AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Noen som vil dele meninga si ang hvor tid barnet for overnatte hos motsatt kjønn eller kjæresten? Jeg har diskutert med flere mødre ang dette, og det er utrolig mange forskjellige meninger om dette. Det mest logiske som jeg har hørt er; Hvis det er et greit menneske som jeg liker og kan se at jenta/gutten min stoler på, så ser jeg overhodet ikke problemet. De kan like så godt ha samleie på dagen mens personen er på besøk som om natten? Hva er deres mening? Har dere aldersbegrensning? Eller må det være kjæreste? Eller er det absolutt uaktuelt? Anonymkode: ea6d6...879 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Tenåring er jo et bredt aldersspekter. Heg ville jo sldri godtatt at 14-åringen overnatter hos sin evt kjæreste, men jeg kan jo ikke bkande meg i hva 18-åringen gjør. Anonymkode: 404e7...e46 4
KaDust Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 Det spørs vel litt på hvordan tenåringen er, og hvordan personen den skal sove hos er - men generelt sett tenker jeg at ved 16-års alder burde det gå greit. 6
boblevann Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 (endret) Kommer helt an på alder ja. Hadde aldri latt en 13-14-åring overnatte, men 18-19-åringer får jo selvfølgelig. Tenker også at grensen går ved rundt 16 år, som er lovlig alder for samleie. Det handler ikke om at yngre barn kan ha samleie, eller tid på døgnet for det - det reflekterer at ved 16 år er de fleste modne nok til å vite hva de driver med (sykdommer, barn osv). I tillegg vil jeg ikke oppfordre til sex før dette ved å la dem ligge over. Endret 12. februar 2017 av boblevann 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 Min 16 åring, har overnattet hos, og hatt sin kjæreste på overnatting siden hun var 15 år. De fikk sove sammen da de hadde vært sammen i 6 mnd. Og da hadde de sex, og jeg hadde pratet mye med henne om det, og hans foreldre med han. Nå har de et veldig godt forhold, og de er mye hos hverandre, så vi foreldre har fått blitt kjent med den andre og. Jeg tenkte alltid, at jeg skulle vente til barna mine var 16, før de fikk sove hos en kjæreste. Men sånn ble det ikke. Anonymkode: 3fec9...87b 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 Jeg var vel 16-17 da jeg overnattet hos min kjæreste. Nå snek jeg meg ut på natta slik at foreldrene mine ikke skulle oppdage det, så jeg fikk ikke akkurat lov. Ikke at jeg turte å spørre om lov heller. Foreldrene mine hadde ikke noe valg på om jeg fikk overnatte eller ikke, jeg bare gjorde det. Anonymkode: b336f...e4f 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 Å overnatte hos noen betyr ikke at dem skal ha sex, kanskje bare det at de vil overnatte som kompiser gjør hos hverandre? Ville latt ungen min fått overnattet hvis jeg viste hvem mennesket var Anonymkode: ea6d6...879 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 Vet ikke hva jeg kommer til å tenke om det når barna mine blir så store at det er aktuelt, men selv fikk jeg lov da jeg var 16. Grunnen var vel dette med seksuell lavalder. Fikk lov til å reise på hytteturer og sånt et par år før det, men da sov vi ikke så privat som hjemme. Anonymkode: 52b1c...4c4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #9 Skrevet 13. februar 2017 Nei!! Mine foreldre lot meg overnatte/kjæresten få overnatte. Jeg ble gravid som 15 åring, ble tvunget til abort og har hatt senskader etterpå fysisk og psykisk. Er 38 år idag. Vær forelder... Ikke kompis/venninne. Anonymkode: 482ef...fee 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 16-17 år og forholdet har vart noen måneder, og vi kjenner kjærestern. Ga klar beskjed til våre barn at kjærester vi kjenner kan godt få overnatte, men ønsker ikke at ons møter oss i døra søndag morgen. Anonymkode: 3694f...417
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #11 Skrevet 13. februar 2017 Det er vel opplagt at den nedre grense er 16år. Under dette er det ulovlig og man sender helt feil signaler både til ungdommene og deres venner. Over 16 er det avhengig av hvor lenge de har vært sammen, alder og hvordan ungdommene er. Anonymkode: 8917e...a66
jabx Skrevet 13. februar 2017 #12 Skrevet 13. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei!! Mine foreldre lot meg overnatte/kjæresten få overnatte. Jeg ble gravid som 15 åring, ble tvunget til abort og har hatt senskader etterpå fysisk og psykisk. Er 38 år idag. Vær forelder... Ikke kompis/venninne. Anonymkode: 482ef...fee Så du mener at ungdommer kun vil ha sex hvis de overnatter hos hverandre? 