Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 25 og har allerede fått rynker rundt øynene pga av helt idiotisk soling i alle år. Jeg har avstått helt fra det nå, og prøvd meg på rynkekremer etc uten hell. Jeg vet at selve skadene ikke kan reverseres, men er det noe man kan gjøre for å redusere selve rynkene, og/eller gjøre at det ikke blir så mye verre? 

Anonymkode: 582e5...7d4

Videoannonse
Annonse
Gjest Athleisure
Skrevet

Alternativet kan være å sprøyte inn noe fillers? Det er ikke en permanent løsning da. Ellers kan du bruke dermaroller i kombinasjon med retinol krem/a-krem! Forebygg med å bruke høy solfaktor året rundt! Har du en god hudpleierutine?

Skrevet

Jeg har samme problem. Tror man kan sprøyte inn fillers, eller betale kirugi, koster vel rundt 16.000 i norge tror jeg. 

Anonymkode: 6b218...252

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Retinol. Både serum og gele/krem. Prøv f.eks Medik8 Retinol Eye serum TR med EyeLift eller Verso Skincare Super Eye Serum over. 

Men rynker kan jo ikke helt viskes ut uten fillere/tear trough eller kirurgi. 

Anonymkode: 3e5fd...63d

Skrevet

Laser er også en ting, ts.  Eger klinikken i Oslo bruker god laser som gir strammer huden og gir et løft. Har selv litt ekstra hud på det ene øyelokket pga for mye kløing på øyet under allergi ,og skal prøve ut det om ikke så lenge.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fillers og botox. Andre ting gjør de ikke med mindre det er mye og ekstremt. Jeg spurte på en klinikk, men de var bare villig til å ta hud over øyet, de var redd for å feile under, siden huden trekker seg sammen. 

1 time siden, wintergirl skrev:

Endret av Evilposelos
Skrevet
16 minutter siden, Evilposelos skrev:

Fillers og botox. Andre ting gjør de ikke med mindre det er mye og ekstremt. Jeg spurte på en klinikk, men de var bare villig til å ta hud over øyet, de var redd for å feile under, siden huden trekker seg sammen. 

Ok. Jeg har også snakket med en klinikk som tar begge steder. Kommer sikkert an på behandleren. Men fillers er kjempe fint det også.

AnonymBruker
Skrevet

Ville prøvd botox først. Du har nok ikke sååå dype rynker at du trenger filler i de :) 

Anonymkode: b587a...ff5

• Liker 1
Skrevet

Tror du kan smøre til du blir blå av antirynkekremer. Det eneste som funker på oppståtte rynker er fillere eller botox og kemisk peeling. For å forhindre nye, så hold deg unna sola, bruk alltid kremer med solfaktor selv i skyet vær, ikke røyk, få nok søvn, drikk mye vann og spis sundt. Solbriller er også lurt, så en slipper å sitte og myse mot sola. Ellers er det vel opp til genene å bestemme. Noen ser jo ut som rossiner ved 40, mens andre igjen er glatte hele livet. Om du er tjukk eller mager spiller jo også inn. Jo mer underhudsfett, desto mindre rynker. 

Skrevet

Retinol, kjemisk peeling eller laser hvis du vil slippe bruk av fillere og Botox. Hvis ikke dette fungerer, ville jeg prøvd meg på Restylane og Botox. Du kan få fantastiske resultater av sistnevnte(!!) - men gå til noen som kan det - særlig hva Botox angår. Du ønsker ikke et mimikkløst robotansikt. Botox varer ikke lenge(må gjentas hver 3.-5. mnd for å opprettholde effekten), men Restylane eller andre lignende fillere kan potensielt vare rundt ett år. Kremer er mest nyttige for å forhindre tørrhetslinjer(noen har så tørr/dehydrert hud at de får linjer av det), men linjer/rynker som allerede eksisterer av andre årsaker vil du ikke kunne reversere ved hjelp av en krem - uansett hvor fantastisk det hadde vært. :P 

For å unngå videre aldring, bruk en god solfaktor 50 daglig(også om vinteren). Hvis du bruker foundation og/eller pudder, finn produkter som inneholder forholdsvis høy solfaktor. Om sommeren får du gjerne sole deg(det er jo litt av gleden...), men prøv å unngå for mye direkte soling mot ansiktet og ikke overdriv. Jeg kjenner noen kvinner i 50-årsalderen som har unngått soling av ansikt i alle år, og de har fantastisk glatt og fin hud uten juks. Farge i ansiktet er nydelig, men kompenser da heller med en god spraytan eller solpudder i sommermånedene. Du vil takke deg selv om noen tiår. :) 

Jeg er på alder med deg og har også solt meg en god del. På ingen måte ekstremt, men jeg kan se forandringer etter en "lang sommer". Derfor har jeg begynt å ta mine grep nå, slik at jeg forhindrer prematur aldring i fremtiden. Glem heller ikke brystpartiet!! Rynkebryst vil vi ikke ha. :P 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Beach skrev:

Jeg kjenner noen kvinner i 50-årsalderen som har unngått soling av ansikt i alle år, og de har fantastisk glatt og fin hud uten juks.

Sånn er det med tanten min også. Hun har alltid vært kritthvit, men selv om hun er 10 år eldre enn mamma som alltid er solbrun så ser tanten min yngst ut. 

Anonymkode: fdc3a...e6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker botox rundt øynene mot såkalte kråketær.  og bruker ellers øyekrem med hyaluronsyre og solfaktor. Neste blir å ta laser over øyelokket og på siden. A vitamin kremer /retinol og solfaktor, botox og eventuelt laser er nok greien. Du kan jo konsultere med en kosmetisk sykepleier? Da kanskje man finner ut hva som egner seg for deg. 

Anonymkode: 1ecda...aa4

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker botox rundt øynene mot såkalte kråketær.  og bruker ellers øyekrem med hyaluronsyre og solfaktor. Neste blir å ta laser over øyelokket og på siden. A vitamin kremer /retinol og solfaktor, botox og eventuelt laser er nok greien. Du kan jo konsultere med en kosmetisk sykepleier? Da kanskje man finner ut hva som egner seg for deg. 

Anonymkode: 1ecda...aa4

Hva heter øyekremen du bruker?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2017 den 3.16, AnonymBruker skrev:

Retinol. Både serum og gele/krem. Prøv f.eks Medik8 Retinol Eye serum TR med EyeLift eller Verso Skincare Super Eye Serum over. 

Men rynker kan jo ikke helt viskes ut uten fillere/tear trough eller kirurgi. 

Anonymkode: 3e5fd...63d

Hvem av de anbefaler du? 😊

Anonymkode: 66628...4cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...