AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Jeg lurer på om jeg gjør "donkey kicks" riktig for når jeg tar opp høyre foten brenner det i venstre rumpeball, skal ikke jeg kjenne det i høyre rumpeball når jeg tar høyre fot opp...? Noen andre treninger med ankelvekter som er effektive for siden av rumpa? Anonymkode: 0767e...33c
Antlers Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Det kan høres ut som om du legger for mye vekt over på den siden du ikke løfter med. Det er normalt å kjenne det i den andre rumpeballen og i låret, for du bruker jo faktisk benet for å balansere og holde deg i posisjon, men det bør merkes bedre i rumpeballen som løftes opp, ja. Bruker du rumpemuskelen aktivt når du løfter benet, så det ikke blir sånne halvhjertede bevegelser? Pass på at bekkenet/hoften ikke vrir seg oppover på den siden du løfter med. Vær bevisst på at du skal holde posisjonen du hadde mens du hadde begge knærne i gulvet, selv når det enet benet løftes opp. Det er veldig fort gjort å legge for mye vekt over på støttesiden, men om du utfører øvelsen korrekt vil du få langt bedre effekt, og mindre sjanse for skader/ubehag 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå