Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest KateGrieg
Skrevet (endret)

Kan noen se igjennom stilen min, og gi meg noe konkret kritikk på hva jeg kan gjøre bedre?

Endret av KateGrieg
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*

Anonymkode: 3a81d...82c

Gjest Cats123
Skrevet (endret)

Er laget- skal være er LAGA :) 

Endret av Cats123
Fant mer
Skrevet

Jeg håper du er klar over at du kan bli tatt for plagiat når du legger ut teksten din her... 

Anonymkode: 4d573...902

• Liker 2
Skrevet

^ jeg har levert stilen og fått karakter. Lurer bare på om en annen person en læreren min kan lese gjennom den og gi feedback. Mener selv at karakteren læreren har gitt meg er urettferdig

Skrevet

Jeg trodde elever med annet morsmål enn norsk var fritatt fra nynorsk jeg. Var hvert fall slik da jeg gikk på skolen.

Anonymkode: 41897...9e7

Skrevet

^det er ikke slik lenger

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde elever med annet morsmål enn norsk var fritatt fra nynorsk jeg. Var hvert fall slik da jeg gikk på skolen.

Anonymkode: 41897...9e7

Hvor ser du at TS har et annet morsmål enn norsk?

Skrevet (endret)
3 timer siden, KateGrieg skrev:

Kan noen se igjennom stilen min, og gi meg noe konkret kritikk på hva jeg kan gjøre bedre?

Nynorsk skriving.docx

Det er vanskelig å gi noen konkret kritikk på hva som kan gjøres bedre. Hele stilen må skrives om. Det nytter ikke å rette på/justere bare enkeltord. Hvilken karakter fikk du?

Endret av Arabella
Tastaturet er ikke venn med meg. :(
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg er enig med Arabella. Hele stilen må skrives om. 

Skrevet

Det heter "nynorskhjelp"-

Anonymkode: 5eddb...55b

• Liker 1
Gjest KateGrieg
Skrevet

Det var den første delen jeg bomma mest på. Der fikk jeg en 3-. Det som er rart er at jeg trodde at det var den jeg gjorde best på. Jeg ser selv at nn må jobbes mer med, men strukturen i teksten mener jeg ikke fortjener en lav måloppnåelse  

Gjest KateGrieg
Skrevet
2 minutter siden, KateGrieg skrev:

Det var den første delen jeg bomma mest på. Der fikk jeg en 3-. Det som er rart er at jeg trodde at det var den jeg gjorde best på. Jeg ser selv at nn må jobbes mer med, men strukturen i teksten mener jeg ikke fortjener en lav måloppnåelse  

Her har dere kortsvarsbesvarelsen min

IMG_0536.PNG

Skrevet

legger ved en liten rettelse. Ordene i gult har jeg byttet ut 

Det første jeg tenker er at du har usedvanlig dårlig setningsoppbygging, du starter setninger i samme avsnitt med samme ord, og du har dårlig flyt i språket. I tillegg har du mange ein/en feil, du har feil endinger på mange ord (ige-ege) og til og med ord som er stavet feil eller ikke fullført. Har du i det hele tatt lest gjennom teksten før du leverte den?

ikke overraskende at dette ble en 3

Nynorsk skriving.docx

Anonymkode: dca66...389

Skrevet
3 timer siden, KateGrieg skrev:

Her har dere kortsvarsbesvarelsen min

IMG_0536.PNG

Ord som er feil: mens/medan, laget/laga. Disse/Desse. Egen/eigen. Frem/Fram. Følelse/Kjensle. Preget/prega. 

"Tar ein i betraktning" er ikke en setning -> "tatt i betraktning".

"Likskap og ulikskap (her burde det stått mellom tekstane som avslutning) .

"Den største fellestrekken" ->"Det største fellestrekket"

"Teamet i disse teksten" -> "Teamet i desse tekstane". 

"Innehalde" -> Innholdet

Setninga om "mein ikkje deltar" gav absolutt ingen mening

Nå gikk jeg gjennom halve teksten, gadd ikke mer etter det. I tillegg til dårlig setningsoppbygging, slurvefeil gjennom teksten og dårlig flyt og ordforråd, har du feil på "ein, eit, ei" og "et/a" endinger. 

Anonymkode: dca66...389

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mange bokmålsord i stilen din

Kommer - kjem

Være - vere 

Ansikt - andlet 

Skrevet - skreven 

Skriver - skriv 

Hevder - hevdar 

Enten - anten

Ein bodskap - bodskapen

Denne er jeg litt usikker på, påstandane. Om jeg husker riktig, skal -nad-ord (som er hankjønn) bøyes til -ene, ikke -ane

Viktig å huske på:

Mindre genitiv s, telefonen til Kari/Kari sin telefon, ikke Karis telefon

Ellers prøve å ha så få be-, an-, og -elseord som mulig :)

Endret av Ginavn
Skrevet
22 minutter siden, Ginavn skrev:

Mange bokmålsord i stilen din

Kommer - kjem

Være - vere 

Ansikt - andlet 

Skrevet - skreven 

Skriver - skriv 

Hevder - hevdar 

Enten - anten

Ein bodskap - bokskapen

Denne er jeg litt usikker på, påstandane. Om jeg husker riktig, skal -nad-ord (som er hankjønn) bøyes til -ene, ikke -ane

Viktig å huske på:

Mindre genitiv s, telefonen til Kari/Kari sin telefon, ikke Karis telefon

Ellers prøve å ha så få be-, an-, og -elseord som mulig :)

Her misforstår du. "Ein bodskap" heter "et budskap" på bokmål, altså en beskjed. "Bokskapen"? Hva mener du egentlig? 

Skrevet
37 minutter siden, Arabella skrev:

Her misforstår du. "Ein bodskap" heter "et budskap" på bokmål, altså en beskjed. "Bokskapen"? Hva mener du egentlig? 

TS skriver "bodskapet" i teksten sin, og hadde veldig sannsynlig "et budskap" i bakhodet - forstålig nok, men dette er hankjønn på nynorsk, ikke intetkjønn som på bokmål

https://no.wiktionary.org/wiki/bodskap

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Ginavn skrev:

TS skriver "bodskapet" i teksten sin, og hadde veldig sannsynlig "et budskap" i bakhodet - forstålig nok, men dette er hankjønn på nynorsk, ikke intetkjønn som på bokmål

https://no.wiktionary.org/wiki/bodskap

Jeg vet dette. Men du skrev "bokskap". Var det en lapsus? I såfall beklager jeg mitt innlegg.

Endret av Arabella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...