MinaPina Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Jeg er på boligjakt, og i dag var jeg på visning underetasjen på en tomannsbolig. Jeg syntes boligen var helt perfekt, men den er ikke lydisolert opp til de som bor over. I tillstandrapporten står det: Trebjelkelag, isolert med stubbloftsleire I flg selger er himlingen senket mellom seksjon 1 og 2 og det er lagt 2 lag gips. Det er ikke benyttet lydbøyler. Er det noen som har noen synspunkter til å bo sånn? Kan det bli helt håpløst hvis jeg får bråkete naboer, eller kanskje det er håpløst uansett? Jeg heller mot å ikke legge inn bud, men det er så synd for ellers er boligen helt perfekt for meg. Jeg setter pris på alle innspill
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Jeg tror ikke jeg ville tatt sjangser på å kjøpe der. Selv i bolig med trebjelkelag bygget etter dagens standard vil opptil 20% oppleve støyen som plagsom. En preakseptert oppbygning av trebjelkelag mellom boenheter er: dobbel gips i lydbøyle, isolert trebjelkelag, spaltegulv, trinnlydsplate, gulvspon og belegg/parkett(etc). Anonymkode: 3870b...0a9
Derpderp Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 Det kommer jo an på dere, det. Jeg bor alene under en aktiv familie på, og jeg stortrives. Det er ikke isolert og det er relativt mye lyd mellom etg, men jeg opplever det ikke som plagsomt i det hele tatt. Helgene i desember var dritkoslige, da våkna jeg som regel av julesang og latter. Det er sjeldent "negativt" bråk innad i familien. Det handler nok om å være heldig med naboene og å ha en innstilling om at det er greit med et "levende hus". 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 Vi bor slik, og det er ikke noe problem. Vi bor i underetasjen, vi har hatt mange barnefamilier boende over oss. Ingen har laget støy som har vært plagsom. Siden det er stubbloftsleire er det vel et eldre hus? Her er heller ikke lydisolert, men er senket tak i vår etasje. Det er faktisk mindre støy her, enn da vi bodde i blokk. Vi har bodd slik i mange år og har ingen planer om å flytte. Anonymkode: be597...c04
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 Jeg bor i 1. etasje med en dame og barn i overetasjen. Det høres litt, mej det synes jeg bare er koselig. Jeg bor alene, så det føles trygt å høre andre i samme hus. Da vet jeg at jeg ikke er helt alene der Anonymkode: ebc17...55f
MinaPina Skrevet 13. februar 2017 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2017 Tusen takk for svar! Hmm....synd jeg ikke kan velge naboer! Det er så stille der jeg bor nå, så jeg har så vanskelig for å forestille meg om jeg vil plages av lyden, eller synes det er koselig. Hvis flere har inspill så tas det imot med stor takknemmlighet!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 Det kommer helt an på hva du tror du klarer å takle av lyder fra naboen. Vi bor et sted hvor det er lydisolert til dels (luftlyd), men trinnlyden er fremdeles veldig lett å høre - spesielt siden vi har fått nye naboer som elsker å gå med sko inne. Vi hører ingenting av stemmer/musikk/roping, men vi hører bass og trinnlyd veldig godt. Jeg hater det intents, mens samboeren min ikke plages av det i det hele tatt. Hele kvelden min blir mye bedre hvis de over oss ikke er hjemme, også blir jeg kjempesur med en gang de kommer hjem og begynner å trampe rundt. Jeg har fått høre av alle andre at det er jeg som er rar da, og at det er helt normalt å høre litt lyder fra nabo - men for en som aldri har bodd i noe annet enn enebolig før oppleves det som rart. Tror du selv du vil plages av å høre andre menensker over deg hver dag? Jeg tenkte ikke over det en gang når jeg flyttet - men de siste månedene har jeg lært mye om meg selv. Anonymkode: addcc...340
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå