AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Hei! Beklager lang tråd, men dette er så frustrerende... Jeg er litt oppgitt og lei meg på samboerens (B) vegne... Etter at bestekompisen (M) hans fikk seg kjæreste for 1 år siden, så har B så sett han ca 5-6 ganger... Han savner virkelig å være med kompisen sin, og i begynnelsen så gidde han M tid til å være nyforelsket, og maste ikke noe særlig på han. Jeg flyttet inn sammen med B for et halvt år siden, jeg har sett M 2 ganger, og har ikke en gang hilst på kjæresten hans. Han har ikke mange andre venner heller, så det er ikke det at han er opptatt med andre venner, han er rett og slett opptatt med å KUN være med kjæresten. B har spurt sikkert 20 ganger på rad om han og kjæresten vil finne på noe med oss (uten at M har spurt B ),men svaret er alltid "beklager vi har planer", "skal på jobb", osv og like ofte så svarer han rett og slett ikke. Nå har vi ikke sett han siden oktober, og han er ikke i det minste interessert. Sier ikke det nødvendigvis er kjærestens feil, men hun oppfordrer M i hvert fall ikke. Samboeren snakket med henne (som han har møtt en gang) over messenger at jeg gjerne vil møte henne snart, spesielt siden jeg kom flyttende og ikke har mange venner, og dette var i september tror jeg, men du ser jo hvor lite interessert hun også er... Jeg skrev en meld til M for ca en måned siden at jeg vet B ville satt pris på om han hadde sendt en meld og planlagt å finne på noe med han, og han lovet han skulle gjøre det så snart han hadde noen timer til overs..(som om han er så travel, han har en deltidsjobb og studerer ikke).. Han la ut bilder av at han og kjæresten var på en lokal festival rett ved siden av oss igår, og han kunne så enkelt invitert oss eller i det minste stukket innom... B sa at det var akkurat slik storebroren til M også oppførte seg så snart han fikk seg kjæreste også, han kuttet ut alle vennene sine og bare ble en del av kjærestens liv.. (Storebrødrene deres var også bestekompiser, derfor vet han det)... For en uke siden ringte samboer M for å høre hva faen er det som foregår liksom, men han svarte ikke, ringte ikke opp igjen, eller i det hele tatt spurte hvorfor han ringte... Jeg blir så lei meg på samboers vegne, for de var så gode venner før han fikk seg kjæreste!!! Hva synes dere jeg bør gjøre? Mase mere på M, eller bare rett og slett drite i det? Jeg kan se at B er skikkelig lei seg... Andre råd? Anonymkode: b3ec1...b83 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Kanskje B og du bør finne dere noen nye venner?! Anonymkode: 5052b...9e9 16
perplexed Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 Dropp da det mennesket, hvorfor bruke tid og energi på å prøve å opprettholde et vennskap som den andre parten ikke vil opprettholde? Det vennskapet er over for lenge siden. 13
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje B og du bør finne dere noen nye venner?! Anonymkode: 5052b...9e9 5 minutter siden, perplexed skrev: Dropp da det mennesket, hvorfor bruke tid og energi på å prøve å opprettholde et vennskap som den andre parten ikke vil opprettholde? Det vennskapet er over for lenge siden. Ja jeg helt enig med dere, er bare så trist at ei jente skal ødelegge ett kjempefint vennskap mellom de...Håper nesten de slår opp, så kanskje han innser hvilken dust han har vært... Men de legger ut så mye kliss om hverandre på fb at det ser ikke ut som om dette forholdet er over i nærmeste framtid... Beklager, vet det er stygt av meg, men likevel lov å tenke det... Anonymkode: b3ec1...b83
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 Kanskje kameraten ikke har sett på samboeren din som like godt kamerat. Kanskje han aldri har likt samboeren din så godt? Virker ganske rart at han gjør så mye for å unngå kontakt. Anonymkode: e689d...70c 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 Jeg tviler på at fyren ser på samboeren din som en venn. Han synes nok bare han er ekstremt plagsom. Anonymkode: e3a61...14d 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg helt enig med dere, er bare så trist at ei jente skal ødelegge ett kjempefint vennskap mellom de...Håper nesten de slår opp, så kanskje han innser hvilken dust han har vært... Men de legger ut så mye kliss om hverandre på fb at det ser ikke ut som om dette forholdet er over i nærmeste framtid... Beklager, vet det er stygt av meg, men likevel lov å tenke det... Anonymkode: b3ec1...b83 Klassiske feilen nyforelskede gjør...kutte ut vennene sine. Så sitter man der da, når forelskelsen går over i ny fase, at vennene har gitt opp. Anonymkode: c81a1...3bb 3
perplexed Skrevet 13. februar 2017 #8 Skrevet 13. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg helt enig med dere, er bare så trist at ei jente skal ødelegge ett kjempefint vennskap mellom de...Håper nesten de slår opp, så kanskje han innser hvilken dust han har vært... Men de legger ut så mye kliss om hverandre på fb at det ser ikke ut som om dette forholdet er over i nærmeste framtid... Beklager, vet det er stygt av meg, men likevel lov å tenke det... Anonymkode: b3ec1...b83 Skjønner at situasjonen i seg selv er kjip, men den beste "hevnen" er vel å droppe han helt, og om det noen gang blir slutt så får han komme krypende tilbake med halen mellom bena, så får samboeren din ta den situasjonen da. Å bruke tid på å håpe på at det blir slutt og irritere seg over dem på facebook er veldig destruktivt og unødvendig. Da burde dere for all del slette dem fra facebook og komme dere videre. Han har vært veldig tydelig på at han ikke er interessert - da får dere ta det hintet og finne noen nye venner. Kjipt er det, men sånn er livet! 4
Carrot Skrevet 13. februar 2017 #9 Skrevet 13. februar 2017 Nå er det strengt tatt kompisen som velger "ødelegge" vennskapet da og ikke jenta - just saying.. 20
Gjest chisandra Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 Skjønner at dette er leit for samboeren din, men han bør rett og slett gi opp det vennskapet så lenge kompisen med hele seg viser at det ikke er ønsket. Det er ikke sunt for han/dere å prøve i evigheter uten respons.
Sirah Skrevet 13. februar 2017 #11 Skrevet 13. februar 2017 Her virker det som om M dessverre har tatt et valg om at han ikke ønsker å ha B i livet sitt. Han er bare for feig til å si det rett ut. Det er jo ikke sikkert at dette har noe med dama å gjøre i det hele tatt. Når han ikke engang tar seg bryet med å svare lissom... Jeg har selv hatt venninner som har kuttet ut vennene sine når de har fått kjærester, men de har aldri kuttet ut å ta tlf, svare på sms osv. Her må nok dessverre bare B gå videre uansett hvor kjipt det er. 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #12 Skrevet 13. februar 2017 5 minutter siden, Carrot skrev: Nå er det strengt tatt kompisen som velger "ødelegge" vennskapet da og ikke jenta - just saying.. Nå mente vel ts strengt tatt at det var synd at kompisen lot en jente ødelegge vennskapet - just saying.. Anonymkode: 11e83...576 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #13 Skrevet 13. februar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg helt enig med dere, er bare så trist at ei jente skal ødelegge ett kjempefint vennskap mellom de...Håper nesten de slår opp, så kanskje han innser hvilken dust han har vært... Men de legger ut så mye kliss om hverandre på fb at det ser ikke ut som om dette forholdet er over i nærmeste framtid... Beklager, vet det er stygt av meg, men likevel lov å tenke det... Anonymkode: b3ec1...b83 Uavhengig om dette forholdet går i vasken eller ei kommer han ikke til å være singel for evig tid. Hvis det ikke var denne jenta, hadde det vært en annen. Det er han som er ansvarlig for sitt vennskap med samboeren din. Det er ikke jenta i seg selv som ødelegger for dette. Det er hvordan han prioriterer. Og hva vet vel du om hva hun oppfordrer til eller ikke, eller hvor interessert hun er? Det hele avhenger av vennen til samboeren din. Jeg tenker at det er på tide at dere roer ned på masingen, og at dere heller kan lene dere på andre venner. Dersom forholdet skulle gå i vasken og han kommer tilbake med halen mellom beina får samboeren din heller da ta en avgjørelse på hva som vil skje videre. Anonymkode: a4640...1d2 6
Calleia Skrevet 13. februar 2017 #14 Skrevet 13. februar 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klassiske feilen nyforelskede gjør...kutte ut vennene sine. Så sitter man der da, når forelskelsen går over i ny fase, at vennene har gitt opp. Anonymkode: c81a1...3bb Enda mer klassisk å skylde på den nye kjæresten... 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #15 Skrevet 13. februar 2017 Hadde en sånn som samboern din... Utrolig slitsomt. Han så meg som sin beste venn, jeg så han som en ok venn. Han maste hele tiden på å finne på no og det hele ble bare rart. Kuttet han ut og er kjempe glad for det. Anonymkode: 54f77...79c 1
etnavn Skrevet 13. februar 2017 #16 Skrevet 13. februar 2017 Kanskje dette går litt på at vi mennesker er forskjellige, og har forskjellig behov i forhold til sosial kontakt med venner når vi er i et forhold? Jeg og samboern min, for eksempel, har ikke det aller største behovet for å henge med andre hele tiden. Vi syns ofte det blir mye "mas" fra andre om å være med på ditt & datt hele tiden, og det kan nok hende folk blir fornermet innimellom, og tilogmed syns vi er kjedelige som "aldri" blir med på noe. Saken er den, at vi koser oss sammen. Vi har bodd sammen i mange år, og koser oss fortsatt sammen når det bare er vi to. Vi har filmkvelder med god mat, vi reiser på turer, vi kjører tur, går på ski etc. Og har det faktisk kjempetopp sånn. En og annen gang finner vi på noe med andre, men innimellom alt av familieselskap, jobb og generelt livet, er det rett og slett ikke tid & energi til å henge med venner så ofte som vi gjorde da vi var yngre. Så den sosiale overskuddsenergien prioriterer vi som oftest til hverandre. Kan det rett og slett hende at vennene du beskriver, er litt sånn som oss? Bare en tanke. Vi er alle forskjellige. