Gå til innhold

Hvordan er deres barn når det gjelder bursdager, morsdagen osv ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn. Eldste er 11 år og husker sånne ting hvis noen minner han på. 

Bursdagen til hans far var for ikke så lenge siden. Jeg måtte ringe han flere ganger for at han skal ringe og gratulere. Han ringte ikke før dagen etter. Var med en venn og hans familie på hytten.

I dag er morsdag og han er hos farmor. Ingen melding eller noe. Kommer hjem i kveld og er veldig spent om han husker å gratulere og om jeg får kort eller noe. 

Får dere kort av deres barn? Husker de selv sånne ting eller må de minnes på?

Jeg synes det er litt sårt. 

Anonymkode: 436e3...ccf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på 4, og mannen sier at han selv gå å kjøpe roser til meg. Mannen bryr seg ikke om sånt, men sønnen min SKULLE ha med roser hjem i går. Så da var det en fornøyd 4 åring som ga meg roser dagen før morsdagen. :D

Om du tror mannen stod bak dette - så nei. Mannen ligger fortsatt å sover.

Anonymkode: 096e4...fca

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde ikke tenkt på det engang. Jeg bryr meg ærlig talt ikke så mye om sånne dager. Kjøper en marsipankake, og blomster til meg selv (men det gjør jeg hver helg uansett) Unger er unger - de skal ikke tvinges til å ringe og måtte gå og tenke på slike ting når de holder på med andre ting. For så å gi de dårlig samvittighet etterpå. Det holder lenge at jeg vet barna er glade i meg :) De trenger ikke måtte bevise det :) 

Endret av Tiara07
  • Liker 11
Skrevet

Nei, bryr meg lite om slike (kapitalistiske) dager.

Bursdag og jul holder for min del. Barna mine gjør stas på meg hver eneste dag uansett.

Anonymkode: 3b25a...a54

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke bli såret over at barn på 11 år ikke husker på sånne dager!

• Liker 18
Skrevet

Mine barn er for unge til å huske og ordne ting, men pappaen deres hjelper dem og de er veldig stolte når de får delta, gi gaver og kort eller hjelpe å lage kake (som er verdens dårligste skjulte hemmelighet som skjer dagen før, når jeg ikke får komme inn på kjøkkenet. 

Anonymkode: a49a6...a18

• Liker 4
Skrevet

Sånne dager betyr ingenting for barn. Kun for handelsstanden og noen få mødre som ikke ser de hverdagslige gledene som mann og barn gir. 

Anonymkode: 3d00d...733

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Du kan ikke bli såret over at barn på 11 år ikke husker på sånne dager!

Nettopp! Disse tankene må du bare legge fra deg, TS, ellers kommer du bare til å virke ekstremt sutrerte og skape dårlig stemning. Hvilken 11-åring vet om det er morsdag eller ei? Og hva betyr vel det? Tror du ikke han er glad ideg hvis han ikke kommer hjem med blomster fra bensinstasjonen=
For øvrig syns jeg det er veldig merkelig at foreldre (mødre) forventer at barna skal gjøre stas på dem enda en ekstra dag i tillegg til bursdag og jul. Og denne dagen er det bare handelsstanden som har funnet opp.

Anonymkode: ec454...002

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir ikke sur eller sutrete. Dette gjelder bursdag og jul også.

ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke sur eller sutrete. Dette gjelder bursdag og jul også.

ts

Du har for høye forventninger til _barn_ - dette er følelser DU har problemer med, og kan ikke klandre barn for å ikke tenke over dette....

• Liker 5
Skrevet

Jeg er 45, men husker da at vi pleide lage morsdag og farsdagskort på barneskolen? 

Har ikke gratulert min mor med dagen i dag. 

Anonymkode: f7daf...0a0

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Du har for høye forventninger til _barn_ - dette er følelser DU har problemer med, og kan ikke klandre barn for å ikke tenke over dette....

Man vil da lære barna sine å vise omtanke og giverglede overfor sine nærmeste.

Ts, fokuser på det sammen med faren. Involver barna i å finne på gaver og overraskelser, snakk om det å glede mor/far/besteforeldre/søsken osv. Om den gode følelsen man får inni seg når man gir noe, og hvor godt det er når noen gjør noe for oss. Forbered merkedager og gå foran med et godt eksempel.

• Liker 5
Skrevet

Eneste dagene jeg bryr meg om er bursdagen til barnet, 17. mai og julaften :) På morsdagen pleier jeg å ha spakveld på badet etterfulgt av fotbad med film, men det er bare for å gi meg selv en klapp på skuldra. Føler det blir feil at guttungen skal takke meg for at jeg er moren hans. Han viser nok kjærlighet og takknemlighet i hverdagen.

Anonymkode: 6c611...37a

• Liker 2
Skrevet

Mine er 20, 17 og 3 år. De er generelt ikke så opptatt av å gratulerer meg eller far med dagen. Fikk blomster av mann og mini, ble veldig glad for det. Han på 20 sendte faktisk gratulasjonsmelding i ettermiddag, det overrasket! 17-åringen har ikke sagt noe. Jeg synes det er litt leit. Det er kjekt å bli satt pris på, også på morsdagen. 

• Liker 2
Skrevet

Mine barn har lagd kort og tegning i bhg og på skolen, og det har de gledet seg veldig til å gi bort 😊

Det er jo koselig at de er spente og gleder seg, det samme gjelder til bursdager, så hos oss har det blitt tradisjon fordi barna liker det.

• Liker 2
Skrevet

herregud - sure kjerringer lol.  Ja, fra når våres var bitesmå har vi involvert de i bursdager og mor/farsdag. Synes det er en bra måte å vise at de bryr seg om andre og at andre også skal ha fokus av og til.  

Jeg får håndskrevet brev for morsdag og har spart de i alle årene- synes det er så søt å se utviklingen på språket og modenheten via hva de ønsker å si på kortet. 

Vi voksne lager stor fokus når de har bursdag og det er bare sunt at de er med å vise sine omtanker om andre.  

Anonymkode: 0bc4d...d9f

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånne dager betyr ingenting for barn. Kun for handelsstanden og noen få mødre som ikke ser de hverdagslige gledene som mann og barn gir. 

Anonymkode: 3d00d...733

Så fordet du mener at handelstanden kan tjene litt på det så er det feil.

Mine barn og min mann viser og forteller meg hver dag at de er glade i meg, men syns det er søtt å bli vekket med frokost på sengen, hjemmelagde kort og kake...

• Liker 1
Skrevet

12-åringen (gutt) lager tegning til jul og bursdag (ingen hjelp fra far), mens 10-åringen (jente) alltid kjøper gave (for egne lommepenger, har sagt at hun ikke må kjøpe så dyre ting), og baker og lager frokost på sengen osv. I dag fikk jeg en bok hun virkelig håpet jeg ville like, og det gjør jeg jo, selvfølgelig.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke de hadde husket at denne søndagen er spesiell hvis det ikke hadde vært for at de minnes på det når vi er ute i butikkene de siste ukene før, fordi det reklameres over alt. Og jeg syns det er kjempefint at de lærer seg å gjøre stas på foreldrene sine og viser at de setter pris på alt mamma gjør for dem, for det er jammen ikke lite. Hvis de ikke får det med seg minner mannen min dem på det, og jeg gjør det samme med farsdagen. (De er 11 og 12.)

Men gaver og sånn syns jeg blir feil, handelsstanden skal ikke tjene penger på at jeg er mamma. Jeg ønsker meg frokost på senga og et hjemmelaget kort jeg. Og det fikk jeg i dag, de sto opp tiiidlig og bakte rundstykker, muffins, ordnet med juice og laget kaffe og så fikk jeg et kort som det sto noen fine ting på (med veldig fin håndskrift som sønnen tydeligvis har jobbet knallhardt med). Jeg så at de var skikkelig stolte over det de hadde ordnet i stand, og nettop det er fint med sånne dager. De lærer giverglede, uvurderlig.

Det som varmet mest var forresten at de faktisk var lei seg for at de ikke fikk kjøpe gave til meg. Men da minnet jeg dem på at vi gir da ikke gave til pappa på farsdagen heller må dere huske. Da var svaret fra sønnen: "Det kan da ikke sammenliknes, du har jo en mye viktigere rolle" Da jeg spurte hva han mente med det var svaret. "Jo, du har jo født oss og alt". :laugh:

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 2 barn. Eldste er 11 år og husker sånne ting hvis noen minner han på. 

Bursdagen til hans far var for ikke så lenge siden. Jeg måtte ringe han flere ganger for at han skal ringe og gratulere. Han ringte ikke før dagen etter. Var med en venn og hans familie på hytten.

I dag er morsdag og han er hos farmor. Ingen melding eller noe. Kommer hjem i kveld og er veldig spent om han husker å gratulere og om jeg får kort eller noe. 

Datteren min er 5, og skjønner ikke helt opplegget. Hun trodde jeg hadde bursdag i dag :strix::fnise:
Men min pappa gratulerte meg på sms i dag, og ex (barnets far) sendte meg en gratulasjons melding. Huseier kom innom i dag for å ordne et par ting, og han gratulerte meg. Ganske koselig med en gratulasjon. Jeg forventer ingenting annet enn det egentlig. Om jeg hadde hatt samboer, så hadde det vært koselig å kunne sove lenge, og våkne med kaffe på senga. Men enn så lenge, så holder det med gratulasjon :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...