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #13 Skrevet 13. februar 2017 13 minutter siden, jabx skrev: Så du mener at ungdommer kun vil ha sex hvis de overnatter hos hverandre? Sjansen for det er stor. Naivt å la dem få sove sammen med andre. Anonymkode: 93d9f...74b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #14 Skrevet 13. februar 2017 Er i samme dilemmaet selv nå. Jenta mi fylte 16 i romjula og har en kjæreste som er 17. Har, i samtale med pappaen, blitt enige om at de må holde sammen i 3 mnd før de får overnatte hos hverandre. Da får hun også lov til å ta han med på helgebesøk til pappaen om hun ønsker det. Før vi kom i denne situasjonen var jeg også helt bestemt på at hun ikke fikk ha overnatting (eller overnatte) av kjæreste før de hadde vært sammen i minst 6 mnd. Men slik blir det ikke Mine/våre grunner for at det er greit så tidlig er: 1: Jeg kjenner mammen godt fra før. Vi ble kjent når vi var i samme alder som ungdommene våre, ergo det føles tryggere. 2: Guttens personlighet har mye å si. Hvordan han oppfører seg, og hvilke holdninger han har til livet generelt. En skikkelig "likanes" gutt. 3: Vi bor på landet, og jeg er alene med jenta. På landet går det ikke buss, ergo jeg må ut å hente/bringe til alle døgnets tider. Jada, vet det høres ut som latskap. 4: Datteren min sin personlighet. (Denne burde stått som nr1). Og vårt forhold. Vi er veldig åpne om alt, også sex og kjæresteri og det som hører med. 5: Hun går på p-piller, og vet hvor jeg har lagt kondomer. Anonymkode: da48d...034 5
tussi680 Skrevet 13. februar 2017 #15 Skrevet 13. februar 2017 (endret) 18 år. Det er nok av de som blir tidlig gravide nå for tida, og som ei over her skriver, måtte ta abort og fått senskader. Endret 13. februar 2017 av tussi680 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #16 Skrevet 13. februar 2017 På 12. februar 2017 den 19.25, AnonymBruker skrev: Nei!! Mine foreldre lot meg overnatte/kjæresten få overnatte. Jeg ble gravid som 15 åring, ble tvunget til abort og har hatt senskader etterpå fysisk og psykisk. Er 38 år idag. Vær forelder... Ikke kompis/venninne. Anonymkode: 482ef...fee At du var idiot betyr ikke at andre er det Hadde sex fra jeg var 14, ingen barn eller sykdommer. Første svangerskap som 29 åring. Så der er set nok DIN feil. Anonymkode: e8644...f89 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #17 Skrevet 13. februar 2017 Det spørs jo veldig på alderen, om tenåringen er 13 eller om tenåringen er 17 eller hva personen er. Også på personligheten til denne tenåringen, er det en moden 15 åring, som er rolig og fornuftig. Eller er det noe helt annet. Anonymkode: 9d33e...588
Poserose Skrevet 13. februar 2017 #18 Skrevet 13. februar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel opplagt at den nedre grense er 16år. Under dette er det ulovlig og man sender helt feil signaler både til ungdommene og deres venner. Over 16 er det avhengig av hvor lenge de har vært sammen, alder og hvordan ungdommene er. Anonymkode: 8917e...a66 Det er ikke ulovlig å ha sex før man er 16.. Det er ulovlig å ha sex med en under 16, hvis aldersforskjellen er stor. Det er altså ikke straffbart for en 17-18-åring å ha sex med en på 15 heller. Jeg vil si det kommer an på begges personlighet, og hvor lenge de har vært sammen. Ser ikke helt hvorfor det ikke skal være greit uansett, hvis de vil ha sex så får de til det uten noe problem. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #19 Skrevet 14. februar 2017 På Sunday, February 12, 2017 den 17.05, AnonymBruker skrev: Noen som vil dele meninga si ang hvor tid barnet for overnatte hos motsatt kjønn eller kjæresten? Jeg har diskutert med flere mødre ang dette, og det er utrolig mange forskjellige meninger om dette. Det mest logiske som jeg har hørt er; Hvis det er et greit menneske som jeg liker og kan se at jenta/gutten min stoler på, så ser jeg overhodet ikke problemet. De kan like så godt ha samleie på dagen mens personen er på besøk som om natten? Hva er deres mening? Har dere aldersbegrensning? Eller må det være kjæreste? Eller er det absolutt uaktuelt? Anonymkode: ea6d6...879 Her var de 17. Anonymkode: dc241...8c5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #20 Skrevet 14. februar 2017 På 12.2.2017 den 19.25, AnonymBruker skrev: Min 16 åring, har overnattet hos, og hatt sin kjæreste på overnatting siden hun var 15 år. De fikk sove sammen da de hadde vært sammen i 6 mnd. Og da hadde de sex, og jeg hadde pratet mye med henne om det, og hans foreldre med han. Nå har de et veldig godt forhold, og de er mye hos hverandre, så vi foreldre har fått blitt kjent med den andre og. Jeg tenkte alltid, at jeg skulle vente til barna mine var 16, før de fikk sove hos en kjæreste. Men sånn ble det ikke. Anonymkode: 3fec9...87b Har du virkelig latt datteren din, som er under den seksuelle lavalder, overnatte sammen med kjæresten og gitt samtykke til at de har sex? Noen foreldre burde tydeligvis ikke ha barn. Kommer du la henne kjøre bil som 17-åring, alene eller kjøpe alkohol til henne som 16-åring? Det blir jo det samme. Aldersgrensen er der av en grunn, uansett om det gjelder sex, alkohol, sigaretter eller bilkjøring. Og hvor gammel var kjæresten? Om han var over 16 og datteren din 15, har du faktisk gitt tillatelse til lovbrudd. Anonymkode: f12bf...c2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå