AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Idag skulle jeg vaske rommet til dattera mi som fylte 15 år i oktober, og så fant jeg noe som sikkert ikke var meningen at jeg skulle se. Før hun gikk på fjelltur med venninnene sine idag sa jeg ifra om at jeg skulle vaske rommet hennes,og hun nølte ikke (hun vasker ikke rommet selv). Så skulle ta ut alle tingene hennes i en hylle og så vaske vekk støvet, og helt bakerst lå det noen vibratorer og forskjellige glide middel. Jeg er klar over at dette er privatlivet hennes men skal jeg snakke med henne om dette? Vi har ikke snakket særlig mye om sex og samliv, hun har ikke spurt noe særlig ang det. Men hvis det er slik at hun har et sexliv som inkluderer en partner, om jeg skal fortelle henne mer om hvordan ting fungerer osv? Jeg vil også være sikker på at hun bruker kondom, eller en annen form for prevensjon. Vil heller ikke gjøre henne flau.. Anonymkode: 89315...218
Kinno Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Hvis du ikke vil gjøre henne flau så nevner du ikke det du fant med et ord.. Om du vil snakke med henne om sex så finn en måte å gjøre det på uten at hun vet hva du fant. Tenk med deg selv da, hvordan hadde du reagert hvis mora di hadde sagt noe til deg i samme situasjon? 42
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 Når du ikke har snakket med henne om sex og hun allerede er femten år vil jeg si du har sviktet som forelder. Jeg synes også du svikter når du ikke lærer datteren din å vaske sitt eget rom. Anonymkode: 3ffa2...860 38
Sphere Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 Nei, du nevner selvsagt ikke det du fant. Om du føler du bør ta en sexprat med henne, kan du gjøre det, men på generelt grunnlag. Ikke på grunn av det du fant. 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 Ville ikke sagt noe. Hvordan ting fungerer har hun vel vært gjennom på skolen tre ganger om hun er 15 år. Anonymkode: 16af5...80c 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 Har du ikke allerede snakket med henne om sex, prevansjon, kjønnsykdommer, graviditet etc.?? Til og med min 6åring vet disse tingene og jeg kommer til å gjennta dem til det kjedsommelige helt til hun flytter ut Anonymkode: 453e7...52e 7
Minlillesky Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Idag skulle jeg vaske rommet til dattera mi som fylte 15 år i oktober, og så fant jeg noe som sikkert ikke var meningen at jeg skulle se. Før hun gikk på fjelltur med venninnene sine idag sa jeg ifra om at jeg skulle vaske rommet hennes,og hun nølte ikke (hun vasker ikke rommet selv). Så skulle ta ut alle tingene hennes i en hylle og så vaske vekk støvet, og helt bakerst lå det noen vibratorer og forskjellige glide middel. Jeg er klar over at dette er privatlivet hennes men skal jeg snakke med henne om dette? Vi har ikke snakket særlig mye om sex og samliv, hun har ikke spurt noe særlig ang det. Men hvis det er slik at hun har et sexliv som inkluderer en partner, om jeg skal fortelle henne mer om hvordan ting fungerer osv? Jeg vil også være sikker på at hun bruker kondom, eller en annen form for prevensjon. Vil heller ikke gjøre henne flau.. Anonymkode: 89315...218 # En 15-åring klarer fint å vaske rommet selv! # Ikke fortell om det du fant. La det ligge. Men at du enda ikke har pratet med henne om sex osv, er da veldig merkelig..hun er tross alt 15 nå.. 4
Gjest Newroz Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 Nei, nei, nei. Ikke si noe om hva du fant. Du kan gjerne snakke med henne om sex i en annen setting, men ikke nevn at du har funnet dette. Hun har jo gjemt det bort for en grunn.
Sirah Skrevet 12. februar 2017 #9 Skrevet 12. februar 2017 Så klart forteller du ikke om det du fant! Ærlig talt, hvordan hadde du reagert dersom din mor kom og sa hun hadde funnet sexleketøyene dine? Og hvorfor er ikke denne praten tatt for lenge siden? Nå kan du like gjerne droppe det TS. 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #10 Skrevet 12. februar 2017 Hvorfor vasker ikke 15-åringen sitt eget rom???Bortskjemt? Dårlig barneoppdragelse? Det er en grunn til at hun har gjemt sexleketøyene sine, så denne praten trenger du neppe å ta. Anonymkode: e6751...4bd 11
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #11 Skrevet 12. februar 2017 Synes hun er gammel nok til å vaske rommet selv. Hadde ikke gjort det for henne uansett. Ville ikke nevnt de ekle tingene du fant, det vil bare gjøre henne flau. Trodde også de hadde lært om prevensjon i den alderen? håper hun bruker kondom ja. P-piller er veldig skadelig. Ble heldigvis syk av dem etter 6 års bruk, og slutta. Anonymkode: 7e0ea...20a
Nøste~ Skrevet 12. februar 2017 #12 Skrevet 12. februar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du ikke har snakket med henne om sex og hun allerede er femten år vil jeg si du har sviktet som forelder. Jeg synes også du svikter når du ikke lærer datteren din å vaske sitt eget rom. Anonymkode: 3ffa2...860 Foreldrene mine har enda ikke snakket om sex til meg og jeg er 22 år. 9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #14 Skrevet 12. februar 2017 Snakke om sex og egen kropp har vi startet med i 3 års alderen. Du har absolutt sviktet Anonymkode: bbd4f...855 3
Nøste~ Skrevet 12. februar 2017 #15 Skrevet 12. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snakke om sex og egen kropp har vi startet med i 3 års alderen. Du har absolutt sviktet Anonymkode: bbd4f...855 Hvorfor snakker du om sex til en 3-åring? Du har sviktet. 10
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #16 Skrevet 12. februar 2017 11 minutter siden, Nøste~ skrev: Foreldrene mine har enda ikke snakket om sex til meg og jeg er 22 år. Akkurat dette gjelder meg også. De har aldri tatt en sånn samtale med meg og jeg lærte nok på skolen til at det egentlig var like greit. Anonymkode: 14bd7...8c3 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #17 Skrevet 12. februar 2017 Haha foreldre trenger jo ikke å snakke om sex med barnene sine?? De finner jo det ut selv? Om en 15 åringen ikke vet hva det innebærer er det noe som ikke stemmer. Hun har sikkert hatt sex allerede Anonymkode: e82a4...b60 3
Nøste~ Skrevet 12. februar 2017 #18 Skrevet 12. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Akkurat dette gjelder meg også. De har aldri tatt en sånn samtale med meg og jeg lærte nok på skolen til at det egentlig var like greit. Anonymkode: 14bd7...8c3 Det er faktisk ikke normen at foreldre snakker om sex til barna sine. Dessuten så er det sikkert fullt av 13-åringer som har sett litt av hvert på internett, så det er ikke akkurat slik at foreldre trenger å lære opp barna sine heller. 3
tingeling Skrevet 12. februar 2017 #19 Skrevet 12. februar 2017 Selvfølgelig skal man snakke om sex med barna sine, både gutter og jenter, og lære dem om kropp, prevensjon, sykdommer og samtykke. De lærer forbausende lite på skolen og tror ofte det de hører av jevngamle eller leser på nett er sant. Av den grunn tror mange unge jenter at man må ha analsex og at gutter alltid vil. anbefaler denne om samtykke: 6
DaAg Skrevet 12. februar 2017 #20 Skrevet 12. februar 2017 Hei TS! Ikke nevn at du fant leketøyet hennes!!! Det... gjorde moren min. Kanskje 8-9 år siden, men jeg dør fortsatt litt innvendig hver gang jeg tenker på det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå