Olifant Skrevet 9. desember 2004 #1 Skrevet 9. desember 2004 Vet jeg leste her inne om noen som anbefalte en champagne. Mener å huske at det var en av de billigste på polet, og muligens fra bestillingsutvalget. Nå som jeg trenger den finner jeg selvfølgelig ikke innlegget... Er det noen der ute som kan hjelpe meg?
Gjest Soon Mrs S Skrevet 9. desember 2004 #2 Skrevet 9. desember 2004 Hei Tror jeg vet åssen innleg det var men finner den heller ikke igjen. men husker at det het Toso Moscato Spumante 2002/2003 og koster 54,70-, pr.flaske. Skal ut og handle idag og tenkte faktisk å kjøpe en flaske for å smake. Vil bare sammenligne den med Martini asti. Begge er fra Italia
Leo Skrevet 9. desember 2004 #3 Skrevet 9. desember 2004 Toso Moscato Spumante 2002/2003 og koster 54,70-, pr.flaske. Dette har jo absolutt ingenting med champagne å gjøre da. Det er en (På grensen til kvalmende) søt, musserende vin.
Gjest gjest1 Skrevet 9. desember 2004 #4 Skrevet 9. desember 2004 Art of Taste har testet champagne til jul og nyttår. Kanskje du finner noe her?
Nella Skrevet 9. desember 2004 #5 Skrevet 9. desember 2004 Art of taste har akkurat hatt en test på champagne. Der tok de også med et par gode musserende viner visst. Skal teste ut den ene på nyttårsaften. http://www.artoftaste.no/servlet/side?sect...0000&item=12096
Cathie Skrevet 9. desember 2004 #6 Skrevet 9. desember 2004 Forskjellen på champagne og musserende vin er at champagne kommer fra et sted som heter det... Dessuten er det faktisk fler som liker musserende vin enn champagne...
Olifant Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2004 takk skal dere ha damer! Jeg får prøve å finne vei i jungelen... Det er jo bare så typisk at man leser noe, tenker "dette skal jeg søren meg huske" og den dagen man trenger den så er man helt blank. Jeg er ganske sikker på at innlegget jeg sikter til var ang. "ordentlig" champagne og ikke vanlig musserende... hvis noen har flere tips så setter jeg pris på tilbakemeldinger! :-)
Gjest gjest1 Skrevet 9. desember 2004 #8 Skrevet 9. desember 2004 Det har vært et par tråder i bryllupsforumet ang velkomstdrinker. Har du sjekket her eller her.
Olifant Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2004 Ja, det er ingen av de trådene som er den jeg tenker på... Hmmm.... merkelig at det pluselig skulle være så vanskelig å finne.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #10 Skrevet 9. desember 2004 Man kan utmerket godt finne en vin som ikke er søtlig, kvalmende skvip som martini asti uten å kjøpe ekte champagne. Spør på polet etter en tørr men fruktig musserende. Mye godt der.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 9. desember 2004 #11 Skrevet 9. desember 2004 Dette har jo absolutt ingenting med champagne å gjøre da. Det er en (På grensen til kvalmende) søt, musserende vin. Beklager at jeg tok Moscatoen til å være Champagne, selvklart er det en musserende. Den er jo fra italia og det er jo bare de fra frankrike som blir kalt champagne. Men trodde det var dettte hun mente i og med det var den siste eg husket om velkomstdrinker og slikt. SORRY
Tigi Skrevet 9. desember 2004 #12 Skrevet 9. desember 2004 Charles de Cazanove Sec (F13798) er en av vinmonopolets billigst champagner til kr 194,00 -og har fått 6'er på flere kåringer
lene24 Skrevet 10. desember 2004 #13 Skrevet 10. desember 2004 Tror jeg har lest om noen som brukte champagnen/ musserende vinen; Blue Nun Gold Edition... Champagne med gullbiter :-) Har ikke smakt den selv, men skal nok smake den og mange andre før jeg velger velkomsdrinken vår......
Coria Skrevet 10. desember 2004 #15 Skrevet 10. desember 2004 Blue Nun Gold Edition er veldig stilig, men det er nok mange som synes den er litt søt.
Gjest Gjesta Skrevet 10. desember 2004 #16 Skrevet 10. desember 2004 Hvis du vil ha et rimeligere alternativ til champagne uten det søte skvipet, anbefaler jeg at du prøver ut spanske musserende viner av cava-typen. De er laget på samme måte som champagne, men koster rundt hundrelappen.
Olifant Skrevet 11. desember 2004 Forfatter #17 Skrevet 11. desember 2004 Tusen takk for hjelpen alle sammen! Tror nok det er den Tigi siktet til jeg egentlig var på jakt etter, kommer nok til å prøve meg på den til forlovelsesfesten!
ragsan Skrevet 14. desember 2004 #18 Skrevet 14. desember 2004 Tipper muligens det var min anbefaling du husker - jeg nevnte to billige champagner i en diskusjon om man skulle velge "ekte" eller "bare musserende". Jeg er stor fan av champagne, så jeg har smakt ganske mye av det de har på polet og to av mine absolutte favoritter er også to av de billigste (delvis p.g.a. pris, selvsagt, men slett ikke utelukkende derfor). Den ene er Billecart-Salmon Reserve (brut) til 285 kr flasken (nammenammenamme) - bestillingsnummer 7311 - og den andre er Tarlant Brut Zero, til bare 215 - bestillingsnummer 46738.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå