Gå til innhold

Sub - Master , Nok en gang

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Om du hadde lest innlegget mitt ordentlig hadde du sett at jeg skriver at jeg også har erfaring fra S/M . 

Det er ren idealisme å hevde at en dominant mann alltid er sin makt og sitt ansvar bevisst mtp maktbalansen. Det har jeg erfaring med og den stemmer altså ikke med din, 

Det å rosemale og å idyllisere en slik relasjon er farlig og kan virke tiltrekkende på jenter i tenårene .

Og de er i flertall i kinosalen . Fifty Shades er en klisjé og S/M et seksuelt avvik .

Og meget farlig når den dominante er psykopat. 

Hva du mener om mine meninger er meg likegyldig dog  de er faglig begrunnet og personlig synes jeg S/M  er et sykdomstegn og er sjeleglad jeg kom meg ut av relasjonen . 

Anonymkode: 0ce02...884

Endret av Sulosi
Yrkestittel fjernet i hht regler
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooooh my lord, dette igjen.

Samtykkende sex mellom to voksne oppegående mennesker er INGENS business. Jeg syns det er mer ... rart, å tenne på wet, latex, bæsj, amming osv, men whatever floats your boat. Ikke min plass å uttale meg og i alle fall ikke dømme.

Å være sub innebærer ikke å slutte å være feminist, oppgi kvinneligheten sin eller si fra seg sin rolle i et likestilt forhold. Dette er bevisste valg, som utarbeides sammen med en partner, og man finner grenser man er komfortable med. Det er ikke opp til andre å bestemme hva normalen i noen andres relasjon skal være.

Fifty shades er, om noe, i aller høyeste grad kvinnefrigjørende og ikke nærheten av undertrykkende da hovedpersonen er en sterk og bestemt kvinne som står stødig i valgene sine og ikke lar seg tvinne rundt lillefingeren.

Hva ER dette hysteriet med en gang noen tror kjønnsrollene blir utfordret - det er som om det kommer en ny landekrise eller noe sånt...

• Liker 4
Skrevet
17 timer siden, Msrlene39 skrev:

Jeg må si meg enig i at sub - tøs er kvinnelig dobbeltmoral fra ende til annen ....

Hvilken type menn er det egentlig norske kvinner ønsker seg ? 

Voldelige selvopptatte psykopater ?

Vi har vel kommet lenger en dette ??

Jeg har en kontrakt med min kone hvor hun er underdanig meg. Dette er noe hun trives med, tenner på, og elsker. Det er et stort ansvar for meg siden jeg kan gjør akkurat hva jeg ønsker med henne. Dette handler om kjærlighet mellom oss, tillit og det å flytte grenser. Det handler ikke om de tingene du beskriver over. 

Slutt å dømme andre. 

Anonymkode: cbbe7...cbd

Skrevet

Det var da voldsomt til usaklige reaksjoner , noe som jo er forventet i grunnen . Hysteri og fordømmelse ... ???Langtfra . Kun egne meninger som jeg hevder   Takk . 

Takk til deg som hyller kjærligheten fra et buddhistisk syn. Det er snakk om ren kjærlighet der kroppen er hellig og ikke skal skitnes til og misbrukes . 

Det er så innmari mye sykt på denne stakkar planeten vår så på tide å dyrke det rene og vakre . 

Vekk med dritt og elendighet og destruktivitet og ikke minst vold og undertrykkelse . 

Fram for respekt og kjærlighet . 

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg noe mer kvinnefrigjørende å velge fritt å praktisere det en selv tenner på. La oss være sexpositive - å leve det er å elske - på mange ulike måter.

Gjest canacas
Skrevet

Disse bøkene og filmene har gjort temaet litt hipt og trendy, uavhengig av om det er realistisk (ift bdsm) eller ikke. Vent til hypen har lagt seg, så går ting som regel tilbake til normalen igjen. 

Det er uansett opptil hver enkelt hva man anser for å være sømmelig eller ei, akseptabelt eller ei. Og det er greit! Det er lang mer ekle saker som skrives/snakkes om her på KG enn hva en skarve film får seg til å vise (usensurert). Ta også mye av det som skrives på forumer med en stor klype salt, jeg tror mye av det som kommer frem her er oppspinn. 

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt til usaklige reaksjoner , noe som jo er forventet i grunnen . Hysteri og fordømmelse ... ???Langtfra . Kun egne meninger som jeg hevder   Takk . 

Vekk med dritt og elendighet og destruktivitet og ikke minst vold og undertrykkelse . 

At du tror at BDSM handler om vold og undertrykkelse viser jo bare hvor ufattelig lite opplyst du er rundt emnet, kontra hvor hardt du ønsker å fordømme det. 

Endret av Sulosi
  • Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk til deg som hyller kjærligheten fra et buddhistisk syn. Det er snakk om ren kjærlighet der kroppen er hellig og ikke skal skitnes til og misbrukes . 

Det er så innmari mye sykt på denne stakkar planeten vår så på tide å dyrke det rene og vakre . 

Jeg kunne ikke vært mer enig i dette! Og ikke i noen av mine vaniljeforhold, har jeg fått så mye respekt og kjærlighet, som det jeg gjør i mitt nåværende BDSM forhold, som submissive! :ninuskapus:

• Liker 2
Skrevet

Når man får vite hvorfor han liker denne type sex er egentlig hele greia ganske sykt.

