Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen til noen jeg kjenner kommer og dytter meg på rumpa på butikken, ikke med hender, men med en vogn. Jeg kjenner jeg er sur og flau og betenkt da jeg vet at han er litt perv. Har ikke mye kontakt med han men hilser på han et par tre ganger i mnd.

Anonymkode: 1c81e...e96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det skjedd en gang? Da er han kanskje bare sosialt tilbakestående (men ikke ok uansett.) Har det skjedd flere ganger? Da er det definitivt ikke ok.

Skrevet

Bare en gang. Det var ikke uhell seff. Blir sur og flau bare jeg tenker på det. :/

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare en gang. Det var ikke uhell seff. Blir sur og flau bare jeg tenker på det. :/

Sur skjønner jeg godt. Men det var jo han som burde være flau. Det var jo ikke noe du gjorde. Han er en dust, ikke du. 

Skrevet

Har skjedd det samme med meg, ubehaglig oppelvelse

Anonymkode: 4d77d...52e

Skrevet

Skjer det igjen har du noen valg. 

1. SMEKK til han med skrik litt om hva slags pervo han er og marsjer vekk.

2. Aksepter flørten tilby en bj og litt elskov i natten når kona er lei.

3. Spør om han kan slutte med sånt og hva poenget med det var kanskje det bare var en måte å få tak i deg siden han ville si hei.

4. Aksepter at menn stort sett er dumme og ikke skjønner at andre kanskje ikke tenker likt som dem og gå videre med livet ditt.

Anonymkode: e7d5d...2ba

Skrevet

Hjelpes meg så ømtålelige noen er! Å dytte til noen med handlekurven hadde jeg tatt for å gjøre meg oppmerksom på at han hadde kjent meg igjen og IKKE noe annet. Hadde regnet med at han ville slå av en prat eller si hei!

• Liker 10
Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle være perverst å dytte til noens rompe med en handlevogn, ei heller hvorfor du skal være flau over dette. Kunne forstått problemstillingen hvis han hadde tatt på rompa, men med mindre perversiteten hans innebærer handlevogner til vanlig, så tror jeg ikke dette er noe han fikk noe seksuelt ut av.

Anonymkode: 4b916...b17

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på dette OL det var et engangstilfelle. 

Anonymkode: ddd9e...79b

• Liker 2
Skrevet

Synest det er helt ok å se at så mange synes det er en bagatell, og det er kansje det. Jeg liker forskjellige svar da dere får meg til å utfordre min egen tankegang.

Kansje de fleste burde tåle å bli dulta i rompa, uansett hva de skulle dulte med av objekter, mann eller kvinne. Gammel og ung. Eller?

Jeg tenker litt frem og tilbake på det, men faller stadig på tilbake på følelsen at nei, dette liker jeg ikke. Jeg skal ikke tåle å bli dulta i rompa fordi jeg er en dame. En annen kvinne hadde definitivt ikke hilst på meg sånn, og han hadde definitivt ikke hilst på en annen mann på den måten. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synest det er helt ok å se at så mange synes det er en bagatell, og det er kansje det. Jeg liker forskjellige svar da dere får meg til å utfordre min egen tankegang.

Kansje de fleste burde tåle å bli dulta i rompa, uansett hva de skulle dulte med av objekter, mann eller kvinne. Gammel og ung. Eller?

Jeg tenker litt frem og tilbake på det, men faller stadig på tilbake på følelsen at nei, dette liker jeg ikke. Jeg skal ikke tåle å bli dulta i rompa fordi jeg er en dame. En annen kvinne hadde definitivt ikke hilst på meg sånn, og han hadde definitivt ikke hilst på en annen mann på den måten. 

Hvorfor tror du dette handler om kjønn? Hvordan vet du at han ikke ville hilst på en mann på denne måten? Det er en tåpelig måte å hilse på, men jeg skjønner ikke hvordan du kan få det til å bli noe seksuelt og krenkende. Det er OK at du ikke liker å bli dultet borti på den måten, det gjør ikke jeg heller, men jeg synes du gjør dette til en unødvendig stor greie. Rompa/hoftene er jo det mest naturlige stedet å bunke borti noen med en handlevogn, da dette er i riktig høyde. Jeg ville ikke likt å bli bumpet med en handlevogn noe sted faktisk, men jeg ville ikke tillagt en eventuell bumper seksuelle motiver av den grunn. Det er virkelig ingenting flaut med dette for din del, og det er helt unødvendig å føle seg krenket på noen måte. Hvis du møter han igjen, får du si at du ikke liker bumping.

Man burde ikke tåle noe man synes er ubehagelig/vondt i det hele tatt, men derfra til at man føler seg krenket og flau er det litt vel langt.

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du dette handler om kjønn? Hvordan vet du at han ikke ville hilst på en mann på denne måten? Det er en tåpelig måte å hilse på, men jeg skjønner ikke hvordan du kan få det til å bli noe seksuelt og krenkende. Det er OK at du ikke liker å bli dultet borti på den måten, det gjør ikke jeg heller, men jeg synes du gjør dette til en unødvendig stor greie. Rompa/hoftene er jo det mest naturlige stedet å bunke borti noen med en handlevogn, da dette er i riktig høyde. Jeg ville ikke likt å bli bumpet med en handlevogn noe sted faktisk, men jeg ville ikke tillagt en eventuell bumper seksuelle motiver av den grunn. Det er virkelig ingenting flaut med dette for din del, og det er helt unødvendig å føle seg krenket på noen måte. Hvis du møter han igjen, får du si at du ikke liker bumping.

Man burde ikke tåle noe man synes er ubehagelig/vondt i det hele tatt, men derfra til at man føler seg krenket og flau er det litt vel langt.

Det var en bære-kurv. Jeg prøver å finne trøsten i at du synes at mine følelser er teite og unødvendige men jeg greier ikke det. Det føles heller slemt ut. At jeg ikke har rett i å føle meg krenket liksom. At det er lov å gå å dumpe borti folk i rompa fordi det er naturlig. Det er jo skrudd.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var en bære-kurv. Jeg prøver å finne trøsten i at du synes at mine følelser er teite og unødvendige men jeg greier ikke det. Det føles heller slemt ut. At jeg ikke har rett i å føle meg krenket liksom. At det er lov å gå å dumpe borti folk i rompa fordi det er naturlig. Det er jo skrudd.

Er du alltid så lettkrenket? Du spurte jo om det han gjorde var OK, og jeg synes altså at det var unødvendig av ham, men at det ikke er noe å føle seg krenket av. Denne "trenden" med å bli krenket av alt og ingenting tror jeg ødelegger mye for de som faktisk blir krenket, og det synes jeg er en uting. Det er ikke "skrudd" å bumpe borti noens rompe med en handlekurv, hverken bære-kurver, trillekurver eller andre kurver, og det er det jeg prøver å fortelle deg.

Hvis alle skal gå rundt og være krenket hele tiden, basert på sine egne voldsomme overdrivelser, så ender vi opp med et samfunn der alle føler seg krenket hele tiden. Jeg prøver for så vidt ikke å trøste deg, jeg prøver å få deg til å snu tankesettet ditt litt og til å ikke ta deg selv så fryktelig høytidelig.

• Liker 4
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du alltid så lettkrenket? Du spurte jo om det han gjorde var OK, og jeg synes altså at det var unødvendig av ham, men at det ikke er noe å føle seg krenket av. Denne "trenden" med å bli krenket av alt og ingenting tror jeg ødelegger mye for de som faktisk blir krenket, og det synes jeg er en uting. Det er ikke "skrudd" å bumpe borti noens rompe med en handlekurv, hverken bære-kurver, trillekurver eller andre kurver, og det er det jeg prøver å fortelle deg.

Hvis alle skal gå rundt og være krenket hele tiden, basert på sine egne voldsomme overdrivelser, så ender vi opp med et samfunn der alle føler seg krenket hele tiden. Jeg prøver for så vidt ikke å trøste deg, jeg prøver å få deg til å snu tankesettet ditt litt og til å ikke ta deg selv så fryktelig høytidelig.

Jeg forstod jo at du ikke er her for å støtte, ettersom du mener at mitt instinkt og følelser rundt det hele er tåpelige og overdrevne. Jeg finner trøst i mye rart, også når folk er uenig med meg. Jeg vet ikke om du noen gang tviler på din egen sans og eksperimenterer andre mennesker sine meninger og synspunkt ved å flette de inn i ditt eget, for du virker veldig ignorant og kjølig ved at du glatt ugyldigjør min oppfatning av opplevelsen, ja, nesten som om du var der selv. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstod jo at du ikke er her for å støtte, ettersom du mener at mitt instinkt og følelser rundt det hele er tåpelige og overdrevne. Jeg finner trøst i mye rart, også når folk er uenig med meg. Jeg vet ikke om du noen gang tviler på din egen sans og eksperimenterer andre mennesker sine meninger og synspunkt ved å flette de inn i ditt eget, for du virker veldig ignorant og kjølig ved at du glatt ugyldigjør min oppfatning av opplevelsen, ja, nesten som om du var der selv. 

Jeg er ganske ny her, men jeg kan jo se at det ALLTID er en eller annen, som regel en mann eller anonym bruker, som må, bare MÅ, si at det er noe galt med dine reaksjoner eller følelser, for de hadde ikke reagert sånn, og du burde virkelig ikke føle slik du føler fordi: herregud, skjerp deg, feminazi, kjerring, lettkrenket, voldsomme overdrivelser, det har aldri skjedd meg, menn har det såå mye verre, osv.

Egentlig er det best å overse dem.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nå ble du krenket av henne også ;)

Ignorant og kjølig? Dette føles litt som å være med ungene på lekeplassen og en detter på rompa. "Opp igjen!" 

Med mindre han dyttet deg veldig suggestivt i rompa med den handlekurven, mens han siklet og blunket og flirte rått, virker det helt merkelig å skulle legge noe seksuelt i dette her. En dult med en handlekurv er kanskje ikke den vanlige måten å si hei på, men ville tenkt det var helt på impuls for å rekke borti deg for å vise at han var der for å hilse....

Anonymkode: b824c...469

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nå ble du krenket av henne også ;)

Ignorant og kjølig? Dette føles litt som å være med ungene på lekeplassen og en detter på rompa. "Opp igjen!" 

Med mindre han dyttet deg veldig suggestivt i rompa med den handlekurven, mens han siklet og blunket og flirte rått, virker det helt merkelig å skulle legge noe seksuelt i dette her. En dult med en handlekurv er kanskje ikke den vanlige måten å si hei på, men ville tenkt det var helt på impuls for å rekke borti deg for å vise at han var der for å hilse....

Anonymkode: b824c...469

Henne, hvem da? 

Nei altså, vi får slutte å tulle og bare konkludere med at det er lite kult gjort, det innrømte jo du selv lengre oppe også. Men nå ser det ut som du sier imot deg selv så jeg antar at jeg kaster bort tiden min på deg. Samtidig så har du jo valgt anonym, så det er åpenbart at du samtidig ikke liker din egen mening. Merkelig dette. 

Generellt sett så tenker jeg jo at det ikke er noe greit å slå folk, eller ta på folk. Det er ikke første gangen jeg har blitt "tatt" på, feks en gang gikk jeg på bussen og en kar tok tak i meg i livet. Han gikk på bussen bak meg. Synes du det var greit også? Ja, kansje han hadde dårlig balanse?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Henne, hvem da? 

Nei altså, vi får slutte å tulle og bare konkludere med at det er lite kult gjort, det innrømte jo du selv lengre oppe også. Men nå ser det ut som du sier imot deg selv så jeg antar at jeg kaster bort tiden min på deg. Samtidig så har du jo valgt anonym, så det er åpenbart at du samtidig ikke liker din egen mening. Merkelig dette. 

Generellt sett så tenker jeg jo at det ikke er noe greit å slå folk, eller ta på folk. Det er ikke første gangen jeg har blitt "tatt" på, feks en gang gikk jeg på bussen og en kar tok tak i meg i livet. Han gikk på bussen bak meg. Synes du det var greit også? Ja, kansje han hadde dårlig balanse?

Dette er ikke den ABen som har skrevet de første innleggene, det var det jeg AB...b17 som gjorde.

Jeg liker min egen mening og ville stått for den i alle sammenhenger. At jeg ikke skriver med brukernavn har å gjøre med at jeg har skrevet veldig personlige ting med brukernavnet mitt, og det har en lei tendens til å bli brukt mot meg hvis jeg svarer på innlegg som ditt. 

Jeg har ikke sagt at det er greit at folk tar på deg i hytt og pine, selv om jeg synes "tatt rundt livet"-episoden er verre enn den med handlekurven. Ingen av de er dog episoder jeg ville brukt tid eller energi på å analysere eller tenke noe mer på.

Det jeg har prøvd å si, er at du lar dette gå alt for mye inn på deg. Jeg prøver å fortelle deg at det ikke er sunt å tillegge trivielle episoder som den med handlekurven, så mye vekt. Du baserer krenkethet og flauhet på motiver du ikke vet om personen hadde, og som det etter min mening er lite sannsynlig at han hadde. Jeg har sagt til deg at det er lov å reagere på ting man selv synes er upassende, og at du må si ifra til vedkommende. 

Har forresten aldri sagt at det er greit å slå(?) folk eller å ta på dem når de ikke vil, men jeg mener altså at denne handlekurv-bumpingen er i en litt annen kategori. 

For å ta et eksempel; her en dag skulle jeg gå forbi noen et svært trangt sted, han snudde seg akkurat idet jeg var på siden av ham, og armen hans traff puppen min (ikke hardt altså). Jeg velger å se det som et uhell, og føler meg derfor ikke krenket eller flau. Han derimot ble nok litt flau. Hvis jeg skulle tillagt denne (og lignende) episoden mye vekt, så ville jeg brukt unødig mye tid på å ha negative følelser, og det er fryktelig unødvendig. Hvis jeg hadde gått rundt og sagt at jeg var krenket, føler jeg dessuten at jeg hadde vannet ut begrepet noe voldsomt, og det synes jeg er dumt.

Så mye som begrepet krenket blir brukt på bagateller i dag, så er det vanskelig å ta det seriøst.

• Liker 2
Skrevet

HAHAHA... unnskyld.. det er bare noe fantastisk komisk med at en voksen mann kjører handlevogna inn i rumpa på en dame. Hva var tanken bak? :skratte:Hva fikk ham til å tro at det var.. noe man bør gjøre? Så absurd!

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å ta et eksempel; her en dag skulle jeg gå forbi noen et svært trangt sted, han snudde seg akkurat idet jeg var på siden av ham, og armen hans traff puppen min (ikke hardt altså). Jeg velger å se det som et uhell, og føler meg derfor ikke krenket eller flau. Han derimot ble nok litt flau. Hvis jeg skulle tillagt denne (og lignende) episoden mye vekt, så ville jeg brukt unødig mye tid på å ha negative følelser, og det er fryktelig unødvendig. Hvis jeg hadde gått rundt og sagt at jeg var krenket, føler jeg dessuten at jeg hadde vannet ut begrepet noe voldsomt, og det synes jeg er dumt.

Vet du hva, dette er ikke det samme. Dette er et uhell. At jeg ikke skal få lov å føle meg krenget når noen denger meg i rompa "for å si hei" ( jeg hadde tilfeldigvis på meg treningstights) eller som i den andre situasjonen, tar meg rundt livet og knurrer er virkelig skrudd. Jeg prøver virkelig å se ditt synspunkt og jeg forstår virkelig at det er teit å være "fornærmet" men jeg er ikke en person som går å er sur for alt heller. Jeg blir virkelig ikke sur når folk uheldigvis dulter i meg, men det var jo ikke det som skjedde her. Jeg blir helt matt av at folk har meninger som deg, men det får så være. Jeg tror ikke jeg gidder å diskutere så mye mer nå men jeg tar innover meg meninger som folk har, spesielt de som mener at jeg er nærtagende. Jeg tar det til meg, tenker og sammenligner, og men faller stadig tilbake på at jeg ikke liker at kroppen min kan bli denget og tatt på av andre som vil si "hei"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...