Gå til innhold

Nyhetene på TV2 med "liksom-nyheter"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en "trend" jeg har sett hos TV2 en god stund nå: TV2 presenterer hendelser i sine egne programmer som  "nyheter". For eksempel så ble "I dag kåres vinneren av Farmen" presentert som en av HOVEDSAKENE i TV2-nyhetene. Hallo?! Snakk om å være selvopptatt! Jeg skjønner jo at TV2 ønsker mange/flere seere til programmene de produserer, men der det å blande farmen-sladder inn i nyhetene rett strategi? Jeg trodde at nyhetene var for å opplyse og informere oss, for å gi innblikk i hva som skjer i verden?

Jeg gremmes!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig sluttet å se nyheter på TV, men jeg bet meg merke i en annen ting for noen uker siden. På slutten av nyhetssendingen på TV2, så oppfordret de seerne til å sjekke ut en ikke-sak på deres nettsider, noe alá "og hvis du lurer på hvordan Ola klarte å få en mark i rumpa, så kan dere lese om det på våre nettsider". Nyheter på TV når stadig nye bunnivå. 

Anonymkode: 194f9...d69

• Liker 2
Gjest Pastpresent
Skrevet

Enig. Alt for å skape trafikk til egne nettsider og reklame for egne program. Skjer det for lite i verden?

Skrevet

Det skjer ikke for lite i verden, men det er nøye selektert hva de små, flittige arbeiderne i maurtua skal få greie på.

Et par tips:

* Se alltid nyheter med skeptiske øyne. Det er ikke nødvendigvis en sannhet selv om det er sagt på 21-nyhetene.

* Tenk etter hvorvidt nyhetene blir objektivt presantert. Det er forskjell på hvordan en legger frem fakta, og hvordan en legger frem en mening for å påvirke deg til å mene ditt & datt.

* Les utenlandske aviser. Russiske, kinesiske etc. De fleste er tilgjengelige på nett, og alle kan bruke google translator. Ha imidlertid i bakhodet at også disse nyhetene mest sannsynlig er både subjektivt presantert samt bare biter av sannheten - men når du har mer å sammenligne med, kanskje du finner hva som egentlig skjer en plass midt i mellom?

* Finn ditt eget standpunkt. "Those who stand for nothing, will fall for anything."

• Liker 4
Skrevet
41 minutter siden, Binke skrev:

Dette er en "trend" jeg har sett hos TV2 en god stund nå: TV2 presenterer hendelser i sine egne programmer som  "nyheter". For eksempel så ble "I dag kåres vinneren av Farmen" presentert som en av HOVEDSAKENE i TV2-nyhetene. Hallo?! Snakk om å være selvopptatt! Jeg skjønner jo at TV2 ønsker mange/flere seere til programmene de produserer, men der det å blande farmen-sladder inn i nyhetene rett strategi? Jeg trodde at nyhetene var for å opplyse og informere oss, for å gi innblikk i hva som skjer i verden?

Jeg gremmes!

Det er disse sakene folk vil ha og lese, så det er disse som blir presentert. Er ingen andres feil enn vår egen

Anonymkode: a9cef...822

Skrevet

NORGE ER I KRIG!   

Med HVEM og HVORFOR må du lese på TV 2 sine nettsider!         

:skratte:

Anonymkode: 9779e...4dc

Skrevet

Med så mange seere så var Farmen kjendis faktisk en nyhet :)

Skrevet

Klart de promoterer egne programmer og nettsaker, det er en kommersiell kanal.

Når det er sagt så så faktisk over 1 mill på det, så det er en nyhet og noe folk er interesserte i. Det var jo på forsiden av VG også liksom. TV 2s erkefiende.

Anonymkode: 46dd4...1c4

Skrevet
2 minutter siden, JackIost skrev:

Med så mange seere så var Farmen kjendis faktisk en nyhet :)

Det er jeg ikke enig i! Det er "se på meg"-reklame for TV2!  Jeg mener (eller kanskje jeg heller burde si HÅPER) nyhetene burde være om den virkelige verden. Om hva som faktisk skjer, ikke hva TV2 regisserer at skal skje. Det er jo mer enn nok å ta av, når det gjelder interessante saker både i Norge og resten av verden. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Binke skrev:

Det er jeg ikke enig i! Det er "se på meg"-reklame for TV2!  Jeg mener (eller kanskje jeg heller burde si HÅPER) nyhetene burde være om den virkelige verden. Om hva som faktisk skjer, ikke hva TV2 regisserer at skal skje. Det er jo mer enn nok å ta av, når det gjelder interessante saker både i Norge og resten av verden. 

De brukte bare et par sekunder på å nevne det, men de kunne vel heller sagt en setning til om Trump eller om en krig et eller annet sted. Eller ikke :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

NORGE ER I KRIG!   

Med HVEM og HVORFOR må du lese på TV 2 sine nettsider!         

:skratte:

Anonymkode: 9779e...4dc

Ola fikk mark i rompa, derfor må du lese nettsidene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...