Anonymkode: ccbbb...5ed

• Liker 1
Skrevet

Og så må man huske at dette er en film. En FILM, altså fiksjon. Det finnes mange filmer med psyko innhold der ute som ikke blir plukket fullstendig fra hverandre. 

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har sett toeren enda, men jeg så Fifthy Shades og grey og jeg må innrømme at jeg syntes det var en oppskrytt film. Not my cup of tea, men jeg orker ikke bruke mye tid og energi på å plukke den fra hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha sett den chilenske filmen No Filter øynet jeg et håp. En herlig film. Rå flott dame. Bein i nesa. Glad jeg så. 

Mann 23/18.

Anonymkode: 38fa4...c85

Skrevet

For meg handler det ikke om å bli undertrykt. Man skal ikke undertrykke noen og ingen hadde fått lov til å undertrykke meg!

Men dynamikken handler om at jeg er trygg når jeg blir dominert, seksuelt. Følelsen av at han tar kontroll over meg, dominerer meg, skaper denne dynamikken, tar valg som er gode for meg, skaper en enorm trygghet i motsetning til motsatt. Jeg føler meg ikke undertrykt, jeg føler meg trygg og rolig.

Anonymkode: ae168...1dd

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for yrkestittel og debatt utifra dette.

Sulsoi, mod.

Skrevet

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man får vite hvorfor han liker denne type sex er egentlig hele greia ganske sykt.

Anonymkode: ccbbb...5ed

Så utrolig enig !! Rydd vekk det den destruktive dyrkelsen av negativitet og ondskap .

Hva er det med norske kvinner i verdens rikeste land ??

ikke nok spenning og utfordring ? Hva med hospitering i Saudi noen dager som journalistene i VG ? Kanskje hadde pipa fått en annen lyd . 

Latterlig mener nå jeg , fra ende til annen . 

Skrevet
21 timer siden, duplexx skrev:

Ooooh my lord, dette igjen.

Samtykkende sex mellom to voksne oppegående mennesker er INGENS business. Jeg syns det er mer ... rart, å tenne på wet, latex, bæsj, amming osv, men whatever floats your boat. Ikke min plass å uttale meg og i alle fall ikke dømme.

Å være sub innebærer ikke å slutte å være feminist, oppgi kvinneligheten sin eller si fra seg sin rolle i et likestilt forhold. Dette er bevisste valg, som utarbeides sammen med en partner, og man finner grenser man er komfortable med. Det er ikke opp til andre å bestemme hva normalen i noen andres relasjon skal være.

Fifty shades er, om noe, i aller høyeste grad kvinnefrigjørende og ikke nærheten av undertrykkende da hovedpersonen er en sterk og bestemt kvinne som står stødig i valgene sine og ikke lar seg tvinne rundt lillefingeren.

Hva ER dette hysteriet med en gang noen tror kjønnsrollene blir utfordret - det er som om det kommer en ny landekrise eller noe sånt...

Ohh My Lord ja , det er høyt under taket og rom for mange meninger , 

Hysteria ; )) det betyr og kommer forresten  av livmor vet du .

Det er ingen landekrise i dette landet her det skal være sikkert og visst . Mer Sodoma og Gomorra,  Oppløsningstid og alt er lov ......Takke meg til et sexliv der vi kan bytte på rollene . Utvider horisonten for begge . 

Skrevet (endret)
13 timer siden, Msrlene39 skrev:

Det er ingen landekrise i dette landet her det skal være sikkert og visst . Mer Sodoma og Gomorra,  Oppløsningstid og alt er lov ......Takke meg til et sexliv der vi kan bytte på rollene . Utvider horisonten for begge . 

Ja, mange som er switch og lykkelig med det. Men nok av suber og Domer som genuint aldri vil klare å fylle den andre rollen. 

Endret av duplexx
Skrevet
16 timer siden, Msrlene39 skrev:

Takk meg til et sexliv jeg SELV velger.. takke meg til et sexliv JEG trives med.. takke meg til at jeg bor i Norge, hvor ingenting av jeg driver med er ulovlig.. 

Takke meg til at jeg får lov å velge hvem JEG er, og være fornøyd med det! ;) Og takke meg til Kjærligheten mellom to eller flere samtykkende voksne mennesker! 

• Liker 3
Skrevet
På 12. februar 2017 den 18.32, AnonymBruker skrev:

Etter å ha sett den siste 50 Shades of Grey gremmes jeg rett og slett over hvordan en sånn destruktiv relasjon som Sub og Master kan forherliges og romantifiseres ,

Her har vi kjempet for likestilling mellom kjønnene og så 

kommer det forherligelse av filmer med seksuell undertrykkelse av kvinnen som hjernevasker tenåringsdøtrene våre .

voldtekt er lov og et nei er ikke akseptert . Det ligger jo

helt i banen med den økningen vi ser av vold ellers i samfunnet .

Hvor ble det av kjærligheten ? 

Er det virkelig dette vi vil ha ?

Anonymkode: cbf67...d64

Deläide forteller sin historie fra å bli brukt seksuelt i 9 år av en rik forretningsmann i Oslo . Det hun trodde skulle bli et seriøst forhold utviklet seg til å bli et forhold i undertrykkelse der hun ble tøs . Vondt og hjerteskjærende men også med dampende sex skildringer .
Den treffer meg i disse dager med Fifty Shades og klisjeer og søtsuppe .
Denne boken er noe helt annet . Les den og ille fordøm 
Les den og lær litt om livet og om sm og kanskje blir du kåt ; ) 

Den heter Sin Masters Tøs 

Anonymkode: cbf67...d64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...