AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Jeg "rømte" fra min mor og omfattende omsorgssvikt på attenårsdagen, og har så lite kontakt med henne som overhodet mulig nå, 15 år senere. Men når det er morsdag blir jeg alltid skikkelig trist av alle poster på Facebook, reklamer og diverse der alle takker moren sin og sier hvor glad de er i henne. Da kjenner jeg ekstra på det hullet i livet mitt. Men det verste er alle disse postene som sier noe ala: alle mødre fortjener en stor takk osv. Nei. Alle mødre gjør ikke det. Noen mødre har gjort uopprettelig skade på sine barn. Sånn, dagens frustrasjon. Måtte bare få det ut. Er det noen flere der ute som har det slik? Anonymkode: f7884...219 2
Cirkelin Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Det kan være lurt å holde seg unna sosiale medier på dager som gjør vondt. Morsdag og farsdag er slike dager.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg "rømte" fra min mor og omfattende omsorgssvikt på attenårsdagen, og har så lite kontakt med henne som overhodet mulig nå, 15 år senere. Men når det er morsdag blir jeg alltid skikkelig trist av alle poster på Facebook, reklamer og diverse der alle takker moren sin og sier hvor glad de er i henne. Da kjenner jeg ekstra på det hullet i livet mitt. Men det verste er alle disse postene som sier noe ala: alle mødre fortjener en stor takk osv. Nei. Alle mødre gjør ikke det. Noen mødre har gjort uopprettelig skade på sine barn. Sånn, dagens frustrasjon. Måtte bare få det ut. Er det noen flere der ute som har det slik? Anonymkode: f7884...219 Er du så naiv at du tror du er den eneste som har det sånn? Vel, du får nok tro om igjen. Vi er mange. Kjempemange! Anonymkode: b20ea...c2e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du så naiv at du tror du er den eneste som har det sånn? Vel, du får nok tro om igjen. Vi er mange. Kjempemange! Anonymkode: b20ea...c2e Står det noe i hovedinnlegget om at Ts påstår at hun er den eneste? Jaggu noen som har stått opp på feil fot i dag, surpomp! Anonymkode: 45762...a2e 13
Nøste~ Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 ?? Jeg ser ikke problemet. Du må ikke la sånne ting gå innpå deg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står det noe i hovedinnlegget om at Ts påstår at hun er den eneste? Jaggu noen som har stått opp på feil fot i dag, surpomp! Anonymkode: 45762...a2e Siden TS spør om det er noen flere som opplever det samme, så svarte jeg på det. Anonymkode: b20ea...c2e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 I dag har vært en trasig dag. Min mor er død og denne dagen gjør savnet ekstra stort..:Klem til Deg ts, skjønner godt at dagen er tøff, der alle hyller "verdens beste mamma" overalt... Anonymkode: 1ec3f...8ee
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Siden TS spør om det er noen flere som opplever det samme, så svarte jeg på det. Anonymkode: b20ea...c2e Ja på en frekk måte, det går an å tenke på måten man ordlegger seg. Eller er dette kanskje bare en arena for deg, for å få opp litt gulp? Anonymkode: 45762...a2e 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #9 Skrevet 12. februar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du så naiv at du tror du er den eneste som har det sånn? Vel, du får nok tro om igjen. Vi er mange. Kjempemange! Anonymkode: b20ea...c2e Man må vel få lov å høre da? Hun tror ikke hun er den eneste, men man må jo spørre på en måte for at andre skal dele sine meninger og historier. Anonymkode: 1f0b4...d22 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #10 Skrevet 12. februar 2017 Ikke opplevd med mor, men hatt en dårlig bror jeg føler på når det kommer til ting, men føler jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke kjøper julegaver til han, men på en måte så fortjener han ikke noe fra meg. Men min mor elsker jeg over alt på jord, hun har vært litt trasig mot meg, men det var pga påvirkelse og da min bror bodde under samme tak. Broren min derimot har jeg ikke mye kjærlighet for. Anonymkode: 1f0b4...d22
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #11 Skrevet 12. februar 2017 Har hørt mange har hatt vondt forhold med sine mødre da. Du må ikke bry deg, om din mor har vært dårlig mor mot deg fortjener hun det heller ikke mener nå jeg. Anonymkode: 1f0b4...d22
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #12 Skrevet 12. februar 2017 Nå lever ikke min mor, men hun var djevelen selv. Men nå er jeg mor selv, så på sånne dager, så feirer vi meg, jeg og mine 2 fantastiske barn. Og jeg setter ekstra pris på, at jeg har klart å bli en god mor. At jeg klarte å gi barna mine, alt jeg ikke fikk. Og at jeg ikke har videreført noe av det onde. Så jeg er vel heller litt ekstra stolt av meg, på sånne dager. Anonymkode: 38c4b...2d9 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 12. februar 2017 #13 Skrevet 12. februar 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå lever ikke min mor, men hun var djevelen selv. Men nå er jeg mor selv, så på sånne dager, så feirer vi meg, jeg og mine 2 fantastiske barn. Og jeg setter ekstra pris på, at jeg har klart å bli en god mor. At jeg klarte å gi barna mine, alt jeg ikke fikk. Og at jeg ikke har videreført noe av det onde. Så jeg er vel heller litt ekstra stolt av meg, på sånne dager. Anonymkode: 38c4b...2d9 Enig. Jeg har to mødre. Den ene var en utrolig snill mor, men hun var også en dårlig mor som ikke greide å ta vare på meg. Den andre moren jeg har hatt mishandlet meg. Jeg har altså ikke særlig gode følelser for mødrene mine, men jeg tenker bare at jeg har lært hvordan jeg aldri skal bli og forsøker hele tiden å være verdens beste mor.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #14 Skrevet 12. februar 2017 Tusen takk for at dere delte deres historier og tanker Jeg føler ikke at dette er så akseptabelt å snakke om, så det var fint at dere ville dele og støtte her inne Nå har jeg ikke barn, men jeg likte tanken til dere som feiret at dere har blitt bedre mødre selv, det skal dere være stolte over! Jeg skal huske på det hvis jeg får barn Anonymkode: f7884...219 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #15 Skrevet 12. februar 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for at dere delte deres historier og tanker Jeg føler ikke at dette er så akseptabelt å snakke om, så det var fint at dere ville dele og støtte her inne Nå har jeg ikke barn, men jeg likte tanken til dere som feiret at dere har blitt bedre mødre selv, det skal dere være stolte over! Jeg skal huske på det hvis jeg får barn Anonymkode: f7884...219 Ja dagen får ny mening når du blir mamma selv, selv om det også kanskje blir enda tydeligere for deg hvor utilstrekkelig din egen mor var. Jeg hadde et veldig dårlig forhold til moren min da jeg var liten, på grunn av psykisk sykdom og alkoholisme. Jeg husker at allerede i 10-årsalderen så sa jeg til henne at jeg ikke likte måten hun oppførte seg på, og jeg kunne ikke godta det. "Jeg liker deg ikke" sa jeg. Distanserte meg veldig og følte aldri at vi hadde noe ekte mor-datter forhold etter at jeg ble stor nok til å reflektere over atferden hennes. Det var ensomt, men jeg måtte beskytte meg selv. Nå som jeg er mamma selv ser jeg jo hvilken nærhet jeg har greid å skape til mine egne barn. Vi er venner. Vi respekterer hverandre og det er en slags gjensidig beundring. Jeg har vært litt redd hele tiden, for at barna mine ikke skal like meg og at jeg skal skuffe dem. Men i morges sto de opp grytidlig og laget frokost til meg, jeg hørte dem romstere på kjøkkenet og kjente lukten av nybakte kjeks og muffins, og så sto de der og strålte og var så stolt over det de hadde fått til. Da kjenner jeg litt på dårlig samvittighet for at jeg ikke gjorde noe sånt for min mamma. Men samtidig at jeg kanskje har gjort meg fortjent til det, fordi jeg ser dem og behandler dem bra. Stor klem til deg ts. Jeg skjønner godt hvordan du føler deg. Anonymkode: 6bac8...22e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #16 Skrevet 12. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du så naiv at du tror du er den eneste som har det sånn? Vel, du får nok tro om igjen. Vi er mange. Kjempemange! Anonymkode: b20ea...c2e Du gjør meg kvalm. Har du ikke noe annet enn å gjøre enn å bruke tiden på å være frekk på et nettforum? Virkelig? Du kan prøve å sette deg inn i trådstarter sin situasjon. Jeg tror ikke du hadde likt at noen hadde ordlagt seg slik som du gjorde mot trådstarter. Bruk heller smerten og sinnet du kjenner på til å vise medfølelse for andre, for du eier ikke empati. Anonymkode: 53127...f59 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå