Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk første positive eggløsningstest 07.02, og hadde tegn på eggløsning fra den 06.03 og helt fram til den 10.02. Tegnene sluttet etter det, men testene er fortsatt positive. Dette er den 7ende dagen med positiv test og ingen tegn på eggløsning.. forstår ikke hva som foregår. Noen som har opplevd noe lignende? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du være gravid, i overgangsalder eller ha PCO? DIsse tingene kan gi positive tester uten eggløsning. 

Anonymkode: 906a0...2d6

Skrevet

Er nok ikke gravid ennå i hvert fall. To uker siden første dag i siste mens.. Fikk påvist noen cyster på eggstokkene i nov, men gynekologen sa at det ikke skulle være noen grunn for ikke å bli gravid. Men ja, har tenkt tanken om pco selv.. overgangsalderen er en stund til så det er nok ikke grunnen:jepp:

Skrevet
32 minutter siden, gepa skrev:

Er nok ikke gravid ennå i hvert fall. To uker siden første dag i siste mens.. Fikk påvist noen cyster på eggstokkene i nov, men gynekologen sa at det ikke skulle være noen grunn for ikke å bli gravid. Men ja, har tenkt tanken om pco selv.. overgangsalderen er en stund til så det er nok ikke grunnen:jepp:

Ellers tror jeg det er mer medikamenter og sånt som kan påvirke eggløsningstester. F. eks anbefales det å vente noen mnd etter p-pille slutt før en begynner å bruke eggløsningstester fordi p-pillene krøller til hormonene og det kan ta noen mnd før hormonene har normalisert seg. Har du nylig gått av p-piller?

Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål - men du er sikker på at du leser testene riktig? Teststreken skal være sterkere enn kontrollsteken. Det vil alltid være to streker på en eggløsningstest. Du tester ikke på for konsentrert urin? Det vil si at du tester på ettermiddagsurin og drikker normalt gjennom dagen. Konsentrert urin vil ofte gi "falsk" positiv test, i motsetning til en graviditetstest der det er en fordel med konsentrert urin. 

Med to uker siden første dag i siste mens er det ikke graviditet - hcg er først høyt nok til å slå ut på eggløsningstester ca 4-5 uker etter første dag i sist mens, gitt eggløsning på syklusens 14. dag. 

Det kan være hormonkluss, men det vanligste da er at positiv test kommer og går i og med at kroppen prøver på eggløsning uten å få det til. Det er ikke uvanlig at testen er positiv i 3-4 dager om man har lang LH topp, men 7 dager hørtes mye ut.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers tror jeg det er mer medikamenter og sånt som kan påvirke eggløsningstester. F. eks anbefales det å vente noen mnd etter p-pille slutt før en begynner å bruke eggløsningstester fordi p-pillene krøller til hormonene og det kan ta noen mnd før hormonene har normalisert seg. Har du nylig gått av p-piller?

Går ikke på noen form for medikamenter. Sluttet på p-ring for litt over 1 år siden så er nok ikke det som spiller inn.

Skrevet
2 timer siden, Athene skrev:

Sikkert et dumt spørsmål - men du er sikker på at du leser testene riktig? Teststreken skal være sterkere enn kontrollsteken. Det vil alltid være to streker på en eggløsningstest. Du tester ikke på for konsentrert urin? Det vil si at du tester på ettermiddagsurin og drikker normalt gjennom dagen. Konsentrert urin vil ofte gi "falsk" positiv test, i motsetning til en graviditetstest der det er en fordel med konsentrert urin. 

Med to uker siden første dag i siste mens er det ikke graviditet - hcg er først høyt nok til å slå ut på eggløsningstester ca 4-5 uker etter første dag i sist mens, gitt eggløsning på syklusens 14. dag. 

Det kan være hormonkluss, men det vanligste da er at positiv test kommer og går i og med at kroppen prøver på eggløsning uten å få det til. Det er ikke uvanlig at testen er positiv i 3-4 dager om man har lang LH topp, men 7 dager hørtes mye ut.

Nei har ikke trodd 1 sekund at en graviditet kunne slå ut nå altså. Ja jeg er full klar over at teststreken skal være sterkere enn kontrollstreken:Nikke: 

Så urinen kan vær for konsentrert altså? Det visste jeg ikke. Kan jo være det som er grunnen.. tok en test senere i ettermiddag som var negativ men fremdeles ganske sterk. Aldri opplevd dette før jeg. Alltid blitt en svak strek etter "eggløsning" så dette var nytt for meg. Slikt hadde jeg det forrige syklus. Testet positiv i 1 dag, så fikk jeg positiv igjen noen dager senere som varte i 3 dager.. er ikke lett å bli klok på kvinnekroppen og dens hormonstyr, det er og forblir et mysterium:biggrin: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...