AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Ettersom årene går blir man flinkere til å se folk og deres agendaer og antagelser. Visse mennesker er gjerne slik at når dem har fått for seg en ting om andre, så er det det som er sannheten. Uansett hvor mye en sier at nei, dine antagelser stemmer ikke, så går det inn det ene øret og ut det andre hos dem. Dette kan gjelde mange forskjellige tema. Jeg blir litt oppgitt og matt av slike mennesker som ikke stoler på at det andre forteller dem er sannheten. Hvorfor skulle man lyve? Er det dem selv som har for vane å lyve siden de ikke tror andre snakker sant? Eller er det det faktum at de alltid tror de selv har rett? Hva gjør dere når dere støter på slike mennesker, er det noe vits i å bruke energi på å forklare at dem tar feil eller er det waste av energi? Anonymkode: 591d0...2ca 1
fullførsetningen Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Hvis du har sørget for at det er samsvar mellom dine ord og dine handlinger, så har du gjort ditt. Jeg tror ikke disse menneskene har for vane å lyve, de er bare ekstremt skeptiske. Deres skepsis må jo være basert på noen negative erfaringer. At de har blitt løyet til, sveket eller dårlig behandlet av noen tidligere. 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 4 timer siden, fullførsetningen skrev: Hvis du har sørget for at det er samsvar mellom dine ord og dine handlinger, så har du gjort ditt. Jeg tror ikke disse menneskene har for vane å lyve, de er bare ekstremt skeptiske. Deres skepsis må jo være basert på noen negative erfaringer. At de har blitt løyet til, sveket eller dårlig behandlet av noen tidligere. Det er jo det som er problemet, de lytter ikke til sannheten! Gjør seg opp sin egen mening uten å lytte til hva som blir sagt! Overkjører og tråkker på! Anonymkode: 591d0...2ca 1
Betty Blue Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: atEttersom årene går blir man flinkere til å se folk og deres agendaer og antagelser. Visse mennesker er gjerne slik at når dem har fått for seg en ting om andre, så er det det som er sannheten. Uansett hvor mye en sier at nei, dine antagelser stemmer ikke, så går det inn det ene øret og ut det andre hos dem. Dette kan gjelde mange forskjellige tema. Jeg blir litt oppgitt og matt av slike mennesker som ikke stoler på at det andre forteller dem er sannheten. Hvorfor skulle man lyve? Er det dem selv som har for vane å lyve siden de ikke tror andre snakker sant? Eller er det det faktum at de alltid tror de selv har rett? Hva gjør dere når dere støter på slike mennesker, er det noe vits i å bruke energi på å forklare at dem tar feil eller er det waste av energi? Anonymkode: 591d0...2ca Hvorfor antar du sånn helt uten videre at de tror at du eller andre lyver? Endret 13. februar 2017 av Betty Blue 1
Nappetass1 Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 Utrolig ironisk innlegg. Dine antagelser stemmer alltid, og du mener andres antagelser aldri stemmer og forsøker å belære dem siden de har en annen mening enn deg! Kaster stein i glasshus 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 2 minutter siden, Nappetass1 skrev: Utrolig ironisk innlegg. Dine antagelser stemmer alltid, og du mener andres antagelser aldri stemmer og forsøker å belære dem siden de har en annen mening enn deg! Kaster stein i glasshus *facepalm* du har ikke skjønt poenget, faktisk! Anonymkode: 591d0...2ca 1
Nappetass1 Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: *facepalm* du har ikke skjønt poenget, faktisk! Anonymkode: 591d0...2ca Se det, nå er det jeg som tar feil siden jeg ikke er enig! Herlighet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #8 Skrevet 13. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ettersom årene går blir man flinkere til å se folk og deres agendaer og antagelser. Visse mennesker er gjerne slik at når dem har fått for seg en ting om andre, så er det det som er sannheten. Uansett hvor mye en sier at nei, dine antagelser stemmer ikke, så går det inn det ene øret og ut det andre hos dem. Dette kan gjelde mange forskjellige tema. Jeg blir litt oppgitt og matt av slike mennesker som ikke stoler på at det andre forteller dem er sannheten. Hvorfor skulle man lyve? Er det dem selv som har for vane å lyve siden de ikke tror andre snakker sant? Eller er det det faktum at de alltid tror de selv har rett? Hva gjør dere når dere støter på slike mennesker, er det noe vits i å bruke energi på å forklare at dem tar feil eller er det waste av energi? Anonymkode: 591d0...2ca Jeg vet akkurat hva du mener. Jeg kjenner en slik person. Det er ingen andre i mitt liv som er slik og det forteller meg at det er noe alvorlig galt med nettopp denne personen. Du må også tenke at det ikke er deg når det er kun en person det gjelder. Det nytter heller ikke å gjenfortelle og forklare til slike som du forteller. De nekter å høre. Det beste er nok la være og la dem leve i sin egen virkelighet. Anonymkode: 21daa...408 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #9 Skrevet 13. februar 2017 5 minutter siden, Nappetass1 skrev: Utrolig ironisk innlegg. Dine antagelser stemmer alltid, og du mener andres antagelser aldri stemmer og forsøker å belære dem siden de har en annen mening enn deg! Kaster stein i glasshus Her antar du jo at ts tror hans/hennes antagelser alltid stemmer, og at h*n mener andres antagelser aldri stemmer, i tillegg til at du antar h*n belærer dem av den grunn du antar er "de har en annen mening enn ts." Det var vel veldig mange antagelser? Mye mer enn hva jeg leser ut av HI her. Anonymkode: 94e74...64a 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 11 minutter siden, Nappetass1 skrev: Utrolig ironisk innlegg. Dine antagelser stemmer alltid, og du mener andres antagelser aldri stemmer og forsøker å belære dem siden de har en annen mening enn deg! Kaster stein i glasshus Det ts mener andre sier kan umulig være antagelser da h*n selv er den som sitter på fakta om seg selv. Anonymkode: 21daa...408 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #11 Skrevet 13. februar 2017 19 minutter siden, Nappetass1 skrev: Utrolig ironisk innlegg. Dine antagelser stemmer alltid, og du mener andres antagelser aldri stemmer og forsøker å belære dem siden de har en annen mening enn deg! Kaster stein i glasshus korrigering: Det ts mener er at det andre ts må være antagelser da h*n selv er den som sitter på fakta om seg selv. Anonymkode: 21daa...408 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #12 Skrevet 13. februar 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet akkurat hva du mener. Jeg kjenner en slik person. Det er ingen andre i mitt liv som er slik og det forteller meg at det er noe alvorlig galt med nettopp denne personen. Du må også tenke at det ikke er deg når det er kun en person det gjelder. Det nytter heller ikke å gjenfortelle og forklare til slike som du forteller. De nekter å høre. Det beste er nok la være og la dem leve i sin egen virkelighet. Anonymkode: 21daa...408 Takk, ja det er veldig slitsomt å forholde seg til. Det er som om personen sier at jeg bruker rød neglelakk på tærne selv om den ikke kan se om tærne mine er røde fordi sokker dekker føttene. Kanskje jeg har brukt rød neglelakk for flere år siden men om tåneglene er røde i dag har personen ikke forutsetning for å vite utifra av å kikke på beina med sokker på. Hvis jeg så sier at jeg ikke bruker rød neglelakk på tærne så protesterer den andre på dette og mener at jeg tar feil. Anonymkode: 591d0...2ca 1
Betty Blue Skrevet 13. februar 2017 #13 Skrevet 13. februar 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk, ja det er veldig slitsomt å forholde seg til. Det er som om personen sier at jeg bruker rød neglelakk på tærne selv om den ikke kan se om tærne mine er røde fordi sokker dekker føttene. Kanskje jeg har brukt rød neglelakk for flere år siden men om tåneglene er røde i dag har personen ikke forutsetning for å vite utifra av å kikke på beina med sokker på. Hvis jeg så sier at jeg ikke bruker rød neglelakk på tærne så protesterer den andre på dette og mener at jeg tar feil. Anonymkode: 591d0...2ca Om jeg forstår deg rett så kommer de med påstander om deg som ikke stemmer, og når du forsøker å fortelle dem dette, så endrer det likevel ikke deres oppfatning? Klarer du ikke å se for deg en annen forklaring enn at de lyver eller tror du lyver? Endret 13. februar 2017 av Betty Blue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå