AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Slekta til mannen min bor på den andre siden av landet. Vi har to døtre på sju og ni, og om et par måneder skal vi til hjemstedet til mannen min for en stor feiring der alle kommer. Jeg gruer meg, og grunnen for det er at onkel til mannen min er litt sånn ekkel og klåfingra med damer. Da jeg traff han sist ga han meg en klem og gnei overkroppen fram og tilbake over brystene mine og sa mmm. Jeg trakk meg usikker tilbake, og holdt meg unna. Den gangen var ikke barna med. Alle i familien vet han er glad i damer og store pupper, og svigermor så at jeg skulle ikke bli forundra om han klaska borti rompa mi eller slang meg spøkefullt med på senga. Jeg ble sjokkert. Han har visst alltid vært sånn, men etter en ulykke på jobben det han bl.a. skada hodet ble det verre, har jeg inntrykk av. Poenget mitt er at jeg er redd han skal gjøre eller si noe jentene mine synes er ekkelt. Det er ikke greit for meg, og jeg kommer ikke til å le det bort om det skjer. Mannen min skjønner ikke alvoret i dette, selv om jeg har fortalt om alle gangene jeg ble utsatt for sånne krenkelser som barn og hvor ufattelig ekkelt det var. Jenter skal ikke bare akseptere klask på rompa, at voksne folk bemerker at de begynner å få former, gni seg inntil, kysse vått på kommer til, bemerke sprettrompe, etc. etc. Hvordan kan jeg takle dette på en fin måte uten oppstyr, få mannen min til å forstå og beskytte jentene mine mot ekkel adferd? Takker for alle svar. Vanskelig dette.. Anonymkode: fa4d0...d5b 7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Gikk litt fort dette, så unnskyld for feil. Anonymkode: fa4d0...d5b
Puny Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 (endret) Ikke kall det 'en klåfingret onkel', det er bare med på å maskere det som skjer. Han antaster deg sexuelt. Dette er selvsagt ikke greit, og du må være veldig tydelig på det. Endret 12. februar 2017 av Puny 21
Gjest Sugemerke Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 Jeg hadde eksplodert. Og hadde han rørt ungene hadde jeg eksplodert, reist og anmeldt.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 Takk. Det er bare vanskelig når hele den familien ler det bort for " sånn er bare han". Jeg blir den som lager problemer når jeg sier det ikke er greit. Og jeg er den inngifta nye som svigermor allerede ikke liker. JJDeteg vul helst ike være med på festen uansett, men føler jeg må beskytte ungene. Men alkohol etc. blir det enda verre frykter jeg. Det er ikke så lett. Anonymkode: fa4d0...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 Ta på deg en burka, da tar han kanskje hintet?? (Haha, seriøst - det hadde vært jævla vittig) . Anonymkode: ef46f...82a 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 Og jeg VET ikke at han ville gjort noe, men kombinasjonen av at han pleier å gjøre det, at alle aksepterer det iblanda alkohol er nok til at jeg tenker at jeg vil holde de unna han, bare si de er litt sjenert når han skal gi klem og passe på dem (og meg selv) uten å blunke nesten. Takk for støtte og forståelse . Anonymkode: fa4d0...d5b 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 Uff, så ekkelt. Fælt når en hel familie har lært seg å akseptere slik oppførsel og bare le det bort. Husker slike opplevelser i min egen barndom også, forferdelig ekkelt! Jeg er redd du nesten må passe på ungene dine konstant denne kvelden, og hvis noe skjer må du sette ned foten med en gang. Det blir ikke noe morsom fest for deg, men det har du vel ingen tro på at det vil bli uansett. Lykke til, glad dere slipper å møte denne personen ofte. MEN: Mannen din syns ikke dette gjør noe?? Da må du prøve å forklare ham det litt bedre, for det er tragisk. Anonymkode: 12427...bea 7
lirot!!! Skrevet 12. februar 2017 #9 Skrevet 12. februar 2017 Dette er ikke enkelt, men VELDIG ekkelt. Hadde selv en onkel som var slik, men for oftest var det mer i det "skjulte". Du skal ta dette på alvor og at mannen din ikke helt forstår er ikke greit. Men tror ofte mannfolk som ikke er av samme "slag" selv ikke legger så lett merke til slikt, og tror ikke helt at andre slik sett kan mene noe med det. I tillegg er dette hans onkel og her tror jeg mange har lett for å "beskytte" og ikke helt VIL se. Men at han får "LOV" å holde på slik er helt utrolig🤔 Snakk for eks med svigermor om dette, høres ut som hun er klar over det, men ikke helt "der" på å ta tak i det. Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til, for det var på samme måte i min familie. Han hadde inngått et forhold til en alt for ung jente som det ble en stor sak ut av. Hvordan det er med jenta i dag vet jeg ikke, og jeg kan ikke tenke meg at hun var den eneste. Slikt må stoppes før det skjer ting som ikke burde skje. Slik som denne onkelen holder på er heller IKKE greit og må stoppes Han har allerede gått ALT FOR LANGT. 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #10 Skrevet 12. februar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slekta til mannen min bor på den andre siden av landet. Vi har to døtre på sju og ni, og om et par måneder skal vi til hjemstedet til mannen min for en stor feiring der alle kommer. Jeg gruer meg, og grunnen for det er at onkel til mannen min er litt sånn ekkel og klåfingra med damer. Da jeg traff han sist ga han meg en klem og gnei overkroppen fram og tilbake over brystene mine og sa mmm. Jeg trakk meg usikker tilbake, og holdt meg unna. Den gangen var ikke barna med. Alle i familien vet han er glad i damer og store pupper, og svigermor så at jeg skulle ikke bli forundra om han klaska borti rompa mi eller slang meg spøkefullt med på senga. Jeg ble sjokkert. Han har visst alltid vært sånn, men etter en ulykke på jobben det han bl.a. skada hodet ble det verre, har jeg inntrykk av. Poenget mitt er at jeg er redd han skal gjøre eller si noe jentene mine synes er ekkelt. Det er ikke greit for meg, og jeg kommer ikke til å le det bort om det skjer. Mannen min skjønner ikke alvoret i dette, selv om jeg har fortalt om alle gangene jeg ble utsatt for sånne krenkelser som barn og hvor ufattelig ekkelt det var. Jenter skal ikke bare akseptere klask på rompa, at voksne folk bemerker at de begynner å få former, gni seg inntil, kysse vått på kommer til, bemerke sprettrompe, etc. etc. Hvordan kan jeg takle dette på en fin måte uten oppstyr, få mannen min til å forstå og beskytte jentene mine mot ekkel adferd? Takker for alle svar. Vanskelig dette.. Anonymkode: fa4d0...d5b Onkelen min var sånn, men han lot som han skulle kile meg... det var da jeg var tenåring. Da jeg ble voksen og fikk kjæreste sluttet han. jeg var vel for gammel da... jævla pedo. Har ikke turt å sagt det til noen Broren hans prøvde å antaste broren min da han var 12... men moren min bare unnskyldte han. Nå er de to gamle ungkarer uten kvinnfolk.... urk. Hvis de lurer på hvorfor vi aldri gidder å besøke de... .... Anonymkode: ebbdf...0df 7
Gjest Sugemerke Skrevet 12. februar 2017 #11 Skrevet 12. februar 2017 Man godtar ikke overgrep bare for å bli likt. Jeg hadde gitt klar beskjed til mann, svigermor, svigerfar og hvem ellers som måtte finne seg i nærheten om at jeg krever normal oppførsel fra alle uansett hvem som "bare er sånn". For sånn er jeg.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #12 Skrevet 12. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta på deg en burka, da tar han kanskje hintet?? (Haha, seriøst - det hadde vært jævla vittig) . Anonymkode: ef46f...82a Ha ha. Med små giftpiler som stikker ut av trusa mi og treffer han i skrittet om han gnir det mot meg igjen! Ha ha! Jeg tuller, men egentlig ikke. Det er ganske ikke at det er sånn. Ts Anonymkode: fa4d0...d5b 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #13 Skrevet 12. februar 2017 Jeg hadde sagt til mannen din og svigermor/far at hvis han klår en eneste gang på deg eller ungene så drar vi hjem. Det kommer ikke til å slutte så lenge du jatter med. Anonymkode: abfb5...3b7 10
Hadley Skrevet 12. februar 2017 #14 Skrevet 12. februar 2017 Ta tak i ballene hans og klem skikkelig til. Så får han se hvor gøy det er å bli tafset på. 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #15 Skrevet 12. februar 2017 Rop høyt - slutt å klå din gamle gris! Anonymkode: ebbdf...0df 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #16 Skrevet 12. februar 2017 Ikke gi han klem og ungene skal ikke klemme han. Hvorfor skal dere det? Si til ungene at han er en mann de ikke trenger å snakke med fordi han er ikke en vennlig mann. Enkelt og greit. Anonymkode: 97585...2c9 10
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #17 Skrevet 12. februar 2017 Det nytter garantert ikke å snakke med svigermor. Hun sa at det måtte ikke forundre meg om det skjedde med meg og, og virker nesten smigret av det. Holdningen er litt sånn att " herregud, det er jo bare et klask", og det er jo ikke vondt ment. Kom igjen, liksom! 😔 Svigerfamilien og jeg er allerede ikke på veldig godfot, og jeg jeg vil ikke gjøre vondt verre. Men det viktigste er selvsagt å beskytte jentene! Jeg tror at onkelen ikke skjuler dette fordi alle bare ler av det og synes det er greit, og da slipper han jo å skjule det og ha dårlig samvittighet for at han gjør noe galt. Det er endel dysfunksjon i den familen, som hos alle til en viss grad, men noe er verre enn andre ting, og jeg har NULL toleranse for at noen bare skal finne seg i si at gamle, ekle gubber skal få holde på sånn. De fleste jenter har opplevd dette, tror jeg, og vi utvikler et instinkt det vi kjenner det igjen for å holde oss unna. Hver gang dette instinktet krenkes og voksne sier det er greit at det skjer så blir selvfølelsen og respekten for seg selv brutt ned og det blir lettere å gå over streken med jenta neste gang. Takker igjen for svar! Ts Anonymkode: fa4d0...d5b 10
lirot!!! Skrevet 12. februar 2017 #18 Skrevet 12. februar 2017 På lik linje som han oppfører seg dårlig, trenger ikke du å oppføre deg hyggelig mot ham heller. Men jeg kjenner denne følelsen ved å vegrer seg for å "ta igjen". Men det MÅ du faktisk gjøre! Ikke gi klem, prøver han så "dytt" ham vekk. Du er nok slik som meg, oppdratt til å oppføre deg hyggelig mot andre mennesker, uansett. Men du har all rett til å sette ned foten her. Du har faktisk alle rett til å si: Ikke rør meg eller barna mine!! Du må også snakke med andre i familien om det, jeg nekter å tro at det er bare du som reagerer og har lyst til å sette en stopper for det!! Du MÅ også snakke ordentlig med mannen din og spørre ham om han ikke legger merke til det...Sett døtrene deres som et eksempel, vil tro han vil beskytte de, be ham om å legge merke til hvordan han oppfører seg, kanskje han kan si noe!!!! 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #19 Skrevet 12. februar 2017 Du sier ifra høyt, slik at alle de andre hører det, om hva du mener om oppførselen hans Anonymkode: b3cd3...cb0 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #20 Skrevet 12. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det nytter garantert ikke å snakke med svigermor. Hun sa at det måtte ikke forundre meg om det skjedde med meg og, og virker nesten smigret av det. Holdningen er litt sånn att " herregud, det er jo bare et klask", og det er jo ikke vondt ment. Kom igjen, liksom! 😔 Det er dessverre din oppgave å få henne til å forstå at dette er alvor, og at hvis hun vil se barnebarna sine så har mannen hennes å oppføre seg. Det er ingen grunn til at du skal godta grisete oppførsel bare fordi hun gjør det. Anonymkode: abfb5...3b7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå