AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Del Skrevet 12. februar 2017 Hadde maks uflaks og fikk mobilen min frastjålet. Har ikke forsikring, så må punge ut selv for ny. Hva lønner seg mest, kjøpe mobil uten abonnement eller med? Totalprisen blir jo endel dyrere, men det inkluderer vel abonnementet også? Anonymkode: bf79f...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 12. februar 2017 #2 Del Skrevet 12. februar 2017 Du må finne ut hvilken mobil/mobiler du ønsker å kjøpe,og bruke litt tid på å undersøke priser og pågående kampanjer. Hva som lønner seg vil kunne variere fra måned til måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #3 Del Skrevet 12. februar 2017 Det lønner seg vel i hovedsak dersom man uansett vil ha nyeste modell og et av de dyreste abonnementene. Ellers kan man jo handle på salg og bytte abonnement alt etter hva som er billigst, og spare på det. Anonymkode: 9c23c...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 12. februar 2017 #4 Del Skrevet 12. februar 2017 Av erfaring får man mer for pengene med abonnement som du må ha allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. februar 2017 #5 Del Skrevet 12. februar 2017 Husk at det er enorm konkurranse mellom teleselskapene. Nå i dag sparer du ingenting på å kjøpe mobilen med et abonnement og du mister i 12 måneder muligheten til å bytte til et teleselskap som har bedre tilbud. Jeg ville aldri vurdert å kjøpe med abonnement. Hvis du sier hvilken telefon og hvilket abonnement du trenger kan vi jo lett regne ut for deg hva som lønner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. februar 2017 #6 Del Skrevet 12. februar 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det lønner seg vel i hovedsak dersom man uansett vil ha nyeste modell og et av de dyreste abonnementene. Ellers kan man jo handle på salg og bytte abonnement alt etter hva som er billigst, og spare på det. Anonymkode: 9c23c...208 Kan du vise meg et eksempel på en telefon der dette lønner seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #7 Del Skrevet 12. februar 2017 Samsung får du til en hod penge. Jeg har kontantkort som jeg fyller på:) bruker ikke så mye som abonnement tilbyr likevel Anonymkode: 244f2...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 12. februar 2017 #8 Del Skrevet 12. februar 2017 Første punkt er uansett å vite hvilken mobil du vil ha. Søk mobilen opp på prisjakt.no og prisguide.no. Ta rimeligste tilgjengelige pris (les : vil du kjøpe på nett eller i fysisk butikk), finn ut hvor mange gb du trenger i mnd, og finn deretter pris på abonnement hos de ulike teleoperatørene. Så er det et regnestykke: mobilen uten abonnement med selvvalgt operatør, eller mobilen med binding til en operatør ved kjøp av mobil sammen med abonnement. Husk å ta med evnt rabatter når flere abonnement er på en faktura, hvis det er aktuelt. F eks får du 15% rabatt på alle abonnement hos Talkmore når du har samlefaktura for 2 eller flere abonnement. Selv trives jeg best med mobil kjøpt uten binding. Har heller brukt tid på å finne pris på mobilen jeg vil ha, og gå til Elkjøp og Lefdal og prutet på prisen slik at jeg har fått selve mobilen rimeligere. Har fått ned prisen både i fysisk butikk og i nettbutikken til Elkjøp flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #9 Del Skrevet 12. februar 2017 24 minutter siden, amativeReflection skrev: Kan du vise meg et eksempel på en telefon der dette lønner seg? Dersom du uansett skal ha 40GB abonnement får du da Samsung s7 til 2999 kr hos Telia. Som er 1891 kr billigere enn laveste pris på Prisjakt.no. Ved billigere abonnementer lønner det seg neppe. Anonymkode: 9c23c...208 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. februar 2017 #10 Del Skrevet 12. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du uansett skal ha 40GB abonnement får du da Samsung s7 til 2999 kr hos Telia. Som er 1891 kr billigere enn laveste pris på Prisjakt.no. Ved billigere abonnementer lønner det seg neppe. Anonymkode: 9c23c...208 Ser ut som Teila har ganske greie rabatter, imponerende. Ble nesten fristet, dessverre er dekningen deres mangelfull der jeg bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #11 Del Skrevet 13. februar 2017 På 12.2.2017 den 17.16, amativeReflection skrev: Ser ut som Teila har ganske greie rabatter, imponerende. Ble nesten fristet, dessverre er dekningen deres mangelfull der jeg bor. Telia har fått god 4G dekning i utkantstrøk de siste par årene da. Sjekk hvordan dekningen er der du bor. 4G-tale/VoLTE funker som en drøm her langt uti gokk, selv om jeg har null innendørsdekning på det vanlige nettverket. Anonymkode: 9c23c...208 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 13. februar 2017 #12 Del Skrevet 13. februar 2017 På 12.2.2017 den 14.52, AnonymBruker skrev: Hadde maks uflaks og fikk mobilen min frastjålet. Har ikke forsikring, så må punge ut selv for ny. Hva lønner seg mest, kjøpe mobil uten abonnement eller med? Totalprisen blir jo endel dyrere, men det inkluderer vel abonnementet også? Anonymkode: bf79f...830 Alltid billigst uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 14. februar 2017 #13 Del Skrevet 14. februar 2017 14 timer siden, Coolaid skrev: Alltid billigst uten. Nei, det er ikke alltid det. Litt av poenget med å binde seg er at man skal få en fordel av det. Se på denne f.eks: https://nettbutikk.telia.no/mobil/samsung/galaxy-a5-2017/32gb-gull Finnes den til samme pris uten abonnement noe sted? Med det minste abonnementet så koster den 3899. Med det største koster den 2099. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #14 Del Skrevet 14. februar 2017 På 12.2.2017 den 16.41, amativeReflection skrev: Kan du vise meg et eksempel på en telefon der dette lønner seg? Du får jo som regel bindingstsbatt på 1000 kr kanskje, som regel er telefonene litt billigere om man binder seg til abbonoment. Anonymkode: 02a3b...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #15 Del Skrevet 14. februar 2017 21 timer siden, Coolaid skrev: Alltid billigst uten. Nope. Kjapt Google søk nå viste at jeg kan få IPhone 7 7-800 kr billigere med abbonoemnt. Og da sjekket jeg kun en forhandler. Anonymkode: 02a3b...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 14. februar 2017 #16 Del Skrevet 14. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nope. Kjapt Google søk nå viste at jeg kan få IPhone 7 7-800 kr billigere med abbonoemnt. Og da sjekket jeg kun en forhandler. Anonymkode: 02a3b...1c0 Ja, helt til det går to måneder og du kan få billigere telefonabonnement fordi det er konstant konkurranse mens du er låst til ditt i 12 måneder. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får jo som regel bindingstsbatt på 1000 kr kanskje, som regel er telefonene litt billigere om man binder seg til abbonoment. Anonymkode: 02a3b...1c0 1000 er i grenseland da, ved å true med å bytte får jeg ned prisen til Talkmore med mer enn 1000 i året... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #17 Del Skrevet 14. februar 2017 1 time siden, amativeReflection skrev: Ja, helt til det går to måneder og du kan få billigere telefonabonnement fordi det er konstant konkurranse mens du er låst til ditt i 12 måneder. 1000 er i grenseland da, ved å true med å bytte får jeg ned prisen til Talkmore med mer enn 1000 i året... Men det er ikke alle som driver å bytter hele tiden, det har jeg dårlig erfaring med. Så da velger jeg et billig fra starten og heller får litt avslag (billiger) telefon. Anonymkode: 02a3b...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #18 Del Skrevet 14. februar 2017 Jeg kjøper alltid med den sponsen jeg får hos det telefonselskapet jeg uansett bruker, med det abonnementet jeg uansett trenger. Hos Telia utgjør dette 1000 til 2500, avhengig av modell og eventuelle kampanjer, som man kan spare mye på å benytte seg av i kombinasjon med spons. Jeg gidder ikke å styre med å bytte leverandør hver måned for å spare noen småkroner, da velger jeg en leverandør jeg har god erfaring med, og som leverer godt og stabilt nett og som har en menneskelig touch på kundeservicen. Anonymkode: d15c3...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #19 Del Skrevet 15. februar 2017 Telia gir meg 1700 kr i rabatt ved kjøp av iphone 7 med 6gb abonnement. Har ikke funnet noen som gir bedre rabatt. De tilbyr til og med rente- og gebyrfri nedbetaling. Det er jeg litt skeptisk til da. Kjipt om telefonen ryker (har jo tross alt greit med uflaks), også må man fortsatt betale ned på telefonen... Anonymkode: bf79f...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 15. februar 2017 #20 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Telia gir meg 1700 kr i rabatt ved kjøp av iphone 7 med 6gb abonnement. Har ikke funnet noen som gir bedre rabatt. De tilbyr til og med rente- og gebyrfri nedbetaling. Det er jeg litt skeptisk til da. Kjipt om telefonen ryker (har jo tross alt greit med uflaks), også må man fortsatt betale ned på telefonen... Anonymkode: bf79f...830 Hvorfor er du skeptisk til rente- og gebyrfri nedbetaling, og hvorfor er det kjipt om telefonen ryker? Det er jo ikke noen forskjell på det og om den ryker når du har betalt ut hele telefonen med en gang. Sluttsummen er den samme uansett. Endret 15. februar 2017 av penny_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå