AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Jeg jobber i en 60% stilling. 5 timer man-Tor og 3 timer fredag. Blir ikke dette 30 min for mye i uka ut i fra stillingsprosenten? Det er basert på alminnelig arbeidstid estimert regnet ut 7,5 time dagen. Jeg har heller ingen Lunch, måtte da være lenger på jobb. Fikk vite det etter jeg sa ja til å jobbe fredager i 3 timer. Jeg skal uansett ikke overgå 60%. Anonymkode: 39204...0f6
Kvalitet Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Timeantall i 100% stilling er 37,5 timer. Hvis du har 60 % stilling betryggende det at du skal jobbe 22, 5 timer i uka o gjennomsnitt. Arbeidstidene du beskriver er 5 timer mandag til torsdag altså 5 x4 , som blir 20 timer + 3 timer på fredag. Da jobber du 23 timer pr uke. Altså en halv time mer enn du skal. Det er ikke lov. Du skal ha økt stillingsprosent (og lønn) eller kortere arbeidstid. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 Formelt er det jo det, men jeg hadde ikke giddet å lage styr for kun 30 minutter. Når det blir mange timer ekstra som du ikke får noe igjen for, ja - men en halvtime bør man ikke lage en konflikt for. Anonymkode: cd7e6...5e4 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Formelt er det jo det, men jeg hadde ikke giddet å lage styr for kun 30 minutter. Når det blir mange timer ekstra som du ikke får noe igjen for, ja - men en halvtime bør man ikke lage en konflikt for. Anonymkode: cd7e6...5e4 Jo, det burde du. Du jobber mer enn du får i lønn, og derfor bør du også klage - det har du rett til. Anonymkode: 6f779...155 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, det burde du. Du jobber mer enn du får i lønn, og derfor bør du også klage - det har du rett til. Anonymkode: 6f779...155 Man må se det i perspektiv. Det er en liten halvtime, ikke en dags arbeid du ikke får lønn for. Viser du litt velvilje, så kan du også høste det samme. Man skal selvfølgelig ikke la seg utnytte hvis det blir snakk om mange timer i uka, men en halvtime i uka blir faktisk ikke store summen i den store sammenheng. Grunnen er at arbeidsgiver kan finne på en grunn til å sparke deg hvis du krangler over småting hele tiden. Det står hundrevis av andre arbeidssøkere klare til å ta over i dagens arbeidsmarked, så var jeg dere ville jeg valgt mine kamper. Anonymkode: cd7e6...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man må se det i perspektiv. Det er en liten halvtime, ikke en dags arbeid du ikke får lønn for. Viser du litt velvilje, så kan du også høste det samme. Man skal selvfølgelig ikke la seg utnytte hvis det blir snakk om mange timer i uka, men en halvtime i uka blir faktisk ikke store summen i den store sammenheng. Grunnen er at arbeidsgiver kan finne på en grunn til å sparke deg hvis du krangler over småting hele tiden. Det står hundrevis av andre arbeidssøkere klare til å ta over i dagens arbeidsmarked, så var jeg dere ville jeg valgt mine kamper. Anonymkode: cd7e6...5e4 Nei, for da blir arbeidstakerne utnyttet. Arbeidsgivere skal gi riktig lønn til arbeidstakere. Om det var en halvtime, en time eller fem, så bør en arbeidstaker få det i lønn en har krav på. Man har jo fagforeningen sin i ryggen om noe går galt. Anonymkode: 6f779...155
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, for da blir arbeidstakerne utnyttet. Arbeidsgivere skal gi riktig lønn til arbeidstakere. Om det var en halvtime, en time eller fem, så bør en arbeidstaker få det i lønn en har krav på. Man har jo fagforeningen sin i ryggen om noe går galt. Anonymkode: 6f779...155 Vel, du får velge selv hvilke kamper du vil ta. Tar du kontakt med fagforeningen vil de for øvrig ofte fortelle deg det samme, at du bør velge hva som er viktig hvis du vurderer konflikt. Uenighet om hva 60% stilling innebærer i uka der krangelen står om en halvtime i uka blir dessuten tvilsomt en prioritert sak for foreninga, som har mange og lang mer alvorlige konflikter å styre med. Anonymkode: cd7e6...5e4
FantasDick Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 Har du lønn ut fra 60% eller faktiske timer du jobber? Hvis jeg fikk betalt for den ekstra halvtimen og det ikke er noe spesielt annet som gjør at du reagerer hadde jeg latt det gå. 1
ajarRun Skrevet 12. februar 2017 #9 Skrevet 12. februar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må se det i perspektiv. Det er en liten halvtime, ikke en dags arbeid du ikke får lønn for. Viser du litt velvilje, så kan du også høste det samme. Man skal selvfølgelig ikke la seg utnytte hvis det blir snakk om mange timer i uka, men en halvtime i uka blir faktisk ikke store summen i den store sammenheng. Grunnen er at arbeidsgiver kan finne på en grunn til å sparke deg hvis du krangler over småting hele tiden. Det står hundrevis av andre arbeidssøkere klare til å ta over i dagens arbeidsmarked, så var jeg dere ville jeg valgt mine kamper. Anonymkode: cd7e6...5e4 Det er jo flere dagers arbeid. Man jobber 47 uker i året, så det vil utgjøre 23.5 timer, noe som for TS er mer enn en hel arbeidsuke! I Norge kan ikke arbeidsgivere sparke deg uten grunn, så den må du lengre ut på landet med. Arbeidsmarkedet i Norge er fantastisk nå, det er ledige stillinger i hver eneste by og lønnen er himmelsk. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 16 timer siden, amativeReflection skrev: Det er jo flere dagers arbeid. Man jobber 47 uker i året, så det vil utgjøre 23.5 timer, noe som for TS er mer enn en hel arbeidsuke! I Norge kan ikke arbeidsgivere sparke deg uten grunn, så den må du lengre ut på landet med. Arbeidsmarkedet i Norge er fantastisk nå, det er ledige stillinger i hver eneste by og lønnen er himmelsk. Og det er fortsatt en ganske liten sak i det store og hele. Som sagt, man får selv velge sine kamper, men dersom man går til fagforeningen for en sak der striden står om en halvtime i uka, så vil du neppe få noen særlig prioritet. Arbeidsmarkedet er for øvrig ikke fantastisk for alle, så den må du lenger ut på landet med. Anonymkode: cd7e6...5e4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #11 Skrevet 13. februar 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i en 60% stilling. 5 timer man-Tor og 3 timer fredag. Blir ikke dette 30 min for mye i uka ut i fra stillingsprosenten? Det er basert på alminnelig arbeidstid estimert regnet ut 7,5 time dagen. Jeg har heller ingen Lunch, måtte da være lenger på jobb. Fikk vite det etter jeg sa ja til å jobbe fredager i 3 timer. Jeg skal uansett ikke overgå 60%. Anonymkode: 39204...0f6 Nøyaktig samme problemstilling har jeg svart på her. Enkelt sagt: Du jobber en time for lite, da normalarbeidsuken er 40 timer. Anonymkode: b280e...cb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå