Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber jeg 30 min for mye i uka? Jeg er 60% ansatt fast. 

Jeg er satt opp 5t man-Tor og 3t på fredagen? Jeg føler og hele fredagen er bortkastet mtp at jeg bare jobber i 3 timer da. Sjefen forlanger at en 60% stilling skal gjøre jobben for en 100% stilling å det gjør den, men jobber mye hjemme. Der jeg jobber sier de heller aldri takk når jeg jobber gratis eller ordner varer gratis til bedriften. Har de ikke lært seg å si takk kanskje? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Haster? Skal at det opp I dag? 

Endret av Snikksnakke
Skrevet

Du skal da jobbe 22,5 timer i uka om du ikke har andre avtaler som f.eks lengre ferier (avspasering) Pauser er normalt ikke med i timeutregningen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke med pause. Ingen pause.

Skrevet
1 time siden, Honnikorn skrev:

Du skal da jobbe 22,5 timer i uka om du ikke har andre avtaler som f.eks lengre ferier (avspasering) Pauser er normalt ikke med i timeutregningen.

Jeg har ikke pause å jobber jeg over går det til avspasering 

Skrevet
Akkurat nå, Snikksnakke skrev:

Jeg har ikke pause å jobber jeg over går det til avspasering 

7,5 time er uten pause 

Skrevet

En normal arbeidsuke er i utgangspunktet 40 timer, minus ulønnet pause dersom arbeidstiden er minst 5,5 timer, pausen skal være minst 30 min dersom arbeidstiden er 8 timer.

60% av 40 timer = 24 timer.

Du jobber 5 t x 4 dager + 3 timer = 23 timer, altså 1 time mindre enn du faktisk skal. Så jeg ville så absolutt ikke laget noe bråk her...

Anonymkode: 4e4e2...a3e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke med pause. Så da er den halvtimen riktig da. Det er noen som mente det var feil. Lage bråk trenger man ikke gjøre, jeg jobber ulønnet hjemmefra og må sende SMS fra egen tlf og sa ja til å jobbe 3 timer fredager så det er bare slutte å gjøre de ekstra tingene. Poenget er at jeg får ikke noe tilbake for det å jeg skal faktisk styre en hel klinikk alene. Men takk for orienteringen.

Skrevet

Si ifra at det er slutt på gratis jobbing fra nå da.

• Liker 1
Skrevet

Det skal jeg, så skal jeg be om at de tre timene blir satt inn et annet sted ila uken så jeg kan jobbe med noe annet fredagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...