ut fra at potensielle kunder er dumme. Denne målgruppen er informert, oppdaterte, har gjerne krav til etisk profil, og om man ønsker å fremstå eksklusive, så er vel creeperbrev på bloggen til en dramaqueen som en gang i blant baker, ikke helt smart. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 13. februar 2017 #9 Del Skrevet 13. februar 2017 Sitat Hei, jeg ringte akkurat Pretty Flower Box. Dette er ikke spons. Dette er en gave fra en mann og Pretty Flower Box bekreftet nettopp at det er en mann som har betalt 1250.- for at den skulle bli levert til meg. sitat; kommentarfelt fra A.B sin blogg. mmmmhm, ikke spons nei. Dagens festlige lille hvite løgn. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vikinggirl Skrevet 13. februar 2017 #10 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) På 13.2.2017 den 16.34, Ultiva skrev: Det blir jo så gjennomskuelig også, når Caroline Berg Eriksen, Julianne Nygaard og Anne Brit Davidsen (og sikkert flere?) på samme tid presenterer denne bøtta med blomster, og prestererer å påstå at den er fra ektemannen/en beundrer med tilhørende frierbrev osv. Da er det to ting som er åpenbart: 1) Bloggeren lyver for å skreddersy produktet inn i sin private hverdag 2) Blomsterbøtta er sponset fra topp til tå, hva er sannsynligheten for at alle bloggerne tilfeldigvis fant nøyaktig samme produkt på samme dag? Anja Johansen fikk den "liksom" av Lavrans samtidig som Julianne. Vi er faen ikke dumme!! Julianne "takket" liksom Ulrik på Snap for blomstene 🙄 Endret 14. februar 2017 av Vikinggirl 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. februar 2017 Forfatter #11 Del Skrevet 13. februar 2017 Ooops. Noen flere? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loffeliten Skrevet 13. februar 2017 #12 Del Skrevet 13. februar 2017 Og alle bloggerne passer selvsagt på å ta bilder av denne blomsterbøtten(som de har fått i gave! Fra de fantastisk snille mennene sine!) med firmanavnet vendt mot kamera og skikkelig i fokus. For det ligner jo disse millionbedriftene å dele ut gratisreklame bare sånn for å være greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. februar 2017 Forfatter #13 Del Skrevet 13. februar 2017 Jepp, av sitt hjertes godhet. En av blomsterbøttefirmaeierne driver også kakesjappa som leverte sponsede kaker til treårsbursdagen til fotballfruens unevnelige og til fruas trettiårsdag. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå politibil Skrevet 13. februar 2017 #14 Del Skrevet 13. februar 2017 Tror jeg så en lik på snap pen til Kristine Saltvold. Vi hadde forresten slike esker som flower arrangement på bordene i min søster bryllup. Vi kjøpte de herifra. Så 200 kr i esker og 100 kr for roser på den lokale Target. Dette var forresten 3 år siden... https://m.alibaba.com/product/60134615011/Luxury-Hardcover-Cardboard-Paper-Flower-Box.html?subject=Luxury--Hardcover--Cardboard--Paper--Flower--Box&type=product&detailId=60134615011&redirect=1 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 13. februar 2017 #15 Del Skrevet 13. februar 2017 Det er i grunn ganske lett å lukte lunta, ut fra inspirasjonsdelen, eller rettere sagt instagramprofilen de har knytta til firmaet sitt, på sida til prettyflowerbox. Tviler sterkt på at de gratulerer Lene Orvik med dagen bare for å være kule. Det handler vel mer om dessertbordet, med produkter fra By Hancock og blomsterbøtte fra Pretty Flowerbox. På egen instagramprofil, har Lene Orvik tagget By Hancock, Cecilie Melli og Festlige ting i et lignende bilde. Skal man ikke også merke bildene med mer enn en tag? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 13. februar 2017 #16 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Jeg lurer på hva bloggerne tenker. De har ikke mye respekt for leserne sine når de lyver på denne måten. Dessuten sier det litt om hvor dumme de mener leserne er. Det er en relativt nedlatende holdning å ha til folk som er grunnlaget for millionlønningene de har. Men de har jo løyet i årevis for å skape inntrykk av å gå god for noe, så nå har de kanskje mistet begrep om hva sannhet og moral er. Endret 13. februar 2017 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 13. februar 2017 #17 Del Skrevet 13. februar 2017 39 minutter siden, pøbelsara skrev: Ooops. Noen flere? Camilla Aabry har fått den i gave også. Bilder på instagram. De var også på Costume-festen og fikk flere kjendiser til å posere med den dyre bøtta, blant annet Jenny Skavlan og Thomas Hayes. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 13. februar 2017 #18 Del Skrevet 13. februar 2017 54 minutter siden, Ultiva skrev: Det blir jo så gjennomskuelig også, når Caroline Berg Eriksen, Julianne Nygaard og Anne Brit Davidsen (og sikkert flere?) på samme tid presenterer denne bøtta med blomster, og prestererer å påstå at den er fra ektemannen/en beundrer med tilhørende frierbrev osv. Da er det to ting som er åpenbart: 1) Bloggeren lyver for å skreddersy produktet inn i sin private hverdag 2) Blomsterbøtta er sponset fra topp til tå, hva er sannsynligheten for at alle bloggerne tilfeldigvis fant nøyaktig samme produkt på samme dag? Kanske bloggerne selv er så høye på seg selv att de i sin enfoldighet trodde de var den Ene Utvalgte Bloggeren?? Men blomsterfirma "glemte" si at stort og smått av villige mottagere også fått den. Og dermed krasj i historiebyggingen.... 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. februar 2017 #19 Del Skrevet 13. februar 2017 Syns folk virkelig at den er så pen? Luksus liksom? Det er en stygg pappeske med blomster for 250 kr. Jeg så den først hos Pilotfrue og tenkte umiddelbart at det var en grusom måte å pakke inn blomster. Jeg vet ikke med andre, men jeg liker faktisk å se både stilk og grønt på blomstene mine. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 13. februar 2017 #20 Del Skrevet 13. februar 2017 Nå vil jeg iallefall ikke ha den 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg