Gå til innhold

Når kommer nye tenner som erstatter melketennene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg måtte høre med orakelet KG... :)

Har en sjuåring som er veldig tannløs nå, og lurer litt på når hun skal få begynne å tygge ordentlig igjen... I løpet av det siste halvåret har alle fire framtennene falt ut, en etter en. Men det har ikke kommet nye. Det er heller ikke tegn til at det skjer noe i ganen, når jeg kjenner med en finger, er det bare myk gomme der. Tar det virkelig så lang tid? Venninnene hennes har ikke vært SÅ tannløse, de har manglet tenner i ny og ne, men alle fire borte i lang tid på en gang.... Jeg må bare spørre dere om erfaringer her altså :)

Anonymkode: d509a...6a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 7-åring mistet også fire fortenner og det gikk over et halvt år før tennene kom ut. Som deg begynte jeg å bli bekymret, men plutselig kom alle ned i løpet av en måned. 

Anonymkode: 0f4ab...12d

• Liker 1
Skrevet

Husker datteren min også var veldig tannløs lenge! Særlig de to fortennene nede tror jeg var borte i nesten 9 mnd... "Heldigvis" hadde vi tilfeldigvis vanlig tannlegetime med røntgen osv etter ca et halvt år, og tannlegen bekreftet at tennene lå klare under der... Og de kom jo da også, ikke så altfor lenge etter... Men jeg lurte også på om hun kom til å forbli tannløs ;)

De kommer nok, men det er visst ikke uvanlig at det kan ta litt tid!

• Liker 1
Skrevet

Eldste fikk den ene fortannen slått ut da han var 2 så det gikk det nesten 5 år før neste kom. Med den andre kunne vi se en del av den nye fortannen straks melketannen falt ut, så han var aldri helt tannløs. For noen tar det bare litt tid, det er helt vanlig. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...