AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Del Skrevet 12. februar 2017 Ja, som overskriften sier: Jeg har en kamerat som har fått seg en kjæreste, det er ganske ferskt. Men det har seg slik at allerede så begynner han og blåse i oss kameratene sine. Takker nesten alltid nei til og bli med på ting fordi han skal være med madammen. Og senest i forrige uke takket han nei til en spille-invitasjon han hadde sagt tydelig ja til for en stund tilbake, fordi han heller ville ha en "finnepådag" med madammen. Hun er et par år yngre, uten at det har noe betydning. Dette syntes jeg er sinnsykt dårlig av han. Er ikke vi kameratene bra nok når han får seg kjæreste? Allerede nå så kort tid inn i forholdet demmes har jeg gått meg trøtt på og spørre om å finne på ting etc. Ikke får man særlig svar når man ringer eller sender tekstmelding heller. Vi har gitt beskjed om at vi syntes at det dårlig av han, men får bare korte svar tilbake. Er det slik når man får seg kjæreste, at resten av verden bare er luft? For da en ting sikkert, om han blir single så er ikke jeg der. Flere som opplever det samme? M, 34 Anonymkode: 16c74...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 12. februar 2017 #2 Del Skrevet 12. februar 2017 Dette er helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #3 Del Skrevet 12. februar 2017 Akkurat nå, GulSol skrev: Dette er helt normalt. Kan vel ikke si meg enig at dette er en normal måte og miste sine kamerater på.. ts Anonymkode: 16c74...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 12. februar 2017 #4 Del Skrevet 12. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, som overskriften sier: Jeg har en kamerat som har fått seg en kjæreste, det er ganske ferskt. Men det har seg slik at allerede så begynner han og blåse i oss kameratene sine. Takker nesten alltid nei til og bli med på ting fordi han skal være med madammen. Og senest i forrige uke takket han nei til en spille-invitasjon han hadde sagt tydelig ja til for en stund tilbake, fordi han heller ville ha en "finnepådag" med madammen. Hun er et par år yngre, uten at det har noe betydning. Dette syntes jeg er sinnsykt dårlig av han. Er ikke vi kameratene bra nok når han får seg kjæreste? Allerede nå så kort tid inn i forholdet demmes har jeg gått meg trøtt på og spørre om å finne på ting etc. Ikke får man særlig svar når man ringer eller sender tekstmelding heller. Vi har gitt beskjed om at vi syntes at det dårlig av han, men får bare korte svar tilbake. Er det slik når man får seg kjæreste, at resten av verden bare er luft? For da en ting sikkert, om han blir single så er ikke jeg der. Flere som opplever det samme? M, 34 Anonymkode: 16c74...7b0 Den der er kjip! Han bør jo tenke over at fasen der man er nyforelsket ikke varer evig, og at han da kan risikere å sitte der venneløs og alene, fordi vennene er lei av at han alltid sier nei. Han setter jo også en standard for forholdet, der dama kan forvente at hun alltid, til enhver tid er førsteprioritet. Det er jo heller ikke særlig sunt for et forhold. Jeg ville tatt det opp med ham, men ikke på en sur måte. Si at dere virkelig unner ham den nye dama, og at det er flott at han har funnet seg noen han liker å være sammen med, men at dere også savner hans selskap. Kanskje dere i første omgang bør invitere ham OG dama på noe, så får dere en sjanse til å bli kjent med henne, samtidig som han kanskje blir minnet på at det faktisk er gøy å henge med kompiser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 12. februar 2017 #5 Del Skrevet 12. februar 2017 det er da helt vanlig at menn og kvinner prioriteter samvær med kjæreste/kone/ektemann ? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 12. februar 2017 #6 Del Skrevet 12. februar 2017 Det er helt vanlig at venner blir satt bakerst i køen når en er nyforelsket. For han nå så er det aller viktigste at han får vist madammen at han er mannen for henne. At hun alltid er første prioritet! Det er viktig å vie "all sin tid" til henne. Det vil vare en god stund, så de får etablert et godt forhold. Problemet er at kamerater uten damer eller venninner uten menn ikke har forståelsen for dette. Det vil bedre seg, men kan ta tid. La nå gutten få nyte forelskelsen, han er fremdeles kameraten deres. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #7 Del Skrevet 12. februar 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: det er da helt vanlig at menn og kvinner prioriteter samvær med kjæreste/kone/ektemann ? Ja, klart at det er vanlig.... Men ikke i den grad at du mister kameratene dine for det. ts Anonymkode: 16c74...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derpderp Skrevet 12. februar 2017 #8 Del Skrevet 12. februar 2017 (endret) Vil han ikke være med på pokerkvelder har er eneste lørdag? Jeg unner mine nyforelsket venninner og bruke den fasen på kjæresten sin uten at jeg på noen som helst måte holder det mot dem. Endret 12. februar 2017 av Derpderp 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. februar 2017 #9 Del Skrevet 12. februar 2017 Nei, folk som holder på sånn lenge er ikke verdt å holde på, de tror de bare kan komme tilbake når det passer dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alenia Skrevet 12. februar 2017 #10 Del Skrevet 12. februar 2017 (endret) Jeg har en venninne som er helt lik. Hun må starte på "nytt" i vennegjengen når hun blir singel- for hun har faktisk mistet oss ved å ikke ha kontakt i det hele tatt så lenge hun har vært i et forhold 🙈 Men, vi er glad i henne og vet det er sånn hun bare er. Så hun er hjertelig velkommen tilbake når hun trenger det ☺️ Endret 12. februar 2017 av Alenia 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #11 Del Skrevet 12. februar 2017 Når man er voksen og i et forhold vil den nye partneren bli den viktigste personen i livet ditt. Venner vil og bør være Nr 2. Du skriver du er 34 år og jeg må si det er merkelig at dette er nytt for deg. Har du partner selv? Gode venner vil forstå at ting forandrer seg og at man har perioder i livet der man har mindre kontakt enn før. Det betyr ikke at han ikke er der for det når du virkelig skulle trenge det eller er en dårlig venn. Anonymkode: ac766...e3c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 12. februar 2017 #12 Del Skrevet 12. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, klart at det er vanlig.... Men ikke i den grad at du mister kameratene dine for det. ts Anonymkode: 16c74...7b0 når kompiser tidligere har fått seg kone og barn så har de logisk nok hatt mindre anledning til å være sammen med meg. det er livets gang og helt forståelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #13 Del Skrevet 12. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man er voksen og i et forhold vil den nye partneren bli den viktigste personen i livet ditt. Venner vil og bør være Nr 2. Du skriver du er 34 år og jeg må si det er merkelig at dette er nytt for deg. Har du partner selv? Gode venner vil forstå at ting forandrer seg og at man har perioder i livet der man har mindre kontakt enn før. Det betyr ikke at han ikke er der for det når du virkelig skulle trenge det eller er en dårlig venn. Anonymkode: ac766...e3c Jeg er gift. Og i ny starter fasen så passet jeg på at jeg også hadde tid til kompisene mine. Så her er jeg 5 år etter med de samme kameratene. 6 minutter siden, WubWub skrev: når kompiser tidligere har fått seg kone og barn så har de logisk nok hatt mindre anledning til å være sammen med meg. det er livets gang og helt forståelig. Ja, det er logiskt. Men syns da at man kan takke ja innimellom også, spesielt om man faktisk har sagt ja. Anonymkode: 16c74...7b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #14 Del Skrevet 12. februar 2017 16 minutter siden, sol87 skrev: Den der er kjip! Han bør jo tenke over at fasen der man er nyforelsket ikke varer evig, og at han da kan risikere å sitte der venneløs og alene, fordi vennene er lei av at han alltid sier nei. Han setter jo også en standard for forholdet, der dama kan forvente at hun alltid, til enhver tid er førsteprioritet. Det er jo heller ikke særlig sunt for et forhold. Jeg ville tatt det opp med ham, men ikke på en sur måte. Si at dere virkelig unner ham den nye dama, og at det er flott at han har funnet seg noen han liker å være sammen med, men at dere også savner hans selskap. Kanskje dere i første omgang bør invitere ham OG dama på noe, så får dere en sjanse til å bli kjent med henne, samtidig som han kanskje blir minnet på at det faktisk er gøy å henge med kompiser. Han og damen har blitt invitert som et par. Men de vil bare være sammen alene og slappe av. Anonymkode: 16c74...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #15 Del Skrevet 12. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man er voksen og i et forhold vil den nye partneren bli den viktigste personen i livet ditt. Venner vil og bør være Nr 2. Du skriver du er 34 år og jeg må si det er merkelig at dette er nytt for deg. Har du partner selv? Gode venner vil forstå at ting forandrer seg og at man har perioder i livet der man har mindre kontakt enn før. Det betyr ikke at han ikke er der for det når du virkelig skulle trenge det eller er en dårlig venn. Anonymkode: ac766...e3c Gjør man dette 100% kan man tape mange relasjoner. Setter man alltid vennene sine som nr. 2 vil man risikere å stå der uten relasjoner hvis det engang blir slutt, og det blir jo det for mange. Selvsagt er det forståelig at man tilbringer mye tid sammen i begynnelsen av et forhold, men man trenger ikke la det være definerende for resten av forholdet. Anonymkode: e4a78...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. februar 2017 #16 Del Skrevet 12. februar 2017 Dette er dessverre helt normalt TS. Bare gi han litt tid så går det som regel over..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #17 Del Skrevet 12. februar 2017 Det er normalt. Når man er nyforelsket prioriterer man gjerne kjæreste ovenfor venner i en periode, men han kommer nok til sitt "gamle jeg", når han er ute av nyforelskelse boblen og ting har begynt å balansere seg. Anonymkode: 3b806...545 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #18 Del Skrevet 12. februar 2017 Det finnes grenser på hvor mye man gjør og hvor mye man er med kompiser når man får seg kjæreste. I ungdomstiden er det viktigst man er mye med kompisene. Når man er i 30årene skal man stifte familie, la han få lov. Eller er du eiesjuk på kompisene dine? Miste kompisene fordi man akkurat har fått seg kjæreste? Kanskje han ikke har hatt noe bra forhold eller kjæreste tidligere? Anonymkode: e3960...519 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 12. februar 2017 #19 Del Skrevet 12. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man er voksen og i et forhold vil den nye partneren bli den viktigste personen i livet ditt. Venner vil og bør være Nr 2. Du skriver du er 34 år og jeg må si det er merkelig at dette er nytt for deg. Har du partner selv? Gode venner vil forstå at ting forandrer seg og at man har perioder i livet der man har mindre kontakt enn før. Det betyr ikke at han ikke er der for det når du virkelig skulle trenge det eller er en dårlig venn. Anonymkode: ac766...e3c At man prioriterer og elsker sin partner bør være en selvfølge, men det trenger jo ikke å bety at man ikke skal ha kontakt med sine venner mer. Her virker det som et sosialt liv blir totalt nedprioritert til fordel for den nye dama. Det tror jeg ikke er sunt for forholdet heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #20 Del Skrevet 12. februar 2017 Menn bryr seg ikke om sine venner. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 19050...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå