Gå til innhold

Noen er misfornøyd med hvordan jeg vil feire min bursdag, men er det ikke bursdagsbarnet som skal bestemme da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal feire min 25 års dag neste lørdag. Mange har fyllekalas, men jeg vil ikke det. Jeg drikker ikke så ofte og da er det bare 1-2 glass vin til maten. Byen er jeg ikke noe glad i. Jeg skal gjøre noe annerledes, men jeg synes det er litt smålig at noen reagerer på det. For de har jo mast på at jeg MÅ ha fest og vi må på byen. 

Jeg har bestemt vi skal ha dansk frokost på en bar restaurant. Det er fra 12-5. Etter vi er ferdige, så blir det dessert hjemme hos meg. Noen synes dette hørtes kjempe hyggelig ut mens noen rynker på nesen. Hun ene sa faktisk "dette blir jo litt barnebursdag og folk kommer til å bli skuffet" Det er ikke det at ingen skal få drikke alkohol, men orker bare ikke noe fyllefest hjemme hos meg. Hvis folk mener dette blir kjedelig og ikke klarer å ha det gøy, fordi det ikke blir fylla, neivel, da får de la hver å komme. Jeg vet noen gleder seg :) 

Men er det ikke bursdagsbarnet som skal bestemme hva hun vil? Og ikke hva andre vil? Noen mener jeg er sær (det er jeg kanskje og) men det er nå dette jeg vil gjøre :) 

Anonymkode: 6d3f2...9cb

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt skal du, og bare du, bestemme på din dag! 

Og jeg synes den feiringen høres kjempekoselig ut! Jeg drikker gjerne vin jeg, altså, men det er jo heldigvis ikke noe jeg MÅ gjøre for å ha det gøy. 

Håper du og gjestene dine får en fantastisk dag! 

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde elsket det opplegget i hvert fall :)

Det er du som bestemmer.

Anonymkode: e7790...fb6

• Liker 14
Skrevet

Selvfølgelig skal du gjøre det du har lyst til :)  om noen skulle finne på å klage på det så er det deres problem og ikke ditt. Jeg syntes det hørtes ut som en kjempefin plan.

• Liker 3
Skrevet

You do you! Enig i at de som ikke synes det er bra nok får droppe å komme. Folk med så smalt syn på hva som er gøy er ikke noe morsomme å være med uansett. Hvis man synes alt utenom fyllefest er kjedelig så må man være en ufattelig kjedelig person. Kos deg med bursdag!

• Liker 6
Skrevet

Hvis jeg måtte velge mellom fyllekalas eller din bursdagsfeiring, så hadde jeg lett valgt din. Synes det høres hyggelig ut jeg :) Jeg er heller ikke glad i fylla og fulle mennesker er irriterende. Hvis de mener det blir kjedelig fordi du ikke er interessert i fylla, så får bare la hver å komme tenker jeg. 

Jeg liker folk som gjør litt andre ting enn bare vanlige bursdagfester og så ut på byen på sin bursdag. Man må ikke ha fyllekalas for at det skal bli gøy. Smålig med de som mener det. Jeg kan ha det knallgøy uten alkohol. 

• Liker 10
Skrevet

Det hørtes veldig koselig ut! På byen kan man jo gå når som helst ellers, om man ønsker..

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hjelpe meg, alt det folk skal legge seg oppi altså. Du velger å feire på din måte det er din bursdag, 

Skrevet

Du får bare la de rynke på nesa :) 

De som ønsker å gå ut på byen, går jo ut på byen uansett :P

25års dagen min var uten alkohol, gikk på antibiotika og hadde fått streng beskjed og ikke drikke alkohol, greit nok.
Vi dro en gjeng på bowling og pizza :fnise:  (Ja, det er jo nesten barnebursdag, men i vennegjengen min, dro vi på paintball, bowling, bueskyting, andre merkelige greier, men så var vi bare meg og 3 andre :) )

• Liker 6
Skrevet

Har du for det meste fyllevenner er jo ikke det så rart at de vil ha fyll. Blir som å invitere strikkevenninnene dine på gamingaften. Det blir klæsj selv om du har bursdag. Da kan man nesten ikke forvente annet enn at folk blir skuffa eller misfornøyd

Anonymkode: d4412...157

• Liker 4
Skrevet

Du klarer ikke å gjøre alle fornøyde uansett TS. Jeg hadde gjerne dratt i din bursdag :) I min vennegjeng er også "fest" synonymt med alkohol. Jeg skulle gjerne hatt en feiring engang uten at noen ravet rundt 🙄

• Liker 1
Skrevet

Dansk frokost i 5 timer fra 12 på dagen til 5 på ettermiddagen? Også hos deg etterpå? Man skal altså sette av en hel lørdag for bursdagen din?

Jeg kan forstå at noen rynker på nesen. Gjør som du vil.

Anonymkode: a92d7...98f

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du for det meste fyllevenner er jo ikke det så rart at de vil ha fyll. Blir som å invitere strikkevenninnene dine på gamingaften. Det blir klæsj selv om du har bursdag. Da kan man nesten ikke forvente annet enn at folk blir skuffa eller misfornøyd

Jeg har begge deler. Venner som elsker fyll og noen som ikke liker det. Jeg sa i HI at noen klaget og noen gleder seg. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal feire min 25 års dag neste lørdag. Mange har fyllekalas, men jeg vil ikke det. Jeg drikker ikke så ofte og da er det bare 1-2 glass vin til maten. Byen er jeg ikke noe glad i. Jeg skal gjøre noe annerledes, men jeg synes det er litt smålig at noen reagerer på det. For de har jo mast på at jeg MÅ ha fest og vi må på byen. 

Jeg har bestemt vi skal ha dansk frokost på en bar restaurant. Det er fra 12-5. Etter vi er ferdige, så blir det dessert hjemme hos meg. Noen synes dette hørtes kjempe hyggelig ut mens noen rynker på nesen. Hun ene sa faktisk "dette blir jo litt barnebursdag og folk kommer til å bli skuffet" Det er ikke det at ingen skal få drikke alkohol, men orker bare ikke noe fyllefest hjemme hos meg. Hvis folk mener dette blir kjedelig og ikke klarer å ha det gøy, fordi det ikke blir fylla, neivel, da får de la hver å komme. Jeg vet noen gleder seg :) 

Men er det ikke bursdagsbarnet som skal bestemme hva hun vil? Og ikke hva andre vil? Noen mener jeg er sær (det er jeg kanskje og) men det er nå dette jeg vil gjøre :) 

Det er ingen regel om at den som har bursdag bestemmer. Vil du noe andre synes er kjedelig, så har tross alt ingen en plikt til å komme.

Anonymkode: 5bb7c...dbf

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dansk frokost i 5 timer fra 12 på dagen til 5 på ettermiddagen? Også hos deg etterpå? Man skal altså sette av en hel lørdag for bursdagen din?

Jeg kan forstå at noen rynker på nesen. Gjør som du vil.

Anonymkode: a92d7...98f

Det er fra 12 til 5, men har ikke sagt noe om at vi skal være der fra 12 til 5. Det er jo ikke derfor noen rynke på nesen. Det har ingenting med tiden å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen regel om at den som har bursdag bestemmer. Vil du noe andre synes er kjedelig, så har tross alt ingen en plikt til å komme.

Neivel, da får de bare la hver å komme da. 

• Liker 2
Skrevet

Regner med at du tenker at folk betaler selv på denne bar/ restauranten? Eller betaler du? Da jeg var 25 og student hadde det vært uaktuelt å bruke over 6- 700 kroner på lunsj og drikke på cafe + gave, fordi venninnen min ville feire dagen sin slik.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begge deler. Venner som elsker fyll og noen som ikke liker det. Jeg sa i HI at noen klaget og noen gleder seg. 

Du spør om du er sær, jeg forteller deg hva du kan forvente

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener gjestene skal bestemme da?

• Liker 2
Skrevet

Forfriskende opplegg, og jeg hadde gledelig vært en gjest i et sånt bursdagsselskap. Jeg synes det er ufint å uttrykke misnøye og også komme med kommentarer om at andre blir skuffet. Har de ikke lært seg vanlig folkeskikk? Dersom de synes det er så forferdelig får de la være å dra, men da er det de som er drittsekkene her. Det er ingenting galt med det du har planlagt, og jeg synes ikke du skal føle deg dårlig over det. Jeg blir også generelt skeptisk til mennesker som MÅ ha et fyllekalas av en fest for å ha det gøy med vennene sine. 

Et selskap som varer i 5 timer eller mer er heller ikke unormalt, for den som kommenterte det. 

Anonymkode: 26b60...66d

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...