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #17 Skrevet 13. februar 2017 1 time siden, Carrot skrev: Nå er det strengt tatt kompisen som velger "ødelegge" vennskapet da og ikke jenta - just saying.. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå mente vel ts strengt tatt at det var synd at kompisen lot en jente ødelegge vennskapet - just saying.. Anonymkode: 11e83...576 1 time siden, Calleia skrev: Enda mer klassisk å skylde på den nye kjæresten... Ja nå mente jeg det slik som AB nr. 2 skrev det, skylder IKKE direkte på kjæresten, formulerte meg kanskje feil. Jeg mener det er trist at hun indirekte ødela vennskapet deres, uten at hun kan klandres for det i det hele tatt, er jo hans valg. Er helt teit på å forklare meg, men håper dere skjønner. Anonymkode: b3ec1...b83
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #18 Skrevet 13. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje kameraten ikke har sett på samboeren din som like godt kamerat. Kanskje han aldri har likt samboeren din så godt? Virker ganske rart at han gjør så mye for å unngå kontakt. Anonymkode: e689d...70c 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde en sånn som samboern din... Utrolig slitsomt. Han så meg som sin beste venn, jeg så han som en ok venn. Han maste hele tiden på å finne på no og det hele ble bare rart. Kuttet han ut og er kjempe glad for det. Anonymkode: 54f77...79c Nei altså de var bestevenner, de hang sammen flere ganger i uken, og der begge tok like mye initiativ. Så snart han fikk seg kjæreste så gikk det til 5 ganger i året liksom. Til og med familien hans har sagt at de ser han nesten ikke lengre, og at han lever kun med den nye kjærestens familie og venner. Anonymkode: b3ec1...b83
Rosalie Skrevet 13. februar 2017 #19 Skrevet 13. februar 2017 2 timer siden, perplexed skrev: Dropp da det mennesket, hvorfor bruke tid og energi på å prøve å opprettholde et vennskap som den andre parten ikke vil opprettholde? Det vennskapet er over for lenge siden. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg helt enig med dere, er bare så trist at ei jente skal ødelegge ett kjempefint vennskap mellom de...Håper nesten de slår opp, så kanskje han innser hvilken dust han har vært... Men de legger ut så mye kliss om hverandre på fb at det ser ikke ut som om dette forholdet er over i nærmeste framtid... Beklager, vet det er stygt av meg, men likevel lov å tenke det... Anonymkode: b3ec1...b83 Det er ikke dama som ødelegger vennskapet. Det er det han som velger å ikke prioritere vennene sine innimellom som gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #20 Skrevet 13. februar 2017 1 time siden, etnavn skrev: Kanskje dette går litt på at vi mennesker er forskjellige, og har forskjellig behov i forhold til sosial kontakt med venner når vi er i et forhold? Jeg og samboern min, for eksempel, har ikke det aller største behovet for å henge med andre hele tiden. Vi syns ofte det blir mye "mas" fra andre om å være med på ditt & datt hele tiden, og det kan nok hende folk blir fornermet innimellom, og tilogmed syns vi er kjedelige som "aldri" blir med på noe. Saken er den, at vi koser oss sammen. Vi har bodd sammen i mange år, og koser oss fortsatt sammen når det bare er vi to. Vi har filmkvelder med god mat, vi reiser på turer, vi kjører tur, går på ski etc. Og har det faktisk kjempetopp sånn. En og annen gang finner vi på noe med andre, men innimellom alt av familieselskap, jobb og generelt livet, er det rett og slett ikke tid & energi til å henge med venner så ofte som vi gjorde da vi var yngre. Så den sosiale overskuddsenergien prioriterer vi som oftest til hverandre. Kan det rett og slett hende at vennene du beskriver, er litt sånn som oss? Bare en tanke. Vi er alle forskjellige. Jeg skjønner hva du mener, takk for innspill! Men nå er jo vi bare 20 år gamle, og da er det jo normalt å være en del med venner, iallfall møte kompisen oftere enn 5 ganger i året??? Anonymkode: b3ec1...b83 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå