AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Del Skrevet 12. februar 2017 Når jeg er i utlandet, får jeg altid kommentarer på at det er så kaldt der jeg er fra? "I think its a very freezing country" osv. Det er da ikke så kaldt her, er det det? Eller er det fordi jeg er norsk at jeg ikke synes det? Føler vi oss varmere i andre land, mens de som er oppvokst der kan fryse? :S Anonymkode: fd33a...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 12. februar 2017 #2 Del Skrevet 12. februar 2017 Mange steder i landet blir det veldig kaldt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 12. februar 2017 #3 Del Skrevet 12. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror alle fra andre land at Norge er så kaldt? For at det er kaldt i Norge. Min erfaring er at 0 grader helt sør i Europa føles mere likt -10 i Norge. Vanskelig å forklare hvorfor, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #4 Del Skrevet 12. februar 2017 Jaja, men er det så kaldt for utlendinger å komme hit egentlig? er det så mye kaldere enn andre steder? Anonymkode: fd33a...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Del Skrevet 12. februar 2017 Som delvis beboer i et Middelhavs-land har jeg ofte hørt det samme. De har den oppfattningen, fordi de (få) værnyhetene de får fra Norge er "nordlys over snø" , "sportsgrener i snø" etc. Det er lite snø ved Middelhavet, men vi i Norge har stort sett snø og kulde, fordi det er de få nyhetene de får fra oss. Så nord = snø. Og så må jeg legge til at mine venner i dette middelhavslandet fryser når gradestokken går under 15 grader, og de fleste dagene i Norge er under det. Så ja, freezing cold. Anonymkode: e4e59...4cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Kilmister Skrevet 12. februar 2017 #6 Del Skrevet 12. februar 2017 Fordi at det er kaldt her.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 12. februar 2017 #7 Del Skrevet 12. februar 2017 Det vil nok føles "kaldere" for en person som ikke er vant med kulde? Dessuten vet jo vi nordmenn hvordan man skal kle seg, og det spiller jo enormt inn på hvordan man oppfatter temperatur. De fleste mennesker i verden bor på steder der det ikke fins snø, eller hvor temperaturen sjeldent nærmer seg minusgrader. Og at det er SÅ kaldt i Norge er jo en klassisk stereotyp på lik linje som at det alltid er sol i Spania 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 12. februar 2017 #8 Del Skrevet 12. februar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som delvis beboer i et Middelhavs-land har jeg ofte hørt det samme. De har den oppfattningen, fordi de (få) værnyhetene de får fra Norge er "nordlys over snø" , "sportsgrener i snø" etc. Det er lite snø ved Middelhavet, men vi i Norge har stort sett snø og kulde, fordi det er de få nyhetene de får fra oss. Så nord = snø. Og så må jeg legge til at mine venner i dette middelhavslandet fryser når gradestokken går under 15 grader, og de fleste dagene i Norge er under det. Så ja, freezing cold. Anonymkode: e4e59...4cb Akkurat dette. Er vi heldige har vi 20c om sommeren. Det er 15c i Roma NÅ, og det er vinter der ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #9 Del Skrevet 13. februar 2017 Fordi det er kaldt her i landet. I allefall hos oss som ikke bor i sør. Og kulda preger livet vårt på den måten at vi blir mindre sosiale, og holder oss mer hjemme. Det er ikke så mange som henger ute på gatehjørnene og prater med naboene i alle de månedene det er surt og kaldt her. Anonymkode: 81473...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #10 Del Skrevet 13. februar 2017 Det er jo kaldt her.... Anonymkode: 17339...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. februar 2017 #11 Del Skrevet 13. februar 2017 Men det er jo kaldt her...unntaket er sommer månedene, men det kan jaggu være kaldt da også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #12 Del Skrevet 13. februar 2017 Som alle nevner over så ER det veldig kaldt i Norge, det blir aldri varmt på samme måte som det blir varmt nord i USA for eksempel. Folk fra minnesota og wisconsin tror jo det er kjempekaldt i Norge fordi vi ligger veldig mye lenger nord enn dem, men der er det jo ikke uvanlig med -20 til -30 i vintermånedene. Hvis de tror at det er ennå verre i Norge skjønner jeg at de tror det er kaldt. Og de samme stedene i USA har 30-35 varmegrader om sommeren. De er vant til mye større svigninger enn oss, så det ar vi har 21 grader på sommeren er kaldt i deres øyne. Anonymkode: e2834...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMas Skrevet 13. februar 2017 #13 Del Skrevet 13. februar 2017 Mange bor jo i varme land, da blir Norge kaldt for dem. Men jeg synes ikke Norge er kaldt! Man kler seg etter været... blir det så kaldt at jeg ikke har klær til det, er Norge kaldt i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #14 Del Skrevet 13. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaja, men er det så kaldt for utlendinger å komme hit egentlig? er det så mye kaldere enn andre steder? Anonymkode: fd33a...ea0 Bare fordi du ikke fryser i Oslo så betyr ikke det at det er solskinn og varme i Finnmark heller... Anonymkode: 217f2...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #15 Del Skrevet 13. februar 2017 Har du vært lite rundt eller? Norge ER kaldere enn mange andre land. Anonymkode: efc22...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 13. februar 2017 #16 Del Skrevet 13. februar 2017 Skjønner ikke helt hvorfor jeg heller. Har familie i Canada, og der er det kaldt der. Men det er jo aldri et tema at Canada er så kaldt. Virkelig ikke som folk i andre land har hørt så mye om Norge, og når de hører noe er det gjerne fra Svalbard, eller det handler om midnattssol og vinteridrett. Men det er virkelig ikke så kaldt her at kulda burde være Norges-fakta nummer 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #17 Del Skrevet 13. februar 2017 Jeg tror det kan ha noe med at de ser hvor langt nord Norge er men så glemmer de golfstrømmen. Uten den hadde det vært mye kaldere her. Anonymkode: d8c0f...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå