Gå til innhold

Nattbleie

Gjest Nori

Anbefalte innlegg

Sønnen vår som blir 2 år i mai har den siste tiden stadig hatt lekkasje på natta. Vi bruker Pampers baby dry som nattbleie og den fungerer åpenbart ikke optimalt lenger. Det kan nesten virke som om det er passformen som er problemet, ikke kapasiteten til bleia. Lekkasjen skjer kun foran og han ligger mye på magen. 

Noen som har hatt samme problem, som har forslag til en annen bleie vi kan prøve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt samme problemet, vår 2 åring ligger også mye på magen😑 Ikke gøy å bli gjennomvåt på natten! Vi bruker Libero str 7 på natten (str 6 til vanlig på dagen). Nå de siste ukene har vi skiftet bleien hans når vi legger oss fordi han tipser gjennom uansett, han sover seg gjennom hele greia. Da er han heldigvis tørr om morgenen. 

Anonymkode: 376b4...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd Libero comfort 7? Mitt tips er å styre unna buksebleier (mulig de buksebleiene som er spesifikt for bruk om natten er greie men up&go f.eks er ikke gode om natta etter min erfaring) 

bruker barnet truse over bleia? Syns det hjelper litt for å holde bleia på plass og hindre lekkasje. 

Regner med at du er obs på det, men kan det være at gutten roter i bleia slik at snoppen peker oppover? Isåfall kan det være årsak. 

Drikker han mye rett før leggetid evt drikker han om natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingenting fungerer og han tisser igjennom alle bleier du får i vanlig handel så kan du jo evt prøve å bestille en pakke med Abri-form junior. Kan hende de er litt store, men det er teip bleier og de kan justeres greit nok. Kan jo være at de fungerer om natta. 

Vet ikke pris på de, men regner med at de kan kjøpes på apotek selv når man ikke har resept på de (vi har bleier på resept til vår gutt på grunn av inkontinens. Bruker denne typen bleie og veldig fornøyd med den) 

IMG_7602.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har det samme problemet. Hun bruker coop bleier. Str 5 på dagtid og str 6 på natta. Fungerer for oss at hun bruker en størrelse større på natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Han legger seg klokka 19 og vi 21-22, så hvis vi skifter da er jeg redd det uansett blir for tidlig. Kan jo eventuelt ha på alarm og skifte på natten, hvis ingenting annet fungerer. 

Vi har ikke prøvd Liberobleiene, de skal testes ut. Han drikker på kvelden og på natta, men føler ikke jeg kan nekte han vann heller. Han er veldig orm, så ser ikke bort fra at russen blir liggende oppover.. Takk for tips om apotekbleier! 

Bruker en størrelse større bleier enn på dagen nå, uten at det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har samme problem og bruker faktisk en trusebleie utenpå vanlig bleie. Holder den innerste bleien på plass og tar opp litt om det skulle komme noe utenfor (ikke helt "vanntett" løsning men den beste jeg har kommet på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problem, hos oss fungerer det fint med pampers active fit, hvis dette slutte å fungere skal vi prøve oss på libero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker En str større en vanlig og bytter bleie før vi legger oss (ca kl 23) hun legger seg 19-20. Det er en del tiss der da, så det hjelper jo :) 

Anonymkode: 3d25d...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst bør dere minimere inntak av drikke på kvelden! Innholdet i flaska/koppen bør være så lite som mulig. Ikke la han drikke en hel kopp om han våkner og er tørst. Greit nok at dere ikke vil nekte han drikke men det skal faktisk ikke være nødvendig å drikke om natta. Gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Blackbird skrev:

Først og fremst bør dere minimere inntak av drikke på kvelden! Innholdet i flaska/koppen bør være så lite som mulig. Ikke la han drikke en hel kopp om han våkner og er tørst. Greit nok at dere ikke vil nekte han drikke men det skal faktisk ikke være nødvendig å drikke om natta. Gjør dere det?

Ja, våkner jeg om natta så drikker jeg ja. 

Det er få timer mellom barnehage og leggetid, så jeg kommer ikke til å begrense tilgangen hans til vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...