Gå til innhold

Er 60-80gram protein nok når jeg veier 56 kilo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å gå ned i vekt (sakte) og samtidig legge på meg litt muskler. Veier 56 kilo, er 60 til 80 gram protein nok om dagen? Jeg prøver å lage en matplan. Dagene med 60gram vil da være kanskje en gang i uka, hvor jeg bruker kalorier på vin.

Jeg vil ikke bygge spesielt mye muskler (liker 50-talls idealene og den klassiske kvinnefiguren), og vil ikke gå lavkarbo eller noe slikt. Men ønsker altså å bygge LITT muskler, for helse blant annet.

Anonymkode: 7f66d...e4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veier det samme som deg, spiser rundt 70 g protein pr dag og synes det er passe. Jeg har ikke mye muskler, men nok for mitt behov (helse og fungere bra i hverdagen).

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Pringle skrev:

Jeg veier det samme som deg, spiser rundt 70 g protein pr dag og synes det er passe. Jeg har ikke mye muskler, men nok for mitt behov (helse og fungere bra i hverdagen).

Gjennomsnittet vil bli på mer en 70 gram. Er det ok? Bare de få dagene jeg drikker og går ut med venner for å spise "drittmat" at det vil komme på ca 60gram.

Skrevet

Mengden muskler du bygger er ikke akkurat proporsjonal med mengden protein du spiser, så om jeg skal være ærlig så skjønner jeg ikke spørsmålet helt. Et visst minimum bør du uansett få i deg, og på din kroppsvekt er gjennomsnitt på over 70 gram helt greit. 

Anonymkode: d1a0c...c4a

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mengden muskler du bygger er ikke akkurat proporsjonal med mengden protein du spiser, så om jeg skal være ærlig så skjønner jeg ikke spørsmålet helt. Et visst minimum bør du uansett få i deg, og på din kroppsvekt er gjennomsnitt på over 70 gram helt greit. 

Anonymkode: d1a0c...c4a

Takk. Jeg er ny på dette her forstår du. 

Skrevet

Ja.

Anonymkode: c3327...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...