Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest undrende kvinne
Skrevet

Hei

Er det noen av dere som har det sånn at dere er litt sjalu på ex´n til kjæresten deres? Jeg er det - selvom jeg vet de prates sjeldent sammen. Men han har henne liggende på tlf. og på msn. Også noen ganger når han får melding så sier han ikke hvem det er fra (vi har vært sammen kort tid og har avtale om at vi ikke skal bry oss med den andres mobil) Og da lurer jeg på om det er henne. Kan jeg spørre han om han har kontakt enda? og hvor ofte event.? Eller skal jeg bare la det ligge?? Hva gjør dere??? jeg kan jo ikke nekte for at han kan ha kontakt med henne, men jeg kjenner det stikker litt av og til når jeg tenker på det. Og tenker på at han kanskje har pratet med henne en dag uten å si noe osv.. skjønner dere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sjalu, men liker generelt ikke at noe må "hemligholdes" så vi sier det uoppfordret til hverandre hvem som vil oss noe vi:-) Synes det er litt koselig også og dele det med han jeg da.

Og vi var en del plaget av hans x, så jeg har ingen reespekt for henne, så da vil jeg nok ikke si jeg hadde blitt så glad hvis de skulle henge sammen og sånn liksom.

Men vi er alle forskjellige. Synes du bare skal spørre og være ærlig med at du kjenner at det stikker litt jeg. helt menneskelig det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis han vet at du er sjalu så kommer han i hvertfall ikke til å fortelle deg at han har pratet med henne.

Og hvis det blir for mye mas om slikt tidlig i forholdet før dere har knyttet dere ordentlig til hverandre, så vil nok forholdet deres fort ta slutt.

At du er usikker og redd for at han ikke er ferdig med exen kan jeg forstå, men tror du skal ta det litt forsiktig og heller se tiden an.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, noen ganger kjenner jeg det stikke.

De er veldig nære venner fremdeles etter 5 år fra hverandre. Er ikke så veldig glad for all kontakten de har, men kan jo ikke akkurat nekte ham den. Han vet jeg blir sjalu, uten at jeg sier et dugg. og sier han overhodet ikke forstår det. De var begge single i 2 år etter bruddet, og hadde de hatt behov for å være sammen, så hadde de jo ikke begge funnet seg andre partnere.

Men når jeg kjenner denne ekle sjalusien kommer sigende, så prøver jeg å tenke på meg og min x.

Vi var sammen i over 18 år. Skilte lag for ca halvannet år siden men er fremdeles meget gode venner.

Vi har et barn sammen, og tar gjerne en kaffe der når jeg er innom pga ett eller annet. Prater og ler..

Skulle innom ham med noe han skulle reparere for meg her om dagen. Sendte ham en sms der jeg lurte på om han var hjemme for jeg skulle komme innom med det..

Fikk svar om at jeg skulle bare komme, han var nydusjet og klar....

Vi lo nå godt av meldingen begge to.. Vi vet begge at vårt forhold er over, og for min del i hvertfall er det ingen tiltrekning igjen. Vib bare tuller. Kall det gjerne intern humor.. Men selvfølgelig er jeg glad i ham på min måte. Har hatt halve livet sammen med ham, og han kommer alltid til å bety noe ekstra for meg.. Men jeg kommer aldri til å gjøre noe med ham som jeg ikke kunne gjort om kjæresten min var tilstede.

Men hadde jeg fått et anfall (noe jeg håper jeg ikke får).. og funnet en slik meld. på kjærestens tlf. fra hans x, hadde jeg nok trodd at himmelen var i ferd med å ramle i hodet på meg.. Årsaken er nok at når det gjelder meg og min x, så har jeg full kontroll på følelser og hva som skjer, eller ikke skjer.. Mens jeg ikke har kontroll over min kjærestes følelser for sin x. Kansje det er følelser utover vennskap igjen. Kansje det er tiltrekning tilstede..

Men kan ikke tenke på det, da blir man gal.

Det er deg han er sammen med og ikke x'n...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...