Gå til innhold

Jeg skal i 30 årslag til en venninne neste helg, men synes hun går langt over streken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er veldig sær og spesiell for å si det sånn. Neste lørdag skal hun feire sin bursdag. I invitasjonen står det vi alle må bidra med noe (vi blir 10 stykker) Helst foretrekker hun at vi skal skrive dikt om henne eller en sang. Kleint. Ikke nok med det, hun vil ha pengegave og la med kontonummer i invitasjonen! :overrasket: Makan til frekkhet?! Ikke nok med det, men vi skal sitte ute hele kvelden! 

Vi skal sitte rundt en bålpanne og det er jo koselig, men hele kvelden? Vi skal visst ikke bevege oss inn i det hele tatt. Kun hvis vi må på do. Kan ikke si jeg er så happy for det akkurat. Hadde det vært på sommeren, så hadde det gått greit, men ikke på vinteren.  Vi skal grille pølser. Pølser og brød måtte vi ta med selv.

Jeg snakket med henne om det å sitte ute hele tiden og hun ville ikke vi skulle være inne. Det ble for mye bry mente hun. Jeg liker ikke når det blir sånn press.  Press om å skrive dikt/sang og pengetigging. Jeg tror jeg er syk til lørdag. :fnise: Lurer på hvor mange som kommer? Vet om en til som heller ikke ville komme for dette ble for dumt. Hadde dere dratt i en slik bursdag? 

Anonymkode: 1592f...c3a

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte å si beløpet måtte være på 300 og oppover. 

• Liker 9
Skrevet

Hun høres både sær og spesiell ut. Mulig hun tror hun er mer spesiell enn hva hun faktisk er...

Hadde desverre lett droppet en feiring hvor jeg både vil fryse, må punge og bruke tid på å skrive dikt eller noe slikt... Blir ikke lystig av en slik setting :(

Anonymkode: a0335...a38

• Liker 43
Skrevet

Jeg hadde sagt jeg må jobbe den kvelden. Hadde virkelig ikke giddet å møte opp.

• Liker 27
Skrevet

Synes ikke hun var så kravstor jeg. Er da ganske vanlig å lage noe smågreier til bursdager og hun fjerner jo alt styret ved å finne på gave! Sitte ute hadde ikke jeg heller likt, men hallo, man kan ikke like alt. Høres ut som hun opplever gjengen deres som veldig initiativrik og prøver å beskytte seg selv fra en eventuell skuffelse. Litt sær og kravstor? Kanskje, men synes du reagerer fryktelig mye her

• Liker 9
Skrevet

Har hun skrevet i invitasjonen at beløpet på være over 300,- ?!

• Liker 36
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg glemte å si beløpet måtte være på 300 og oppover. 

Han hun satt mistebeløp på sin egen gave??? DET er sært. Og hva skal hun bidra med hvis hun forventer at dere skal ordne ALT selv???

• Liker 35
Skrevet

Lukter blærekatarr lang vei:ninuskapus: men det går jo an å kle seg etter været. 300 og oppover!? WTF:link:

• Liker 24
Skrevet

Uaktuelt å dra på en slik feiring. Utelukkende fordi vi måtte vært ute. Resten er bare skikkelig sært og kravstort (at pengegave må være 300 ++. Hadde glatt gitt henne 1-200 kr og heller en gave ved siden av, avhengig av hvor mye jeg hadde planer om å gi). Å skrive dikt/sang hadde jeg ikke giddet, med mindre jeg kom på et vers ut av det blå. 

Spleiselag har jeg ingenting imot, men dog kjedelig at det blir PØLSER! Hvorfor ikke foreslå å ta med grillspyd med mye godt?

Men, å sitte ute hele kvelden er overhodet ikke ok. Jeg ville dratt på meg UVI ila 10 minutter, og generelt fryst etter 2 min og resten av kvelden. Trolig dratt på meg forkjølelse også. 

Jeg ville fortalt henne greia, og avlyst om hun bastant ville sittet ute hele kvelden. 

Anonymkode: 662dc...225

• Liker 14
Skrevet

Hadde ikke gått alene pga. dikt/sang. Det er ikke meg i det hele tatt å lese dikt eller synge sang foran publikum. Hvertfall ikke som jeg har laget selv!

• Liker 10
Skrevet
11 minutter siden, Vesentlig skrev:

Synes ikke hun var så kravstor jeg. Er da ganske vanlig å lage noe smågreier til bursdager og hun fjerner jo alt styret ved å finne på gave! Sitte ute hadde ikke jeg heller likt, men hallo, man kan ikke like alt. Høres ut som hun opplever gjengen deres som veldig initiativrik og prøver å beskytte seg selv fra en eventuell skuffelse. Litt sær og kravstor? Kanskje, men synes du reagerer fryktelig mye her

Leste du HI?

Jeg hadde også droppet å gått... Huff :fnise:

Skrevet

Veldig spesielt å selv presisere hva minstegrensen på sin egen gave skulle være. Står det virkelig det!? Ellers så er det jo vanlig å gjøre litt ut av en slik rund dag, og det er jo hyggelig å bli oppfordret til å bidra tenker jeg. Hadde nok neppe blitt et dikt eller en sang fra meg, men man kan jo gjøre det så enkelt som å si tre hyggelige ting eller dele et minne eller noe...

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns dette er litt tullete. For når man inviterer så står man for mat mener jeg. En bursdag handler ikke om p tjene penger, men å feire. 

Etter jeg flyttet hjemmefra å måtte stå for mine bursdager selv så har jeg ikke feiret. Litt fordi at jeg ikke kjenner så mange her jeg bor, og fordi jeg ikke har hatt plass det jeg har bodd. Fordi det å ta med folk ut har ikke jeg råd til. Jeg kunne aldri invitert til bursdag for å be andre betale. 

• Liker 8
Skrevet
17 minutter siden, Vesentlig skrev:

Ja, men det er ikke greit å KREVE at folk skal gi deg penger og bestemme hva andre skal gjøre på din bursdag. Sånt skal folk gjøre frivillig og ikke presse folk til å gjøre det. Så er hun så frekk hun slenger med kontonummer i invitasjonen? 

Nei, jeg hadde droppet det der. Pinlig å skulle lese eller synge foran andre og sitte ute å fryse hele kvelden. Nei takk! 

• Liker 10
Skrevet (endret)

I gjengen min er det vanlig å ha arrangement med innslag, fordi det er en kreativ og sprudlende gjeng. Jeg er ikke så stor fan av det, siden jeg ikke liker å "drite meg ut", men jeg har klart å ordne noe sammen med andre uansett (en quiz går alltid greit). Å sitte ute hadde jeg heller ikke hatt noe i mot, så lenge det gikk an å gå inn om det ble ALTFOR kaldt.

Derimot synes jeg ikke at en vert (uansett anledning) kan kreve at andre gir gaver (og spess ikke at verten oppgir en minstesum), uten at verten byr på noe i form av mat og drikke. Det skal på en måte veie opp for gaven, det er kutyme. At det er spleiselag, enten man går på restaurant der gjestene betaler for sitt, sitter rundt et bål, eller at alle lager noe, er en ting, men da kan man ikke forvente gave i tillegg.

Det virker som om denne jenta er ute etter å lage til minst mulig selv, men cashe inn mest mulig penger. Ganske egoistisk, spør du meg.

Det er heller ikke uvanlig at når man blir eldre enn "en viss alder" så er ikke gaver så viktig, det er det sosiale som teller. Om man er i jobb, kjøper man det man trenger selv. Unntaket er om det e VELDIG nære venner/venniner.

Jeg hadde kanskje dratt, men jeg hadde bestemt gaven selv, uavhengig av hva hun sier.

Det er min mening :)

Endret av FlyBabe
skrivefeil
  • Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, Brukerano skrev:

Jeg syns dette er litt tullete. For når man inviterer så står man for mat mener jeg. En bursdag handler ikke om p tjene penger, men å feire. 

Etter jeg flyttet hjemmefra å måtte stå for mine bursdager selv så har jeg ikke feiret. Litt fordi at jeg ikke kjenner så mange her jeg bor, og fordi jeg ikke har hatt plass det jeg har bodd. Fordi det å ta med folk ut har ikke jeg råd til. Jeg kunne aldri invitert til bursdag for å be andre betale. 

Mange synes at det er helt i orden å betale sin egen mat på et utested når bursdagsbarnet inviterer til feiring og det skrives i invitasjonen at nigen skal bringe med seg gaver og at gaven er at de betaler for sin mat på utestedet.

Anonymkode: 972a6...178

• Liker 6
Skrevet
19 minutter siden, melatonin skrev:

Han hun satt mistebeløp på sin egen gave??? DET er sært. Og hva skal hun bidra med hvis hun forventer at dere skal ordne ALT selv???

Det sto i invitasjonen hun ville ha pengegave og minstebeløp var 300 kr. Nei, si det? Hun forventer vi skal varte henne opp. Det er jo hennes dag, selv om hun ALDRI hadde gjort sånn for oss. Da venninnen ble 30 i fjor fikk hun bare noen truser i gave fra henne. 

Ts.

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...