AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Hei!! Har et lite dilemma når det gjelder valg av vogn. Ønsker derfor å høre om noen av dere kan dele erfaringen om dere har hatt enten bugaboo buffalo eller emmaljunga nxt 90. Positivt og negativt! ☺. Jeg ønsker å ha en vogn som er enkel å håndtere og som fungerer like fint i by som i litt ulendt terreng. Anonymkode: ac0e0...317
Gjest Geirfuglen Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Vil nok si at du får enten eller. Emmaljunga sin er ganske klumpete og uhåndterlig i byen, men perfekt på vinterføre. Buffalo er motsatt.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 Prøvde nxt90 i butikken siden det er den vi skal gå for og den var veldig lett å styre. Virket samtidig stabil og god ☺ ville gått for f modellen da den har litt bedre sportsdel Anonymkode: eaf60...e56
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 Bor du i en by, velg Bugaboo. Jeg bor i Oslo og tre stykk i min barselgruppe kjøpte Emmaljunga fordi de trodde de ville ha en vogn som ville vært mulig å gå skogsturer med. Men skogsturer ble svært lite av, til gjengjeld måtte de streve med en stor og tung vogn til daglig på buss og kaffe. Det er fint "å ha mulighet til.." men ikke baser vogninnkjøp på "fint å ha..", kjøp heller ei vogn som passer deg best til daglig. Når det er sagt, den nxt90 er vel den minste og letteste av alle Emmaljungaer? Det jeg personlig ikke liker med Emmaljunga er at sittedel er veldig lav. Men engang du går over til sittedelen, ( noe som folk oftest gjør allerede ved 6-7 måneder, ikke tro om selgere sier noe annet til deg), sitter babyen din så lavt og så langt fra deg. Men veldig fint at man kan vende sittedel mot foreldrene. I sovebagen ti Emmalungamen kan man reise ryggen litt, men ikke nødvendigvis nok til at babyen, som ikke vil ligge lengre, blir fornøyd, og derfor bytter mange til sittedel tidlig. Anonymkode: b90da...eb1 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 1 time siden, Geirfuglen skrev: Vil nok si at du får enten eller. Emmaljunga sin er ganske klumpete og uhåndterlig i byen, men perfekt på vinterføre. Buffalo er motsatt. Buffalo er ikke uhåndterlig på vinterføre?🤔 Anonymkode: 15dfe...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 Og jeg er siste AB. Ignorer alle kommentar fra folk som har kjøpt vogn men ikke har brukt den ennå. Svært mange her på KG kommenterer at de er fornøyd med vogna, ennå de ikke har født. Dette blir for dumt. Anonymkode: b90da...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg er siste AB. Ignorer alle kommentar fra folk som har kjøpt vogn men ikke har brukt den ennå. Svært mange her på KG kommenterer at de er fornøyd med vogna, ennå de ikke har født. Dette blir for dumt. Anonymkode: b90da...eb1 Dette!!! Det tar litt tid å finne ut om en vogn er virkelig god. Jeg har ingen personlig erfaring med vognene du er ute etter, men jeg ville nok fokusert på hvor du skal bruke den daglig. Har en venninne med bugaboo, hun bor i oslo og der funker den visst supert. Hun kjøpte etterhvert en mountain buggy vogn også som hun tar med seg når de skal trille på mer ulendt terreng. Anonymkode: 68f51...a03
Gjest Geirfuglen Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Buffalo er ikke uhåndterlig på vinterføre?🤔 Anonymkode: 15dfe...8b2 Jeg har den. Jeg er fornøyd med den på veldig mange måter, men den er absolutt ikke god på vinterføre. Det humper og er null demping, og den sklir lett ut mot grøfta. Jeg bor litt utenfor Oslo, og er derfor mye i byen også. Å ha den med dit er helt supert, men etter at det kom så masse snø her jeg bor er jeg ikke like fornøyd med den.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #9 Skrevet 12. februar 2017 Kan ikke svare for Emmaljunga, men jeg har Buffalo, og har hatt den som eneste vogn (bortsett fra en enklere og mindre reisetrille) i to år. Den er perfekt etter min mening, og jeg bor i byen, men går mye på grusveier og skogsveier. Gått mye med den i snø, slaps, regn osv . samt inn og ut av buss og bil. Den er utrolig god og enkel å trille. I snø er det selvfølgelig tungt, men ser ikke for meg at andre vogner sklir gjennom 15 cm snø uten videre heller. Den har en unikt god kalesje og en lang bagdel. I tillegg har den mange funksjoner som man bruker daglig, eller en gang i blant. Feks vendbar sittedel. Ikke merket noe til at den er stiv eller har dårlig demping, men det er godt mulig at den er det ift. andre vogner. Noen negative sider er det med alle vogner. På Buffaloen er kurven under litt vanskelig tilgjengelig når man bruker bagen. Jeg skulle også ønske at det var flere innstillinger på sittedelen enn tre. En er veldig oppreist, den vi bruker mest er kanskje litt vel bakoverlent, og liggestillingen kan være litt for lavt for hodet siden barnet ligger oppover med beina. Anonymkode: c2fb5...c76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå