Gå til innhold

Hva er greia med silent treatment!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så møkk lei. Jeg prøver å finne roten i problemet, men blir møtt med "La meg være ifred", herregud! Personen kaller meg bestevenn, jeg har gitt personen avstand i flere dager nå, sagt unnskyld for hva enn jeg har gjort, jeg lurer fortsatt på hva det er, men har kommet på et par ting det kan være. Har grublet i flere dager! Er så lei!

Er det ikke meninga man skal late som man er tankeleser når folk gjør dette? vel jeg har skrevet tankene mine til personen uten å lykkes.

Hvor lang tid bruker du på å komme tilbake til normalt humør når du gjør dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Evilposelos skrev:

Jeg er så møkk lei. Jeg prøver å finne roten i problemet, men blir møtt med "La meg være ifred", herregud! Personen kaller meg bestevenn, jeg har gitt personen avstand i flere dager nå, sagt unnskyld for hva enn jeg har gjort, jeg lurer fortsatt på hva det er, men har kommet på et par ting det kan være. Har grublet i flere dager! Er så lei!

Er det ikke meninga man skal late som man er tankeleser når folk gjør dette? vel jeg har skrevet tankene mine til personen uten å lykkes.

Hvor lang tid bruker du på å komme tilbake til normalt humør når du gjør dette?

Ønske om kontroll og makt, ikke ett sunhetstegn og ikke normalt. Ikke noe man skal finne seg i, eneste som hjelper er grensesetting, forsvinner de da så får du likevel svaret. Toxic.

Anonymkode: fcef3...7b7

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er en litt barnslig reaksjon som noen aldri lærer er en dårlig strategi for konflikter. Man sitter med en sterk følelse av sinne/ irritasjon og skal ihvertfall ikke snakke med vedkommende som oppførte seg så teit. De kan bare ha det så godt.

Man har en sterk følelse inne i seg som man vil få ut ved å straffe den andre. Litt som når man vil snakke med en annen person om noe som plager en, for å få det ut. Disse menneskene forsøker å få ut de negative følelsene ved å overføre dem til andre.

Anonymkode: 041a6...6ff

AnonymBruker
Skrevet

Eller til de får viljen sin når den andre knekker under av null kontakt/kommunikasjon. Kjenner et par slike og skjønner ikke at det går ann å holde på sånn. Det som kjennetegner dem er at de kan gå i utrolig lang tid kun for å få gjenopprettet hva enn de synes er feil eller hevn uten å få dårlig samvittighet for hvordan de oppfører seg.

Anonymkode: d5fae...fb5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wow, artikkelen i den første linken hadde hatt godt av mange flere avsnitt. Veldig slitsomt å lese.

Anonymkode: 34d1e...9de

Tror han har en film om dette temaet på youtube :-)

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Eirams skrev:

Tror han har en film om dette temaet på youtube :-)

Tusen takk for tipset. :smilyblomst:

Anonymkode: 34d1e...9de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...