Tulla2 Skrevet 9. desember 2004 #1 Skrevet 9. desember 2004 Noen som kan hjelpe meg - plages veldig. Jeg hadde msnbeta og smileycentral på maskinen og alt fungerte helt fint. Men så kjørte jeg ad-aware og den fant en den kritiske objekter som jeg slettet. Slettet alle og etter det ungerer ikke smileycentral. Kan sende slike smileyer, men det ser ut til at maskinen min mangler de "noe" som gjør at den koder om navnet til smielyen og heller viser bildet. Nå får jeg bare opp navnet til smileyen- Noen som skjønner hva som er i veien????
Gjest Devil's Spawn Skrevet 9. desember 2004 #2 Skrevet 9. desember 2004 Ja, at du innstallerte smiley-ene. Innstallert med .exe-fil?
Tulla2 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2004 Ja' date=' at du innstallerte smiley-ene. Innstallert med .exe-fil?[/quote'] Mener du at de ikke skulle innstalleres? hvordan kan jeg sjekke om det er en exe.fil. Trenger hjelp til å få dette til å fungere :-)
Dru Skrevet 9. desember 2004 #4 Skrevet 9. desember 2004 Smileycentral er stappfull av spyware. Når du da kjørte Adaware og fjernet de kritiske objektene, så fjernet du store deler av smileycentral. Derfor fungerer den ikke. Så du har to valg: 1. Installere smileycentral på nytt, og leve med all risikoen den spywaren medfører. 2. La være å installere smileycentral på nytt, heller fjerne den fullstendig, og leve et lykkelig og spywaredritt liv (dog med litt færre smilies).
Tulla2 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2004 Har prøvd å innstallere den på nytt, men den funker ikke likevel
Dru Skrevet 9. desember 2004 #6 Skrevet 9. desember 2004 Mest sannsynlig fordi adaware har satt de "kritiske objektene" i karantene. Dvs de vil ikke fungere uansett. Når det er sagt, så er det mye bedre at du ikke har smileycentral inne. Hvem vet hva den kunne gjort med maskinen din på sikt? Kanskje den allerede har rapportert alt du har foretatt deg til en eller annen server i et annet land? Samler masse informasjon om dine surfevaner, for å kunne bombardere deg med spesialtilpasset reklame. Plukker opp alle mailadressene du hr lagret, slik at de får flere i registeret sitt, og kan sende ut reklame til enda flere. Spyware er artig. Ikke vet jeg hva smileycentral gjør, men jeg tror ikke det ville vært overraskende om den logget alle samtalene dine på msn og sendte de avsted til senere bruk.
Tulla2 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2004 Ble jo litt usikker pga av det med all spywaren................... Men er det mulig å få de ut av karantene????? (må tenke litt på om jeg egentlig vil det, men det hadde vært greit å vite)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 9. desember 2004 #8 Skrevet 9. desember 2004 Hadde jeg vært deg, hadde jeg latt være å innstallere smiley-spyware-saken din.
Dru Skrevet 9. desember 2004 #9 Skrevet 9. desember 2004 Hvis du virkelig vil få det til å fungere igjen, så må du fjerne karantinen. I åpningsbildet i Adaware trykker du på "open quarantine list". Hva du gjør derfra aner jeg ikke, men det er vel bare å prøve seg fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå